تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
کاظم صدیقی:

"تشییع آیت‎الله هاشمی مانند ۹دی بود"

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که بر حسب روایات شرکت در نماز جمعه ثواب حج دارد، گفت: افرادی که در این دنیا در نماز جمعه شرکت می کنند، در روز قیامت نماز جمعه نمی بینند بلکه حقیقت و نورانیت حج را در این نماز جمعه ها مشاهده می کنند.
رویداد۲۴-خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که بر حسب روایات شرکت در نماز جمعه ثواب حج دارد، گفت: افرادی که در این دنیا در نماز جمعه شرکت می کنند، در روز قیامت نماز جمعه نمی بینند بلکه حقیقت و نورانیت حج را در این نماز جمعه ها مشاهده می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در خطبه های نخست نماز جمعه تهران با اشاره به بروز حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و عرض تسلیت به خانواده‌های حادثه‌دیدگان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان همواره در سنگر خود با آب و آتش و خطر درگیر هستند و جانشان همواره در خطر است و خانواده‌هایشان وقتی آنها از خانه بیرون می‌آیند نمی‌دانند آیا آنها بار دیگر به خانه باز می‌گردند یا خیر.

صدیقی با بیان اینکه قدر آتش‌نشانان مجهول مانده است، اظهار کرد: شهادت برخی از آتش‌نشانان را در حادثه ساختمان پلاسکو را به رهبر مهربان که عواطفشان نسبت به همه از عواطف پدرانه بیشتر است و این غمها بر دلشان سنگینی می‌کند و همچنین خانواده صابر آنها تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم افرادی که در زیر آوار مانده‌اند هر چه سریعتر بیرون آورده شوند.

وی ادامه داد: حادثه ساختمان پلاسکو عبرتی برای مسئولان است که ننشینند بعد از آنکه اتفاقی افتاد بگویند باید راهی پیدا کنیم. باید پیش از وقوع اتفاق مجهز بود و پیگیریهای لازم را داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید همواره در همه میدانها آماده باشیم و در همه میدانها سلاحهای لازم را داشته باشیم تا خطر را دفع کنیم.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: خداوند در روز قیامت سه کتاب و سه پرونده به رخ اهل محشر می کشد که عبارتند از پرونده کل بندگان، پرونده هر امت و پرونده هر فرد.

وی با اشاره به این که نامه عمل مکتوب در کاغذ نیست بلکه ویترین عمل است، گفت: خداوند هشدار می دهد که گناهان کوچک را کوچک نشماریم زیرا همین گناهان کوچک جمع می شوند و به گناه بزرگ تبدیل می شوند.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در روز قیامت به تمامی گناهانی که به حساب نمی آوریم، پوزخندی که به فردی می زنیم، بی اعتنایی به همسر و یا بی حوصلگی نسبت به فرزند و غیره، رسیدگی می شود.

*افرادی که در نماز جمعه شرکت می کنند، حسابشان دست خودشان نیست، نمی دانند در چند نماز جمعه شرکت کرده اند کما اینکه حساب زبان خود را نیز ندارند و نمی دانند چقدر ذکر و الله اکبر گفته، چقدر ائمه را صدا زده اید وچقدر بر محمد (ص)و آل محمد(ص) صلوات فرستاده اند، اما خداوند همه اینها را احصاء می کند.

*خداوند تعداد ثواب ها و گناه های همه انسان ها را احصاء کرده است ، در روز قیامت انسان عمل خود را حاضر می بیند؛ افرادی که اهل فتنه، دروغ ، کلک و ظلم هستند، در روز قیامت تنورها و گودال های آتشین خود را حاضر می بینند.

*انقلاب اسلامی به تعبیر یک نویسنده مصری غرب را لرزاند، شرق را حیران کرد و عالم را متوجه خود ساخت.

*در زمان پیروزی انقلاب اسلامی جهان دو قطبی بود. این انقلاب آمد و راه نویی را ایجاد کرد و نشان داد که می‌شود بدون شرق و غرب اقدام کرد و نتیجه گرفت؛ در واقع نه شرقی، نه غربی راه نوینی بود که بشر تجربه نکرده بود و انقلاب ما این تفکر دو قطبی بودن را از میان برداشت.

*برخی می‌گفتند انقلاب کردن نوعی ویرانگری است و هرگز در دنیا ایجاد یک پناهگاه امن درپی انقلاب اتفاق نیافتاده بود.

*البته ما از لفظ دموکراسی آن‌چنان خوش‌مان نمی‌آید اما این‌که هم خود مردم حضور داشته باشند و هم امامت در دل‌ها نفوذ کند، مورد تایید است و در انقلاب اسلامی نظامی مبتنی بر مبانی نورانی دین اسلام تشکیل شد.

*یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد، حفظ اعتماد مردم طی چهار دهه است. خیلی اوقات انقلاب می‌شود اما مردم کنار زده می‌شوند و بانیان انقلاب به کنار می‌روند و شعارها و ایده‌ها عوض می‌شود اما در انقلاب ما علی‌رغم همه چالش‌ها اعم از جنگ و مشکلات اقتصادی و این‌که گاهی برخی مسئولان در این خط و آن خط بودند، مردم خط مستقیم ولایت را پیگیری کردند و هر سال در انتخابات‌ها و راه‌پیمایی‌های مختلف بالنده، طوفنده و پرخروش به مسیر انقلاب ادامه دادند و این مسیر تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد یافت.

*{ با اشاره به اعدام سه جوان شیعه در بحرین}: این رژیم پوسیده بحرین که از ابتدا هم مشروعیت نداشت، از زمانی که مردم علیه حکومت قیام کردند، بیشتر رسوا شدند. همه دنیا شعار می‌دهد که رای مردم باید حاکم باشد اما این‌ها تن به رای مردم نمی‌دهند.

*ای نظام وابسته مطمئن باش که ظلم، پایه‌های قصر ننگین تو را سست‌تر کرده و این خون‌ها پایه‌های ظلم تو را کوتاه می‌کند و همان‌طور که مردم ایران، شاه را بیرون کرد، مردم بحرین نیز این حکومت جور و ظلم را از بین خواهد برد.

*{ با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی}: درگذشت او را به مقام معظم رهبری و مردم تسلیت می گوییم. تشییع جنازه‌ای که از ایشان به‌عمل آوردند شبیه بصیرتی بود که در ۹ دی نشان دادید و همان‌طور که در مراسم ۹ دی از آقای هاشمی حمایت کردید، اینجا هم عده‌ای دندان تیز کرده‌ بودند اما مردم با حضور خود مانع از هر فتنه‌ای شدند و این تشییع جنازه هم احیای آقای هاشمی بود و هم قدرددانی از مجاهدت‌های این عزیز سفر کرده در دفاع مقدس و تجدید پیمان با ولایت بود.

*انصافاً خانواده ایشان و برادران بزرگوار و فرزندانش با متانت اجازه ندادند کسی از این حادثه سوءاستفاده کند و زیر پرچم ولایت حرکت کردند.

*{بااشاره به یکسالگی برجام}: کسانی که امریکا را بزک کرده و اظهار خوش‌بینی می‌کردند و با دلگرمی به سراغ امریکا می‌رفتند، وعده می‌دادند که با برجام مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، درحالی که قرار بود یک سال پیش این مشکلات اقتصادی حل شود، امروز رکود اقتصادی و بیکاری جوانان ادامه دارد و علاوه بر این‌که تحریم‌ها را برنداشتند، تحریم‌های جدیدی اضافه کردند و بنابر این مردم ما حق دارند همچنان بگویند مرگ بر امریکا.

*{ با اشاره به برگزاری نشست آستانه} امیدوارم این اجلاس منجر به آتش‌بس شود، امروز صولت امریکا فروریخته و استکبار رو به افول و ضعف است و امیدواریم فرج نزدیک باشد.

نظرات شما
پیشخوان