تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث دیوار نژادپرستانه

یک پایگاه صهیونیستی از قصد این رژیم برای ساخت دیوار نژادپرستانه‌ای در جنوب کرانه باختری خبر داد.
رویداد۲۴-یک پایگاه صهیونیستی از قصد این رژیم برای ساخت دیوار نژادپرستانه‌ای در جنوب کرانه باختری خبر داد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد دیوار نژاد پرستانه‌ای در مناطق جنوبی استان الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری احداث کند.

پایگاه خبری صهیونیستی "واللا" نوشت که اسرائیل قصد دارد نقشه وزارت جنگ خود در زمینه احداث دیوار حائل از گذرگاه "ترقومیه" در غرب الخلیل تا گذرگاه "میتر" در جنوب کوه‌های الخلیل را که مسافتی در حدود 42 کیلومتر است، فراهم کند. این دیوار در مجاورت جاده شماره 35 احداث می‌شود و قرار است تا اواخر سال جاری میلادی کار احداث آن تمام شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر بخشی از این دیوار را به طول 10 کلومتر در مناطق جنوب استان الخلیل احداث کرده است.

این رژیم از تاریخ 16 ژوئن سال 2002 میلادی، کار ساخت دیوار حائل بتنی با ارتفاع 4.5 الی 9 متر در اراضی کرانه باختری را آغاز کرده است تا مشکلات ساکنان این منطقه را چند برابر کند.

با وجود صدور رای مشورتی دیوان عدالت بین‌المللی در تاریخ 9 ژوئیه سال 2004 مبنی بر غیر قانونی بودن احداث دیوار حائل و درخواست برچیده شدن آن و پرداخت غرامت به افراد خسارت دیده، رژیم صهیونیستی همچنان به احداث این دیوار ادامه می‌دهد و طول آن تا سال 2016 به 402 کیلومتر رسیده بود و انتظار می رود بر اساس طرح اعلام شده از سوی دولت صهیونیستی، در پایان به 703 کیلومتر برسد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: اسرائیل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان