تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

واکنش انصاری به توهین‌ها علیه آیت‌الله

معاون حقوقی رئیس جمهور به توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای اخیر واکنش نشان داد.
رویداد۲۴-معاون حقوقی رئیس جمهور به توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای اخیر واکنش نشان داد.

مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند.

وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت امام (ره) نیز با وجود آنکه 27 سال از ارتحالشان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله هاشمی نیز از این داستان مستثنی نیست. ما نیز نباید از عوامل اسرائیل به ویژه منافقین انتظاری بیش از این داشته باشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان حیات حضرت آیت‌الله هاشمی ایشان را یک جور تخریب می‌کردند و پس از درگذشت ایشان نیز به گونه‌ای دیگر،‌افزود:‌پاداش حضرت آیت‌الله را مردم در مراسم تشییع ایشان و مراسم‌های میلیونی در کل کشور در دست آنها گذاشتند.

انصاری خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران پاسخ یاوه‌ گویی‌های آن افراد را دادند و پاسخ این یاوه سرایی‌ها را نیز با حضور خود در صحنه و حمایت از یاران انقلاب و همراهان آیت‌الله هاشمی و رهبر انقلاب خواهند داد.

وی تأکید کرد: من امیدوارم دوستداران انقلاب خودشان متناسب با حضورشان در صحنه و تقدیرشان از آیت‌الله هاشمی و خاندان ایشان و همه یاران امام (ره)، پاسخ این اقدامات غیرانسانی را بدهند.

موسوی لاری: سایه فقدان هاشمی بر مسائل سیاسی و غیرسیاسی سنگینی می‌کند

همچنین ایلنا نوشت:‌

نایب رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر سایه سنگین فقدان آیت‌الله هاشمی بر مسائل سیاسی و غیرسیاسی کشور تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روحانی هم بتواند در دوره بعد نیز با رای مردم در مقام ریاست‌جمهوری ابقا شود.

عبدالواحد موسوی لاری با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد و انسجام اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات بهار سال آینده، بر اهمیت این مسئله به‌ویژه پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد و گفت: اصلاح‌طلبان در مسیری که پیش گرفته‌اند، باید به یاد داشته باشند که با اتحاد و انسجام می‌توانند به نتیجه برسند و با تفرقه همه آن‌چه از سال ۹۲ تاکنون به‌دست آورده‌اند را از کف خواهند داد.

تاثیر مثبت رییس جدید شورای هماهنگی بر افزایش انسجام اصلاح‌طلبان

او با استقبال از آغاز ریاست دوره‌ای دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: در حال حاضر همه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلبان در چارچوب شورای‌عالی سیاست‌گذاری فعالیت خود را پیگیری می‌کنند و باوجود این‌که ریاست شورای هماهنگی بنابر آیین‌نامه‌ای به‌صورت دوره‌های سه‌ماهه و به‌نوبت انجام می‌شود، قطعاً آغاز دوره رییس جدید شورای هماهنگی در بهبود وضعیت انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان تاثیر مثبت خواهد داشت.

سایه سنگین فقدان آیت‌الله هاشمی بر مسائل سیاسی و غیرسیاسی

نایب رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درپاسخ به سوالی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و روحانی در انتخابات، درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد: به هر حال فقدان آیت‌الله هاشمی برای کل جامعه ایرانی بسیار سنگین است و سایه این مسئله بر تمام مسائل سیاسی و غیرسیاسی در کشور ازجمله انتخابات ریاست‌جمهوری سنگینی خواهد کرد.

پیش‌بینی ریاست‌جمهوری دودوره‌ای روحانی

موسوی‌لاری با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به معرفی جهانگیری به‌عنوان گزینه پشتیبان روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد: روحانی در حال حاضر رییس‌جمهور است و این درحالی است که با نگاهی به ادوار پیشین ریاست‌جمهوری متوجه می‌شویم که روسای‌جمهور در کشور ما عموماً دو دوره پیاپی از مردم رای گرفته‌اند و با این حساب، پیش‌بینی می‌کنیم روحانی هم بتواند در دوره بعد با رای مردم در مقام ریاست‌جمهوری ابقا شود.

صادقی: میانه‌روی و اعتدال منش آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی و آیت‌الله موسوی‌اردبیلی بود

محمود صادقی، دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز در نشست سالیانه این تشکل در مشهد گفت: میانه‌روی و اعتدال منش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و آیت‌الله موسوی‌اردبیلی بود. این دو شخصیت چتری فراگیر داشتند که انجمن اسلامی مدرسین باید بتواند چنین نقش فراگیری را در دانشگاه‌ها ایفا کند.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: یک مشکل عظیمی که با آن روبرو هستیم بحث شکاف بین نسلی است و انتقال ارزش‌ها به نسل بعد، نقدی که من به انجمن اسلامی مدرسین دارم این است که یا به دلیل ضعف‌های درونی و یا تهدیدهای بیرونی، نتوانسته‌اند این شکاف را از بین ببرند.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: کار سخت و مهم‌تر ما در اولویت اول انتخابات شوراها است.

وی همچنین گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سال گذشته تجربه‌ای بود که امیدواریم در انتخابات آینده به شکل کامل‌تری تکرار شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان