تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

پیش‌بینی بارندگی تا سوم بهمن ۹۵

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، از تشدید بارش باران در سواحل شمالی، شمال شرق و همچنین کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در شمال شرق خبر داد.
رویداد۲۴-مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، از تشدید بارش باران در سواحل شمالی، شمال شرق و همچنین کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در شمال شرق خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیش بینی وضعیت جوی کشور اظهارکرد: در سه روز آینده به سبب وجود جریانات مرطوب جنوبی و همراهی آن با جریانات تراز میانی، در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز، زاگرس مرکزی و جنوب غرب باعث رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقت در جنوب شرق، شرق، جنوب و بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در نیمه شرقی هرمزگان، تنگه هرمز و سواحل غربی عمان در روز شنبه و در نیمه شرقی هرمزگان، برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس و نیمه شمالی خراسان جنوبی در روز یکشنبه نیز صورت می‌گیرد. امروز همچنین به سبب گذر امواج تراز میانی، بارش‌های پراکنده‌ای در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز رخ می‌دهد که در روز شنبه با تقویت این جریانات، بارش در این نواحی به ویژه در سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی تقویت می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در ادامه گفت: این وضعیت به تناوب تا ظهر یکشنبه در این مناطق ادامه دارد و از بعدازظهر این روز با نفود جریانات سرد شمالی، تشدید بارش باران در سواحل شمالی، شمال شرق و همچنین کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در شمال شرق رخ می‌دهد. کاهش دما نیز در روز دوشنبه تداوم دارد. همچنین تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز و فردا مواج است.

به گفته وظیفه، امروز هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت با غبار محلی همراه بود.

وی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوایی استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه نیز گفت: هوای تهران در روز شنبه به صورت نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی از ساعات همراه با بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما در این روز هفت درجه و کمینه آن دو درجه بالای صفر است. در روز یکشنبه نیز آسمان این استان ابری، گاهی همراه با بارش باران و برف و در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در سردترین ساعات این روز به یک درجه و د رگرمترین ساعت به 9 درجه سانتی گراد می‌رسد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان