تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
دادستان کل‌کشور:

ایمن‌سازی ساختمان‌ها برعهده شهرداری‌هاست/ نباید به تذکرات به پلاسکو اکتفا می‌کردند

دادستان کل کشور گفت: تذکرات لازم درباره ناایمن بودن ساختمان پلاسکو داده شده بود اما نباید صرفا به تذکر اکتفا می‌شد.
رویداد۲۴-دادستان کل کشور گفت: تذکرات لازم درباره ناایمن بودن ساختمان پلاسکو داده شده بود اما نباید صرفا به تذکر اکتفا می‌شد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ریزش ساختمان پلاسکو درباره اینکه آیا تذکرات لازم برای ناایمن بودن این ساختمان داده شده بود یا خیر گفت: قطعا تذکرات لازم بابت ناایمن بودن این ساختمان داده شده است اما نباید به تذکر اکتفا می‌کردند بلکه باید به صورت جدی‌تر اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: هرچند فعلا نباید دنبال مقصر گشت و باید تمام توان را برای آواربرداری و امدادرسانی متمرکز کرد.

ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری‌های حقوقی حادثه پلاسکو

دادستان کل کشور از ایجاد شعبه ویژه به منظور پیگیری مسائل حقوقی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو تهران از نزدیک در جریان آخرین تحولا مربوط به امدادرسانی و آواربرداری این ساختمان قرار گرفت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حادثه ساختمان پلاسکو، آتش‌نشانان جان خود را فدای مردم کردند و اگر اینها به داد نمی‌رسیدند شاید تلفات زیاد می بود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: آنچه را که دیدم، تلاش مجدانه عواملی است که به دنبال این حادثه کارهای خوبی انجام دادند. خوشبختانه پیشرفت کار قابل توجه است و امیدواریم هر چه زودتر این عملیات به پایان برسد و اجساد مطهر شهدایی که زیر آوار مدفون هستند بدست بیاید و خانواده‌ها از نگرانی خارج شوند.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: به طور قطع بعد از پایان عملیات امدادرسانی و آواربرداری، مسائل حقوقی نسبت به اجساد مطهر و نسبت به اموال و سرمایه‌هایی که در اینجا وجود دارد، مطرح خواهد بود.

دادستان کل کشور افزود: تلاش داریم با همکاری دادستانی تهران، یک شعبه خاص در محل مستقر و تمام مسائل حقوقی به صورت متمرکز پیگیری شود.

این مقام عالی قضایی تأکید کرد: این حادثه باید برای همه ما عبرت و درس باشد تا در رابطه با ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند، تدبیر لازم انجام شود. طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این وظیفه به عهده شهرداری‌هاست و باید به این دست از ساختمان‌ها اخطار و مهلتی تعیین شود و اگر در مهلت معین، اقدام به ایمن سازی نکردند، شهرداری باید ورود کند.

حجت‌الاسلام منتظری ابراز امیدواری کرد در آینده دیگر شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان