تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

اورژانس: شرایط امدادرسانی در پلاسکو بسیار سخت است/ هنوز خبر موثقی از زیرآوار وجود ندارد

در حالی که 24 ساعت از وقوع حادثه پلاسکو می‌گذرد، سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است، اعلام کرد: هنوز تعداد افرادی که در آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون نیز حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده است.
رویداد۲۴-در حالی که 24 ساعت از وقوع حادثه پلاسکو می‌گذرد، سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است، اعلام کرد: هنوز تعداد افرادی که در آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون نیز حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده است.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است. عملیات امداد رسانی و آواربرداری از همه بخش‌های ساختمان پلاسکو در حال انجام است اما دود غلیظ که از ساختمان برخاسته است مشکلات جدی را در مسیر امدادرسانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: هنوز تعداد افرادی که در زیر آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده تا از وضعیت همکاران آتش‌نشان محبوس در آوار اطلاع پیدا کنیم.

کولیوند گفت: نیروهای امدادرسانی در حال تونل‌زنی در ساختمان پلاسکو هستند. بیمارستان‌ها نیز همچنان در حالت آماده باش قرار دارند. همچنین دو تیم حمایت روانی در محل حادثه و در محلی که خانواده‌های آتش‌نشانان حضور دارند، مستقر شده است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: تیم‌های فوریت‌پزشکی، جراحی عمومی و متخصصین در منطقه مستقر هستند تا در صورت نیاز ارائه خدمات دهند.

ادامه عملیات جست‌وجو در میان آوارهای پلاسکو

عملیات‌ اتش‌نشان‌ها و دستگاه‌های امدادی در محل ساختمان ریزش کرده پلاسکو همچنان ادامه دارد و چندین گروه آتش نشانی به طور همزمان عملیات هوابرش سازه و نمای فلزی، برش به وسیله قیچی مکانیکی، لکه گیری حریق و همچنین جست‌و جو برای یافتن افراد محبوس را انجام می‌دهند.

علی‌رغم آن‌چه در برخی از شبکه‌های اجتماعی شایعه کشف یک جسد منتشر شده بود، تا به این ساعت هیچ جسدی از زیر آوار خارج نشده و عملیات جست‌وجو ادامه دارد و تنها موردی که احتمالا برخی از سایت‌های خبری از آن به عنوان کشف جسد یاد کرده بودند مربوط به رویت شیئی شبیه کلاه ایمنی آتش‌نشانی در میان آوار بود.

در حال حاضر که ساعت 5 و 40 دقیقه صبح را نشان می‌دهد، عوامل پلیس نیز در کنار دستگاه‌های امدادی حضور پررنگی در محل دارند البته طبق گفته مسئولان حاضر در محل، تا کنون نمی‌توان درباره زمان اتمام عملیات جست‌و جو و آواربرداری در این حادثه اظهار نظر قطعی کرد.

سعید شریف زاده -مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی- دقایقی پیش در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، اعلام کرد که عملیات جست‌وجو و آوار برداری را با تمام توان انجام داده و در حال حاضر اولویت نخست عملیات جست‌وجو و آواربرداری است.

سید جلال ملکی -سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران- نیز پیش از این گفته بود که حدود ۲۰ آتش‌نشان که در نقاط مختلف ساختمان پلاسکو حضور داشتند، در زیر آوار محبوس شده‌اند که احتمالا تعدادی از آنان به شهادت رسیده‌اند اما همچنان برای نجات برخی از این افراد امیدهایی وجود دارد
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان