تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

کاخ سفید:تصمیمی در مورد انتقال سفارت به قدس نگرفته‌ایم

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس: هنوز تصمیمی نگرفته‌‌ایم.
رویداد۲۴-شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس: هنوز تصمیمی نگرفته‌‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از منابع خبری متعدد در توئیتر او در ادامه این موضع تازه گفت:  موضوع انتقال سفارت  را با تمامی طرف‌های ذی‌ربط در این زمینه بررسی خواهیم کرد .
سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران در خصوص مقابله با گروه های تروریستی در خاورمیانه و همکاری با روسیه گفت: واشنگتن آمادگی دارد برای مقابله با داعش، با هر کشوری که با آمریکا منافع مشترک داشته باشد، همکاری کند.

وی افزود: اگر امکان مقابله با داعش با هر کشوری وجود داشته باشد چه روسیه یا هر کشور دیگری که منافع ملی مشترک ما در آن باشد ما طبیعتا این کار را خواهیم کرد.

این همزمان با تکذیب خبر عملیات مشترک با روسیه در سوریه از سوی پنتاگون است که روسیه روز دوشنبه اعلام کرد.

این سخنگو افزود، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال همکاری با هر کشور که با آن منافع مشترکی در زمینه شکست دادن داعش دارد همکاری خواهد کرد.

شان اسپایسر در پاسخ به سوالی درباره گشایش این دولت در قبال نظام بشار اسد گفت: ما باید صریح باشیم مساله مسلما این گونه باید باشد که کشورهای دیگر منافع آمریکا در آنچه که انجام می‌دهند در نظر بگیرند لذا ما هرگز با کسانی دیگر که منافع آمریکا در اولویت‌شان نباشد به بهانه مقابله با داعش ائتلاف نخواهیم کرد.

ارتش روسیه روز دوشنبه از حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه با هماهنگی با آمریکا خبر داد اما وزارت دفاع آمریکا این مساله را تکذیب کرد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان