تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

دستگیری ده‌ها تن در حوزه مدلینگ در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ۷ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در قزوین پلمپ و دهها تن دستگیر شدند.
رویداد۲۴-دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ۷ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در قزوین پلمپ و دهها تن دستگیر شدند.
 
اسماعیل صادقی نیارکی در خصوص دستگیری افراد فعال در زمینه مدلینگ اظهار داشت: در گذشته اقدامات پیشگیرانه و حتی هشدارهای لازم از طریق رسانه ها در مورد این افراد صورت گرفته و تذکرات لازم نیز ارائه شد اما نه تنها توجهی نشد بلکه مرتکبین به اعمال مجرمانه خویش ادامه دادند.

دادستان قزوین با اشاره به اینکه نگاه مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم با علم و آگاهی از وقوع چنین اتفاقاتی بوده، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا حریم و بنیان خانواده های ایرانی حفظ شود و در همین راستا با حرکاتی که مغایر این مسئله باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: امروز شاهدیم برخی به عنوان مدلینگ کارهایی می‌کنند که در غرب هم رواج ندارد بعنوان مثال بعضا در آرایشگاه زنانه، مردان کار آرایشگری را انجام می‌دهند و این یک فرهنگ ناهنجار و غیرقابل قبول است، علاوه بر این در رابطه با بعد دیگر جنگ نرم باید گفت جنگ نرم فقط خانواده‌های پائین دست را مد نظر ندارد و حتی رده‌های بالا را نیز هدف قرار داده است.

عضو شورای مسولان قضایی استان، ترویج و اشاعه فحشاء از طریق جذب دختران در زمینه مدلینگ و پخش تصاویر نیمه عریان آنان در شبکه های اجتماعی را موجب تغییر در فرهنگ ایرانی اسلامی و هنجارشکنی دانست و اظهار داشت: با توجه به گزارشات واصله و ملاحظه مستندات تصویری استخراج شده توسط دایره بررسی فنی ادله دیجیتال و مشاهده گسترش و شیوع مدلینگ ها و ترویج فرهنگ غربی بین جوانان که اشاعه فحشا محسوب می شد و متاسفانه در حال افزایش نیز است، در کنار این افراد متاسفانه آتلیه ها و استودیوهای عکاسی دارای مجوز و پروانه فعالیت اقدام به تهیه عکس در این زمینه می کنند.

وی یادآور شد: در این راستا با انجام اقدمات فنی و اطلاعاتی، آتلیه و استودیوها شناسایی و از آنجایی که اقدامات ایشان مخل امنیت اخلاقی و نظم عمومی می باشد لذا به استناد ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی از ادامه فعالیت آنان تا اطلاع ثانوی جلوگیری بعمل آمده و  پلمپ شدند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر آتلیه و استودیوها، عکاسانی که بصورت سیار در قزوین، اقدام به جذب دختران در زمینه مدلینگ می کردند و بیشترین تعداد مدل ها را در صفحات اجتماعی خویش بویژه در اینستاگرام معرفی و تصاویر آنان را به نمایش گذاشته بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

مدعی العموم قزوین با اشاره به بازبینی و بازیابی هارد دیسک کیس های مکشوفه از متهمین عنوان کرد: پیرو تذکرات متعدد و با دستور اینجانب با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و رصد فضای مجازی خصوصاً اینستاگرام موفق شدیم تعدادی از افراد فعال در زمینه جذب و بکارگیری و پخش تصاویر در بحث مدلینگ را شناسایی و مستند سازی لازم در این خصوص انجام و دخترانی که در این زمینه فعال بودند و با اهداف مختلف اقدام به انتشار تصاویر خود در شبکه های اجتماعی می کردند را شناسایی کنیم.

این مقام قضایی گفت: در این حوزه نهادها و ارگان های مختلف بویژه ضابطین قضایی وظیفه داشتند از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند و بحث برخورد با مدلینگ‌ها از مدتها قبل در دستور کار این دادستانی بود و زیر نظر مستقیم اینجانب و با تلاش و کوشش نیروهای خدوم انتظامی بالاخص پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پلیس امنیت اخلاقی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در این رابطه همه فعالان اعم از عکاسان و آرایشگران، مدل ها شناسایی و پس از جمع آوری مستندات دستگیر و کار رسیدگی به اتهامات آنان مبنی بر تولید به قصد تجارت و انتشار محتویات مبتذل «مدلینگ در فضای مجازی» در حال انجام است.

دادستان قزوین گفت: علاوه بر افراد دستگیر شده، تعداد زیادی را نیز احضار کردیم و ۷ مکان شامل آتلیه و استودیوی عکاسی و فیلم برداری نیز پلمب  و تجهیزات رایانه ای، دوربین های عکاسی، لپ تاپ، فلش مموری، ادوات نورپردازی و سایر ادله الکترونیکی دیگر نیز کشف و ضبط شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه با هرگونه تبلیغات غیر قانونی در شبکه های اجتماعی برخورد می‌شود گفت: کار رسیدگی و شناسایی به پرونده مدلینگ ها از ماه ها قبل در دستور کار دادستانی قزوین قرار داشت که با مشخص شدن نحوه فعالیت آنان و شناسایی تمام افراد دخیل، هم اکنون با قرار  قانونی در حال تکمیل مراحل و تحقیقات قضایی هستیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بر اساس قانون تمام مراجع قانونی ملزم به اجرا و نظارت بر حجاب و عفاف در سطح اجتماع هستند، افزود: خطر نفوذ فرهنگی ایجاب می‌کند مسئله حجاب به قدری پر رنگ‌تر و متفاوت‌تر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و الگو پذیری از زنانی چون حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) باید سرلوحه زنان و دختران جامعه اسلامی قرار گیرد و در جامعه اسلامی زیبنده نیست بانوان و زنان، حجاب را رعایت نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه بی‌حجابی زمینه‌ساز گناهان دیگر است افزود: توجه و حساسیت به مسئله حجاب باید از سوی همه اقشار و بویژه مسئولین صورت بگیرد تا شاهد یک جامعه اسلامی باشیم.
منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان