تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

ابهام در بیانیه پایانی نشست آستانه

همزمان با ایراد اظهارات متناقض درباره صدور بیانیه پایانی مذاکرات آستانه، فرستاده سازمان ملل به سوریه از امکان تمدید مذاکرات خبر داد.

رویداد۲۴-همزمان با ایراد اظهارات متناقض درباره صدور بیانیه پایانی مذاکرات آستانه، فرستاده سازمان ملل به سوریه از امکان تمدید مذاکرات خبر داد.

در حالی که اخباری مبنی بر پیشرفت در مذاکرات آستانه منتشر شده یحیی العریضی، سخنگوی هیات اعزامی مخالفان سوریه به مذاکرات اعلام کرد که هنوز مخالفان پیش‌نویس بیانیه پایانی مذاکرات  آستانه را امضا نکرده‌اند.

این اظهارات هیات مخالفان در حالی ایراد شده که این منابع پیش از این به نقل از استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل سوریه اعلام کرده بودند که حاضران به توافق درباره پیش‌نویس بیانیه پایانی نزدیک شده‌اند.

دی‌میستورا همچنین به امکان تمدید مذاکرات آستانه اشاره کرد.

رئیس هیات روسیه در نشست آستانه نیز گفت که پس از یک روز پر تنش و مشاجره‌های سخت میان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان امروز جو مثبتی بر روند مذاکرات حاکم شده و به نظر می‌رسد دو طرف واقع‌بینانه تر به این نشست می‌نگرند.

یک منبع اروپایی در مذاکرات آستانه نیز گفت که در نشست روز دوشنبه میان روسیه، ترکیه و ایران اصلاحاتی در سند پایانی این نشست که قبلا درباره آن توافق شده بود صورت گرفت و اصلاحات انجام شده برای انجام ملاحظات به دو طرف درگیر سوری ارائه شده است.

در این سند چارچوب کلی بیانیه پایانی نشست آستانه که احتمالا روز سه شنبه صادر شود، مشخص شده است. مذاکرات آستانه امروز برای دومین روز متوالی میان هیات‌های دولت و مخالفان سوریه به صورت غیرمستقیم آغاز شده است.

مذاکرات بر تثبیت آتش‌بس به عنوان محور اصلی گفت‌وگوها متمرکز است.

دی‌میستورا که میانجی‌گری مذاکرات را برعهده دارد هنگام ورودش به مقر برگزاری این مذاکرات وعده داد بود که روز سه‌شنبه نتایج مثبتی از این مذاکرات را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان