تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

با چپ تاریخی استقلال درباره شایعات برکناری منصوریان و نیمکت‌نشینی‌های رحمتی

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است اعتماد منصوریان به جوان‌های آکادمی استقلال نتیجه مثبت داشته است.
رویداد۲۴-پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است اعتماد منصوریان به جوان‌های آکادمی استقلال نتیجه مثبت داشته است.

استقلال برای بازی دوم نیم فصل دوم باید روبه روی صنعت نفتی قرار بگیرد که بازی رفت را به آنها باخته است. برای این بازی فشار زیادی روی منصوریان است و خیلی ها از احتمال برکناری او در صورت شکست در این بازی می گویند. مساله ای که البته از سوی معینی عضو هیات مدیره استقلال رد شده و آنها بازی مقابل السد را به عنوان مهلت منصوریان برای نشان دادن تیمش در نظر گرفته اند. صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال اما معتقد است حتی بیان این احتمالات هم فشار را روی علی منصوریان سرمربی جوان استقلال زیاد می کند.

 

*تیم استقلال شرایط خوبی ندارد و به نظر می رسد با باخت هفته گذشته به روزهای بحرانی ای رسیده است.

من فکر می کنم به طور کلی استقلال از اول فصل دچار یک تغییر و تحول کلی شد. و فکر می کنم هنوز به آرامش و پازل اصلی خود دست پیدا نکرده و تنها دلیل عدم موفقیتش هم همین است. سرمربی هنوز نتوانسته تیکه های پازلش را هماهنک کند و هارمونی لازم را به وجود بیاورد. یک مقدار جابجایی ها و مصدومیت ها به منصوریان ضرر زد. به این دلیل که این بازیکن ها نتوانند کنار هم قرار بگیرند و مصدومیت باعث شد در بعضی پست ها جابجایی داشته باشد. اگر دقت کرده باشید مگویان یک جایی وسط بازی می کرد، یک وقتی چپ و یک وقتی در راست؛ این نشان می دهد حتی در یک بازیکن هم به دلیل مصدومیت های پیاپی بازیکنان ثبات وجود نداشته.

*فردا بازی صنعت نفت را پیش رو دارند.

بله. فکر می کنم بازی که پیش رو دارند بسیار سخت است، چون یک کادر فنی کاربلد دارند و بازیکن ها و تماشاچی هایی دارند که کار را برای بازیکنان ما سخت می کند. اما استقلال نشان داده بازی های خارج از خانه را راحت تر برده و بهتر بازی کرده.

*این جابجایی ها به غیر از مصدومیت به خاطر تفکرات سرمربی نیست که هنوز ترکیب مورد نظر خودش را پیدا نکرده؟

وقتی شما یک جابجایی هایی را در تیم به وجود می آورید و یک سری افراد را به تیم وارد می کنید که به نوعی خریدهای خود شماست و باید همه اینها را مورد آزمایش قرار بدهید، یک مقدار کار سخت می شود. باید در تمرین و در بازی بازیکنان را تست کنی و ببینی چون یک سری بازیکن ها، بازیکن های تمرین هستند و یک سری بازیکن های مسابقه. در مجموع من فکر می کنم سه چهار بازی آخر به نتیجه رسید و به آدم هایی که می توانند  کمکش کنند، اعتماد کرد بد هم نبود. همانطور که گفتم یک سری از بازیکن ها فقط در تمرین عالی هستند، یک سری ها بازیکن مسابقه هستند و در زمان مسابقه خوب هستند، تشخیص این ها یک مقدار طول کشید ولی باید همه را می دید ولی در مجموع بالاخره به همان جوان های خود ما که زمانی در آکادمی استقلال بودند اعتماد کرد و جواب اعتمادش را هم در بازی با سپاهان و هم در بازی با نفت تهران گرفت. جوان هایی مثل امید نورافکن، محسن کریمی، سید مجید حسینی جوان هایی آکادمی بودند که به هر حال اعتماد کردن به این جوان ها و به آکادمی یک مقدار می تواند به علی منصوریان کمک کند.

*استقلال در نیم فصل آندرانیک تیموریان را به لیست بازیکنانش اضافه کرد. تجربه آندو چقدر می تواند کمک کند؟ و اینکه استقلال در پست های میانی بازیکن زیاد ندارد؟

به هر حال وجود بازیکن های زیاد در یک پست شاید خودش مشکل ساز شود. فرشید باقری، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، آمدن آندو و... شاید اگر مدیریت نشود یک مقدار مشکل ساز شود ولی بازیکن های بزرگ قطعا می توانند لیدرهای خوبی برای تیم باشند. بازیکن هایی که بتوانند لیدری کنند و تیم را هدایت و رهبری کنند، می توانند لیدر و عصای دست مربی باشند.

*فشاری که روی علی منصوریان هست که اگر نتیجه نگیرد برکنار می شود، چقدر می تواند در ضعف و نتیجه نگرفتن استقلال موثر باشد؟

به نظرم اصلا حتی عنوان کردن این مساله استرس به وجود می آورد. در بحران ها ما اینها را تجربه کردیم. علی منصوریان باید قطع به یقین بداند که تا آخرین روزی که هست باید با تمام وجودش درست و با قاطعیت تصمیم بگیرد. به نظرم نباید اینها را عنوان کنیم چون به استقلال کمکی نمی کند. باید علی منصوریان با قدرت کارش را ادامه بدهد و تصمیمات ریسکی هم بگیرد. اگر یک آدمی تحت فشار است نمی تواند تصمیمات ریسکی بگیرد و این بد است. چون برنده شدن و موفقیت آن طرف ریسک است.

*یک سری حاشیه ها هم در اثر نیمکت نشینی علی منصوریان به وجود آمد. نیمکت نشینی رحمتی یک تصمیم تاکتیکی است یا به خاطر اتفاقاتی است که در تیم رخ داده؟

من فکر می کنم این نباید وجود داشته باشد و باید بشود این را کنترل کرد. بازیکن تابع تصمیمات سرمربی است و قطعا وقتی یک بازیکن یک نیم فصل را بازی می کند اگر دو بازی هم روی نیمکت نشست باید مطیع سرمربی باشد. به نظرم علی باید به راحتی این را کنترل کند. این همان مربی است که به این بازیکن یک نیم فصل بازی داده و حالا خواسته دو بازی هم روی نیمکت بنشیند. این نباید از عواملی باشد که تیم را تحت فشار و حتی خود مربی را تحت فشار قرار بدهد.

*در بازی صنعت نفت هم احتمال دارد حسینی در دروازه بایستد. روی گلی که در بازی قبل خورد مقصر بود؟

بهترین گلرهای دنیا هم ممکن بود آن گل را بخورند، تضمینی نیست. شاید هم رحمتی آن را می گرفت و شاید هم می خورد. شاید یک جای دیگر نمی توانست کار حسینی را انجام بدهد. اینها همه به تصمیمات و تفکرات مربی برمی گردد و همه بازیکن ها باید احترام بگذارند.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان