تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
نجمه خدمتی:

موفقیت در شرایط نامناسب و با امکانات پایین هم حاصل می‌شود

رشته ورزشی تیراندازی جز آن دسته از ورزش‌هایی است که در ایران کمتر به آن پرداخته می‌شود. امکانات کم فدراسیون تیراندازی و عدم استقبال صداوسیما در پوشش این مسابقات باعث شده که کمتر کسی به این رشته ورزشی علاقه‌مند شود. اما در این وضعیت نه چندان خوشایند تیراندازی، چند سالی است که دختری از استان خراسان جنوبی توانسته برای این رشته افتخارآفرینی کند. نجمه خدمتی که اکنون 21 سال سن دارد از عوامل موفقیت و آینده ورزشی خود می‌گوید.
رویداد۲۴- رشته ورزشی تیراندازی جز آن دسته از ورزش‌هایی است که در ایران کمتر به آن پرداخته می‌شود. امکانات کم فدراسیون تیراندازی و عدم استقبال صداوسیما در پوشش این مسابقات باعث شده که کمتر کسی به این رشته ورزشی علاقه‌مند شود. اما در این وضعیت نه چندان خوشایند تیراندازی، چند سالی است که دختری از استان خراسان جنوبی توانسته برای این رشته افتخارآفرینی کند. نجمه خدمتی که اکنون 21 سال سن دارد از عوامل موفقیت و آینده ورزشی خود می‌گوید.

* بطور مختصر خودتان را معرفی کنید؟
نجمه خدمتی متولد 1375/3/20 از شهر بیرجند هستم. هم اکنون دانشجوی ترم چهارم رشته تربیت بدنی شاخه فیزولوژی در دانشگاه سراسری بیرجند می باشم.

* پس از موفقیت های پی در پی در سال های اخیر به یک چهره ملی تبدیل شدید. کمی در این باره برایمان بگویید.
از همان بازی های آسیایی اینچئون که موفق شدم مدال طلا را کسب کنم، اسم استان خراسان جنوبی و مخصوصاً شهر بیرجند بیش از پیش بر سر زبان مسئولین و حتی افرادی در خارج از مرزها افتاد که چطور می شود یک دختر کم سن و سال از یک منطقه محروم بتواند صاحب مدال این رویداد بین المللی شود.

* برخی از افراد که به طور حرفه ای در ورزش کشور فعالند معتقدند موفقیت همزمان در تحصیل و ورزش، کاری دشوار است. شما با این افراد هم نظر هستید؟
من هم با این نظر موافقم. واقعاً تحصیل در کنار ورزش حرفه ای کاری بس دشوار است اما در تلاشم که بتوانم هر دو موضوع را به بهترین نحو به سرانجام برسانم.

* از قرار معلوم مادرتان هم در رشته تیراندازی فعال هستند و در مقاطعی مربی شما هم بوده اند. نقش مادرتان را در موفقیت های خود چطور ارزیابی می کنید؟
مادرم از زمانی که با رشته تیراندازی آشنا شد در قامت یک مربی ظاهر شد و ایشان هیچگاه ورزشکار نبودند. مادرم در کنار آرامش روحی که برایم برقرار کرده بود مربیگری من را به عهده داشت. در این بین نقش پدرم در کسب موفقیت های من بسیار حائز اهمیت بود.

* به جز مادرتان فرد دیگری از اعضای خانواده در حوزه ورزش فعال است؟
پدر و مادر من فرهنگی هستند. البته پدرم در حدود یک سالی است که در هلال احمر مشغول به خدمت هستند. در خانواده، من و مادرم در حوزه ورزش فعال هستیم.

* در دهه های اخیر به ندرت شاهد آن بودیم که فردی از شهر کوچک بیرجند در حوزه ورزش خودنمایی کند. شما دلایل این عدم شکوفایی را در چه می بینید؟
موفقیت در شرایط نامناسب و با امکانات پایین هم حاصل می‌شود. باید به فعالیتی که دارید علاقه‌مند باشید در اینصورت موفقیت دور از انتظار نیست. وجود حامی یا حامیانی که به کار شما ارزش دهند و حمایت لازم را از شما به عمل آورند می تواند به پیشبرد اهداف شما کمک کند. استان خراسان جنوبی استعدادهای زیادی دارد اگر مسئولین کمی توجه و حمایت کنند می توانیم شاهد ظهور و بروز افرادی از این منطقه محروم باشیم. البته این را هم باید گفت که تلاش خود فرد برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است.

* پس از آنکه موفق شدید در عرصه های مختلف برای ورزش کشور افتخارآفرینی کنید مسئولین وعده و وعیدهایی را به شما دادند، پس از گذشت ماه ها این قول ها عملی شده است؟
بهتر است در این باره صحبت نکنم. از پدر و مادرم تشکر می کنم که هر کاری می توانستند برایم انجام دادند. همچنین از مسئولینی که با ارزش دادن به کارم قبل از مسابقات حامی من بودند سپاسگزاری می کنم.

* برای ادامه فعالیت در دنیای حرفه ای ورزش با پیشنهاد خارجی هم روبرو شده اید؟
بله ولی قصد دارم در ورزش فقط برای کشورم مدال آور و افتخارآفرین باشم.

* چه دورنمایی را برای ورزش حرفه ای خود متصور شده اید؟
امیدوارم بتوانم با توکل به خدا و تلاش خودم به بالاترین سطح برسم و در مسابقات بزرگ بین المللی پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم. ان شاالله که بتوانم در چند المپیک آینده حضور داشته باشم و برای کاروان ورزشی ایران مدال آوری کنم.

منبع: ورزش و جوان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان