تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

وقتی ترامپ، آنجلینا جولی را به واکنش واداشت

آنجلینا جولی بازیگر و فعال حقوق بشر سرشناس، فرمان اجرایی ترامپ را در ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا محکوم کرد.
رویداد۲۴-آنجلینا جولی بازیگر و فعال حقوق بشر سرشناس، فرمان اجرایی ترامپ را در ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر برنده جایزه اسکار پنجشنبه چهاردهم بهمن در انتقاد از فرمان اجرایی جنجالی ترامپ سخن گفت و این فرمان را باعث آسیب دیدن مهاجران و قدرت گرفتن گروه‌های افراطی دانست.

این نخستین اظهارنظر عمومی آنجلینا جولی پس از ارائه دادخواست جدایی از برد پیت به دادگاه است.

بازیگر «دختر از هم گسیخته»‌ بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رفتارهای تبعیض‌آمیز دینی را «بازی با آتش»‌ توصیف کرد.

او با اشاره به فرزندان خود که خارج از آمریکا به دنیا آمده‌اند و شهروند آمریکا هستند، به ضرورت ایجاد امنیت در کشور تاکید کرد و گفت:‌ «امنیت باید بر مبنای واقعیت‌ها ایجاد شود نه بر مبنای ترس.»

جولی نماینده ویژه سازمان ملل در امور پناهندگان است. او در ادامه افزود: «ما باید قادر باشیم امنیت خود را بدون ایجاد ممنوعیت برای تمام شهروندان یک کشور؛ حتی کودکان، آن‌ هم به خاطر دین یا محل تولد آن‌ها تامین کنیم.»

بر اساس فرمان اجرایی ترامپ شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به مدت ۹۰ روز اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند. علاوه بر این ورود مهاجران نیز تا ۱۲۰ روز به آمریکا ممنوع شده است.

این بازیگر ۴۱ ساله سال گذشته از کمپ‌های آوارگان در کشورهای یونان و لبنان بازدید کرد. او درباره فرمان اجرایی ترامپ هشدار داد: «با این فرمان افراط گرایان خارج از آمریکا تقویت می‌شوند.»

منبع:‌ رویترز / ۲ فوریه

نظرات شما
پیشخوان