تاریخ انتشار: ۰۱:۴۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

امیرعبداللهیان:اهتمامی ویژه به امنیت وثبات لنبان داریم/قدردانی قانصو ازمواضع عزتمندانه ایران

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی درامور بین الملل با بیان اینکه «تهران و بیروت در سنگر واحد قرار دارند»، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به امنیت و ثبات لبنان اهتمامی ویژه دارد و آن را امنیت و ثبات خود و منطقه می داند.
رویداد۲۴-دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی درامور بین الملل با بیان اینکه «تهران و بیروت در سنگر واحد قرار دارند»، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به امنیت و ثبات لبنان اهتمامی ویژه دارد و آن را امنیت و ثبات خود و منطقه می داند.

حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در بیروت با « علی قانصو» وزر مشاور در امور پارلمان و رئیس حزب سوری قومی اجتماعی لبنان ملاقات کرد.
دو طرف در این ملاقات که «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و « مروان فارس » نماینده پارلمان لبنان و هیات همراه امیرعبداللهیان هم حضور داشتند، اوضاع منطقه به ویژه لبنان، سوریه و فلسطین و چالش های تروریستی که همه ملت های عربی و اسلامی را تهدید می کند، بررسی و بر ضرورت رویاروئی با تروریسم و تقویت بنیان های ثبات منطقه از طریق حل سیاسی بحران سوریه و حفظ وحدت سرزمینی و حاکمت آن تاکید کردند.
امیرعبداللهیان و قانصو با تاکید به اینکه« فلسطین قضیه محوری و مرکزی است و باید در راس فهرست اولویت ها قرار گیرد»، بر ضرورت رویاروئی با خطر دشمن صهیونیستی که فلسطین را تهدید می کند از جمله مقابله با تجاوزهای مستمر آن علیه فلسطین و ادامه کشتار ملت فلسطین ، شهرک سازی و یهودی سازی فلسطین تاکید کردند.
قانصو در این دیدار از مواضع مقامات جمهوری اسلامی ایران که بر اهمیت نقش حزب متبوعش و شهدا و ایثارگی های آن در رویاروئی با تروریسم و دشمن صهیونیستی تاکید دارند، قدردانی کرد و گفت که حزب سوری قومی اجتماعی لنبان خواستار تقویت روابط مشترک خود با ایران است.
وی، مواضع صادقانه و قاطع ایران در حمایت از ملت و مقاومت لبنان و فلسطین ، دفاع از مساله فلسطین و ایستادن ایران در کنار سوریه در رویاروئی با جنگ تروریستی تحمیلی برآن را ستود.
وزیر مشاور دولت لبنان در امور پارلمان، تاکید کرد که ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی درکنار فلسطین ایستاده و نقشی اساسی و سازنده در حمایت از مبارزات ملت ما ایفا کرده است.
رئیس حزب سوری قومی اجتماعی لبنان، ابتکارعمل های ایران از جمله برگزاری کنفرانس فلسطین را برای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین بسیار مهم خواند و تاکید این کنفرانس برحق مقاومت در رویاروئی با اشغالگران صهیونیستی را ضروری دانست.
قانصو همچنین بر اهمیت تقویت روابط لبنان و ایران در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی، توسعه ای و تجاری تاکید و تصریح کرد که ایران همواره در کنار لبنان و ملت و مقاومت آن ایستاده و آماده همکاری با لبنان برای تامین منافع آن بوده است.
وی با اشاره به موفقیت های اخیر لبنان مانند انتخاب رئیس جمهوری ، تشکیل دولت و تقویت ثبات در رویاروئی با تروریسم ، گفت: گام اساسی که امروز می تواند در روند تقویت این شرایط سهیم باشد، تصویب قانون جدید نسبی انتخابات پارلمانی است تا نمایندگان واقعی و برآیند آرای صحیح مردم وارد پارلمان لبنان شوند.

** اهتمام ایران به امنیت و ثبات لنبان
 امیرعبداللهیان هم بعد از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در این دیدار درباره تحولات منطقه و لبنان به ویژه فلسطین گفت وگو و موفقیت های سیاسی و تکمیل روند سیاسی در لبنان را تبریک گفتیم.
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران با بیان اینکه «تلاش های حزب سوری قومی اجتماعی لبنان در محور مقاومت همواره مورد اهتمام و توجهی جدی است»، تاکید کرد:تهران و بیروت در سنگری واحد قرار دارند و ما امنیت و ثبات لبنان را امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران و منطقه می دانیم.
دبیرکل کنفرانس بین المللی فلسطین که قرار است در تهران برگزار شود، گفت که یکی از موضوعات مهم در گفت وگوهای امروز با آقای قانصو ضرورت تمرکز بر مسئله فلسطین و قدس نزد همه جهان اسلام و عرب بود.
وی افزود: لبنان همیشه در محور مقاومت و حمایت از فلسطین و مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی نقشی مهم و ویژه داشته و این نقش آفرینی مورد توجه و اهتمام جهان اسلام و عرب است.

** گفت وگو با تلویزیون سوریه
براساس این گزارش، امیرعبداللهیان همچنین در گفت وگوئی کوتاه با تلویزیون سوریه در حاشیه این دیدار، خاطرنشان کرد: تروریست ها نباید در لباس دیپلماتیک پشت میز مذاکرات حضور پیدا کنند.
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران تصریح کرد: برخی تلاش کردند با تغییر لباس تروریستی خود به جامه سیاسی و دیپلماتیک میز مذاکرات در آستانه را تحت تاثیر قرار دهند.
وی گفت: مرحله مذاکره سیاسی چه بسا مهم تر و حساس تر از ایستادگی و مقاومت مردم سوریه در میدان باشد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از راه حل سیاسی و مبارزه با تروریسم به طورهمزمان، قویا حمایت می کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس که صبح دوشنبه در راس هیاتی برای تبادل نظر و رایزنی با مقامات لبنانی وارد بیروت شد، با « نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم ملاقات و دعوتنامه رسمی« علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران را تسلیم وی کرد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان