تاریخ انتشار: ۰۲:۳۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

توئیت نگران‌کننده سخنگوی شهرداری درباره پیکرهای پیدانشده آتش‌نشانان از زیرآوار پلاسکو

شهرام گیل‌آبادی، سخنگوی شهردار تهران در دو پیام جداگانه که یکی در توئیتر و دیگری در کانال تگرامی‌اش منتشر کرده، پیام‌های نگران‌کننده‌ای درباره اجساد مفقود در زیرآوار پلاسکو می‌دهد.
رویداد۲۴-شهرام گیل‌آبادی، سخنگوی شهردار تهران در دو پیام جداگانه که یکی در توئیتر و دیگری در کانال تگرامی‌اش منتشر کرده، پیام‌های نگران‌کننده‌ای درباره اجساد مفقود در زیرآوار پلاسکو می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عصر امروز و در دومین نشست خبری مدیریت بحران پلاسکو گفته شد که شب گذشته دمای ۵۴۰ درجه در زیرآوار پلاسکو ثبت شده است. خبری که با زبانه کشیدن آتش از زیر لایه‌های زیرین آوار پلاسکو، قابل حدس هم بود. 

اما نگران‌کننده، پیام‌های متعددی است که سخنگوی شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

ساعاتی پس از اعلام ثبت دمای ۵۴۰ درجه در زیرآوار پلاسکو، شهرام گیل‌آبادی روی فیلمی که از یکی از تونل‌های حفر شده در زیرآوار پلاسکو در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «تونلی زیرهزار تن آوار برای دستیابی به ققنوس‌هایی که می‌سوزند تا از خاکسترشان ققنوسهای دیگر زاده شوند.»

برداشت ناامیدانه از این پیام، همان حدسی است که از دو روز پیش و با کشف لباس‌ها، کلاه و وسایل شخصی آتش‌نشانان بدون رسیدن به هیچ پیکری در مرحله آواربرداری از رو، زده می‌شود؛ پیکرها در حرارت بالا از بین رفته‌اند. هرچند چنین حدسی با چنین پاسخی مواجه شده‌است: «لباس آتش‌نشانان، نسوز است و پیکرها را حفظ می‌کند.»

اما توئیتی که ساعتی پیش در اکانت شخصی گیل‌آبادی منتشر شد، نگرانی‌ها را بیشتر کرد. سخنگوی شهرداری نوشته است: «دمای آتش در روی باطله‌های پلاسکو به ۵۴۰ درجه رسید. معلوم نیست کدام آهن در زیر باطله‌ها، با تن آتش‌نشان‌های ذوب شده، ممزوج می‌شود.»

این نوع اطلاع‌رسانی هولناک از سوی سخنگوی شهرداری تهران درحالی اتفاق می‌افتد که حضور خبرنگاران از عصر دیروز در محدوده پلاسکو محدود و تا حد زیادی، امنیتی شده است. 

با این‌حال امدادگرانی که همراه با آتش‌نشان‌ها در روزهای ابتدایی مشغول آواربرداری و جستجوی اجساد در پلاسکو بوده‌اند، می گویند اجساد آتش‌نشانان، در کف ساختمان قرار دارد و زیر همه آوار است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Brazil
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
عجب آدم بی شعوری هست... اصلا به دل خانواده ی این آتش نشان ها فکر نمی کنه؟
نظرات شما
پیشخوان