تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

کی روش :امیدوارم فوتبال ایران جایگزین خوبی برای من پیدا کند

سرمربی تیم ملی در مصاحبه با یک سایت آفریقای جنوبی از احتمال جدایی اش از تیم ملی ایران خبر داده است.
رویداد۲۴-سرمربی تیم ملی در مصاحبه با یک سایت آفریقای جنوبی از احتمال جدایی اش از تیم ملی ایران خبر داده است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی که در دو هفته اخیر بارها بیانیه داده است در مصاحبه با یک سایت آفریقای جنوبی اعلام کرده که ممکن است از تیم ملی ایران جدا شود. 

مرد پرتغالی که از آماده سازی تیم ملی ناراضی است در این مصاحبه تاکید کرده که فدراسیون فوتبال شرایط لازم را برای تیم ملی فراهم نکرده و به همین دلیل امکان جدا شدنش از تیم ملی جدی است. 

کارلوس کی روش در این مصاحبه هم علیه برانکو صحبت کرده است. او هرچند از برانکو نام نبرده است اما با اشاره به سرمربی یکی از تیم ها از کارشکنی سرمربی پرسپولیس علیه تیم ملی خبر داده است. 

از صحبت های سرمربی تیم ملی می شود برداشت کرد که طبق گزارش های گذشته عصرایران همچنان مبلغ مورد توافق قرارداد او پرداخت نشده و سرمربی تیم ملی در کنار نارضایتی از شرایط آماده سازی ، جنگ با برانکو و تدارکات نگران حقوق معوقه اش هم هست.

عصرایران حدود دو هفته قبل از گزارشی با تیتر« پشت پرده اعتراض عجیب و غریب کی روش» به مشکلات مالی فدراسیون در پرداخت حقوق کی روش اشاره کرده بود. 


صحبت های سرمربی تیم ملی با EVN آفریقای جنوبی که توسط ایسنا ترجمه شده است را در زیر می خوانید. 


موضع ملی در حال تضعیف شدن است 

در در شرایط در حال‌ حاضر کمی پیچیده است. من استعفای خودم را چند روز پیش به فدراسیون فوتبال ارائه کردم، اولین واکنش آن‌ها رد کردن استعفای من بود. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران موضوعات و چالش‌های حساس و مهمی برای آمادگی در جام جهانی دارد اما در حال‌ حاضر شاهد این هستیم که مربی یک باشگاه در حال‌ تخریب کردن موضع تیم‌ ‌ملی هستند و این به سود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیست. من فکر می‌کنم که ادامه این روند خطر جدی برای فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی داشته باشد. جایی که ما در حال‌ تیم گروه اول هستیم و بیش‌ترین امتیاز را در بین تیم‌ها داریم و علاوه بر این تیم جوانی نیز هستیم ولی هر زمانی که می‌خواهیم به برنامه‌های‌مان سر و سامان ببخشیم با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

یا راه حل یا جدایی

 دیگر لازم نیست که بگویم مشکلات مالی داریم. تحریم‌های چند ساله در تصمیم‌گیری ما تاثیرگذار بوده است  ولی با این شرایط ما بهترین تیم آسیا در رده‌بندی فیفا قرار داریم و بیش از یک سال است که شکست نخورده‌ایم و علاوه بر این هیچ گاه فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی چنین جایگاهی نداشته است، اما علایق شخصی مطرح شده است که به برنامه‌های تیم‌ ‌ملی آسیب می‌زند.بعد از دیدار با رییس فدراسیون فوتبال که چندی پیش صورت گرفت، امیدوارم که راه‌حلی برای این  موضوع ایجاد شود و یا این که من بتوانم از فدراسیون فوتبال جدا شوم و امیدوارم که فوتبال ایران بتواند مربی خوبی برای جانشینی من پیدا کند.
 
 
چهارمین جام جهانی را می خواهم 
 
من دیدگاه روشنی دارم و موضع من کاملا روشن و شفاف است. این پنجمین تلاش من برای رساندن یک تیم به جام جهانی بوده است که تاکنون از چهار تلاش قبلی سه بار به جام جهانی رسیدم و به دنبال چهارمین حضور در جام جهانی هستم. این یکی از اهداف شخصی است که باعث شده است من در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بمانم. با این حال رقابت با تیم‌های بزرگ آسیایی خیلی سخت است. مشکلات موجود در کشور خیلی زیاد شده است و این برنامه‌ها را خدشه‌دار می‌کند.
  
تیم ملی ایران و آفریقا نمی توانند مانند آلمان و انگلیس آماده شوند

 دو نوع کشور در جهان داریم که در عرصه فوتبال رقابت می‌کنند. یک مدل کشورهای توسعه یافته هستند که مانند آلمان، آرژانتین، برزیل و می‌توانیم بگویم پرتغال، فرانسه و یا ایتالیا که کاملا توسعه یافته هستند و کار در این کشورها آسان است، شما فقط مسیر و قوانین فیفا را می‌توانید اجرایی کنید اما کشورهای در حال توسعه هم هستند که باید برنامه‌های خارج از برنامه‌های فیفا در تیم‌ ‌ملی ایجاد شود تا این کشورها بتوانند به سطح بالاتری برسند. کشورهایی مثل ایران و  آفریقای جنوبی جزو این کشورها هستند.اگر فقط قوانین فیفا در این کشورها رعایت شود نمی‌توانیم فاصله با تیم‌های بزرگ را کم کنیم. اگر کشورهایی مثل ایران، قطر و آفریقای جنوبی فقط قوانین فیفا را بخواهند اجرا کنند نمی‌توانند به افتخارات و رویاهای خودشان برسند و من نمی‌خواهم جزئی از برنامه شکست باشم. در غیر این صورت نمی‌توانستم ایران را در شش سال گذشته بهترین تیم آسیا کنم.
 
ایران یک لژیونر داشت و الان یازده لژیونر دارد

 مردم امید و آرزوی زیادی دارند و دوست دارند که تیم‌ ‌ملی‌شان نتیجه‌ خوبی بگیرد. به همین خاطر باید برنامه‌های لیگ و تیم‌ ‌ملی را طوری تنظیم کنیم که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در اولویت قرار داشته باشد. برنامه‌هایی که من در مدت حضورم در ایران داشتم باعث شد بهترین تیم آسیا باشیم و بالاتر از کشورهایی هم‌چون ژاپن و استرالیا قرار بگیریم. همان‌طور که گفتم بیش از یک سال است که شکست نخورده‌ایم. وقتی که آمدم فوتبال ایران یک لژیونر داشت، ولی در حال‌ حاضر ایران یازده لژیونر دارد که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند. 

یک خارجی مقابل من ایستاده 

الان باید توافقات استراتژیک بین باشگاه‌ها و مربی تیم ملی ایجاد شود و گرنه فاصله ما با تیم‌های بزرگ بیش‌تر می‌شود. من با تمام این مشکلات روبه‌رو هستم. یک مربی خارجی حاضر در فوتبال ایران را می‌بینم که تیم باشگاهی را روبه‌روی تیم‌ ‌ملی قرار داده است. نمی‌توانیم در شرایط موفق باشیم. فدراسیون فوتبال نمی‌تواند این برنامه‌های استراتژیک را اجرا کند و ما خودمان باید برنامه‌ها را جلو ببریم. 
 

 اگر از ایران جدا شوم دوست دارم در خانه مربیگری کنم 

من قبلا در آفریقا بودم و با این تیم به جام جهانی 2002 صعود کردم،  ولی اتفاقاتی در تیم رخ داد که برایم ناراحت کننده بود. اگر آفریقا و یا هر کشوری دیگر درخواست داشته باشند برای یک مربی خیلی خوب است که این موضوع را تجربه کند، اما در حال‌ حاضر من مسوولیت اخلاقی و کاری با ایران دارم و نمی‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم. هم‌چنین باید این را تاکید کنم که هیچ پیشنهادی از آفریقای جنوبی به من نرسیده است.

 با این حال اگر از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کناره‌گیری کنم و شرایط طوری شود که راهی برای فدراسیون فوتبال جز قطع همکاری با من وجود نداشته باشد، نه تنها برای من،‌ بلکه برای هر مربی آرزو است که هدایت تیمی را قبل از صعود به جام جهانی داشته باشد. نیازی نیست که این را بگویم که آفریقا برای من مثل یک خانه است. من ذاتا آفریقایی هستم. اصل و نصب من از آفریقاست. یکی از بزرگ‌ترین افتخارات من صعود به جام جهانی همراه با پرتغال است. می‌خواهم این مساله را بگویم که تنها برای یک دلیل از منچستریونایتد جدا شدم و آن این بود که به همراه کشورم پرتغال به جام جهانی آفریقای جنوبی برسم. اگر این پیشنهاد نبود هیچ وقت منچستریونایتد را ترک نمی‌کردم.
نظرات شما
پیشخوان