تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران؛

مرتضی بانک: سعه صدر آیت الله هاشمی پاسخ روشنی به عنادگران داد

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز (جمعه 8 بهمن ماه) از طرف حزب اعتدال و توسعه در حسینیه جماران برگزار شد.

رویداد۲۴-مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز (جمعه 8 بهمن ماه) از طرف حزب اعتدال و توسعه در حسینیه جماران برگزار شد.
 مرتضی بانک در این مراسم گفت: از خصوصیات یک مدیر اجرایی این است که بتواند در شرایط سخت ریسک پذیر باشد. آیت الله هاشمی یک مدیر بحران بود؛ مدیری که می توانست در سخت ترین شرایط بهترین تصمیمات را بگیرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه افزود: امروز حقانیت این فرد برای جامعه آنچنان روشن شده که آنچه علیه او بافته بودند تافته شد. سعه صدر او پاسخی روشن به عنادگران داد که این سعه صدر درس بزرگی برای جامعه سیاسی و مدیران ما است. من یک بار به ایشان گفتم تا چه زمانی باید هزینه داد؟ جواب دادند که انقلاب مستمر است و هر لحظه باید برای آن هزینه داد.
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین رستگاری با تأکید بر اینکه بعد از ارتحال امام خمینی (س) جمعیتی که در تشییع آیت الله هاشمی دیدم هیچ جای دیگری ندیده بودم، گفت: او مفسر قرآن و شخصیت ایمانی، اعتقادی، ایثار و اندیشه او رشد یافته در مکتب قرآن بود.
وی ادامه داد: اگر هاشمی نیست مکتب، فکر و اندیشه او هست. 60 سال مبارزه مؤمنانه و صادقانه و تا آخر به پیمان و میثاق وفادار بودن و مطیع اوامر امام و یار رهبری بودن در سراسر زندگی او دیده می شود. می گفت «در مقابل هجمه ها اگر قصد ما خدا باشد خدا هم کمک می کند؛ ما موظف به تکلیف هستیم و دعا کنید در عمل به تکلیف موفق باشیم.»
رستگاری اظهار داشت: آیت الله هاشمی زشتی، پلیدی و بی حیایی را با بزرگواری برخورد می کرد و می گفت شاید این تهمت ها باعث شود ما پاک شویم. قرآن می گوید اگر چنین کسانی باشند ملائکه از هر دری که در بهشت به آنها وارد می شوند می گویند «سلام علیکم بماصبرتم».
وی تأکید کرد: حتی بی انصاف ها هنوز هم رها نکردند. اما در مقابل آیت الله هاشمی گفت یوسف صبر کرد و همه نارواها را به دلش ریخت و گفت حزنم را به خدا می گویم و ما یاد گرفتیم سر سجاده با خدا حرف بزنیم.
در این مراسم افشین علاء نیز  تضمینی از پنج بیت شگفت انگیز مولانا را خواند:
 "مرگ چنین خواجه نه کاری است خرد" 
عاقبت از زخم زبان ها که خورد
هیچ ننالید ولی جان سپرد
در غم او گرچه جهانی فسرد
طاقت و آرام من این بیت برد
"گفت کسی خواجه سنایی بمرد
مرگ چنین خواجه نه کاری است خرد"
سفله اگر پرده حرمت درید
او به ادب خاست و مهر آفرید
ناز، از آن خیل که خود پرورید
کوه خرد بود، اگر می خرید
"کاه نبود او که به بادی پرید
آب نبود او که به سرما فسرد"
گرچه خود از بغض گلوگیر رست
گرچه از این دار فنا رخت بست
رشته مپندار که از هم گسست
نهضت اگر هست از او زنده است
"شانه نبود او که به مویی شکست
دانه نبود او که زمینش فشرد"
پسته خندان من از بهرمان
لب ز سخن بست چرا ناگهان
بحر خرد بود ولی شد نهان
بهره نمی خواست ز ملک جهان
" گنج زری بود در این خاکدان
کو دو جهان را به جوی می شمرد"
در غمش ای طعنه زن خودپسند
گریه به ظاهر کن و در دل بخند
باش و به میراث فلک دل ببند
آن که ندید از همه غیر از گزند
" قالب خاکی سوی خاکی فکند
جان خرد سوی سماوات برد..." 
 
به گزارش جماران، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، حسین هاشمی استاندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری، حجت السلام و المسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مرتضی جوادی آملی و محمدعلی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی، محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فاطمه کروبی و دیگر چهره‌های سیاسی حضور داشتند.
*جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان