تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

حادثه پلاسکو به مجلس رسید /تحقیق و تفحص از شهرداری دوران قالیباف

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای پرکاری دارد و به بررسی حادثه پلاسکو، درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران و درخواست استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با حضور وی خواهد پرداخت.
رویداد۲۴-کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای پرکاری دارد و به بررسی حادثه پلاسکو، درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران و درخواست استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با حضور وی خواهد پرداخت.

دستور جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی پس دو هفته تعطیلی با حضور 9 عضو کابینه شامل، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رییس بانک مرکزی، مجید انصاری معاون حقوقی و پارلمانی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام می شود.

**کمیسیون عمران
یکشنبه آینده(دهم بهمن ماه) عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی تقاضای استیضاح خود در کمیسیون عمران حاضر خواهد شد.
دوشنبه نیز ادامه بررسی حادثه ساختمان پلاسکو و نحوه اجرای قوانین و مقررات مربوط به رفع خطر، جلوگیری از استفاده غیرمجاز و غیر ایمن از ابنیه و فضاهای شهری و مسائل حوزه مدیریت بحران با دعوت از مسئولان وزارتخانه‌های کشور(سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان مدیریت بحران، استانداری تهران، فرمانداری تهران)، راه و شهرسازی، تعاون، کار و امور اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، دادستانی تهران، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، بنیاد مستضعفان، جمعیت هلال احمر و نظام مهندسی ساختمان در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد.
سه‌شنبه نیز ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران و ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور، سازمان نظام کاردانی ساختمان، مرکز پژوهش‌های مجلس، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، کانون سراسری پیمانکاران عمران ایران، جامعه مهندسین مشاور و دبیرخانه کلان‌شهرها از موارد در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

**کمیسیون اصل نود (90) قانون اساسی
هیات رییسه کمیسیون اصل 90 روز یکشنبه گزارش تهیه شده درباره نابسامانی در فرآیند و نحوه پیگیری پرونده‌های تحقیق و تفحص موضوع مواد 214 تا 217 آیین ‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی خواهند کرد.
سپس نشست عمومی کمیسیون برای اتخاذ تصمیم نسبت به شکوائیه کانون سردفتران و دفتریاران از نیروی انتظامی موضوع لزوم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند خودرو و یا کفایت برگ سبز و بررسی گزارش تهیه شده درباره نابسامانی در فرآیند و نحوه پیگیری پرونده های تحقیق و تفحص موضوع مواد 214 تا 217 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

**کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
اعضای این کمیسیون روز شنبه بررسی اولیه طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته‌های تخصصی را در دستور کار دارند. یکشنبه نیز جمع ‌بندی کمیسیون درخصوص تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی از بازدید مراکز دانشگاهی استان کرمانشاه، تشکیل کمیته موضوع درخواست ماده 236 (درخصوص مدرک تحصیلی حسین فریدون)، بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.
دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون به استان قم جهت دیدار با مراجع عظام تقلید سفر خواهند کرد.
روز سه شنبه بررسی سند 2030 یونسکو با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و مدیرکل یونسکو در ایران در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

** کمیسیون اجتماعی
روز یکشنبه بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.
سه ‌شنبه نیز اعضای این کمیسیون به بررسی طرح یک ‌فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور و دعوت از نمایندگان تحقیق و تفحص کننده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ها و سازمان‌های تابع (سه مورد) به ‌منظور تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری نهائی خواهند پرداخت.

** کمیسیون اقتصادی
روز یکشنبه انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه «تحقیق و تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق کالا و دلایل ناکارآمدی آن در دولتهای مختلف»، ادامه بررسی لایحه اصلاح تبصره ماده(86) اصلاحیه قانون مالیات­های مستقیم، ادامه بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در دستور کار کمیسیون قرار دارد.
روز دوشنبه نیز بررسی گزارش اتاق اصناف از آخرین وضعیت اقدام های انجام شده در خصوص واحدهای صنفی مجتمع تجاری پلاسکو تهران با محورهای حمایت های مالیاتی، حمایت های بیمه‌ای و حمایت های بانکی و نشست با رئیس و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار در محل آن سازمان از دیگر موارد در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون خواهد بود.
اعضای کمیسیون اقتصادی سه ‌شنبه به بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درخصوص «تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد مناطق آزاد (تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی) کشور و میزان انطباق آن با اهداف پیش­بینی شده برای این مناطق در پنج سال اخیر» می پردازند و سپس علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی مهمان این کمیسیون برای پاسخگویی به سؤالات «ولی داداشی» نماینده مردم آستارا و محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان، محمد دهقان نماینده طرقبه، چناران و شاندیز (2 فقره)، امیر خجسته نماینده همدان (2 فقره)، سیدمحسن علوی نماینده لامرد، محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، سلمان خدادادی نماینده ملکان و سیدفرید موسوی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خواهد بود.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
بررسی تحقیق و تفحص از کمک‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای خارجی و میزان اثربخشی آن در قالب سیاست‌های راهبردی کشور با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از موارد در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

**کمیسیون انرژی
روز یکشنبه گزارشی از آتش ‌سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی ‌سینا ماهشهر، گزارش رئیس‌کل بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص فروش و نحوه انتقال وجوه فروخته شده نفت و آخرین وضعیت صندوق توسعه ملی ارایه خواهد شد.
سه‌ شنبه آینده نیز معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گزارشی به اعضای این کمیسیون ارایه خواهد کرد.

**کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
روز یکشنبه لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی توسط اعضای این کمیسیون بررسی می شود.

**کمیسیون بهداشت و درمان
اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده، بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده (236) آیین‌نامه داخلی درخصوص تولید، واردات و بازار دارو، تجهیزات پزشکی و غذا را در دستور کار دارند و روز سه سه شنبه نیز بررسی لایحه اصلاح ماده (35) قانون خدمت وظیفه عمومی، استماع گزارش مسؤولین انجمن چشم ‌پزشکی ایران، بررسی لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور و بررسی اصلاح طرح قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دارد.

** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
روز یکشنبه اعضای این کمیسیون گزارش رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور و معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور درخصوص حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، بررسی لایحه یک‌ فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمترتوسعه ‌یافته، عشایری و مرزی را در دستور کار دارند و سه‌ شنبه نیز به بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، بررسی طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی می پردازند.

** کمیسیون صنایع و معادن
اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده به بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، استماع گزارش معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از عملکرد و برنامه‌ها می پردازند.
دوشنبه نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سؤالات محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور (دوفقره)، سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات، سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، جلال محمودزاده نماینده مهاباد و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه پاسخ خواهد داد.
سه‌شنبه نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در این کمیسیون پاسخگوی سوالات امیر خجسته نماینده همدان و فامنین (دو فقره)، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور (دو فقره) و حشمت‌ الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب، احمدعلی کیخا نماینده زابل و زهک، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان، حسین نیازآذری نماینده بابل، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، محمدرضا رضایی نماینده جهرم و سیدعلی ادیانی نماینده قائمشهر و سوادکوه خواهد بود.

**کمیسیون فرهنگی
روز یکشنبه مواردی چون بررسی طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی و بررسی طرح اصلاح لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور مصوب 1359 در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و روز سه‌ شنبه تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان در مورد عملکرد سازمان حج و زیارت بررسی می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس جهت پاسخگویی به سؤالات نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه (2 مورد)، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و میمه، علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، جلال محمودزاده نماینده مهاباد و نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

**کمیسیون قضائی و حقوقی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه لایحه معاضدت قضائی دو جانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره، لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره و لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأموران نیروهای مسلح را بررسی می کنند.
سه ‌شنبه نیز بررسی طرح یک فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضائی و سازمان تعزیرات حکومتی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
روز یکشنبه بررسی لایحه موافقتنامه پاریس، بررسی لایحه حفاظت از خاک و استماع گزارش رؤسای سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان دامپزشکی کشور درخصوص بیماری واگیردار آنفلونزای حاد پرندگان در دستور کار اعضای این کمیسیون خواهد بود.
سه ‌شنبه نیز به درخواست تقاضای تعدادی از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از «پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون» در اجرای ماده(214) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رسیدگی شده و گزارش مدیریت منابع‌ آب ایران درخصوص آخرین وضعیت آب کشور ارایه خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان