تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
مرتضی مبلغ در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان مخالف «آشتی ملی» نگران از دست رفتن رانت‎هایشان هستند

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: کاملا طبیعی است که اصولگرایان به دنبال آشتی ملی نباشند، زیرا ورود به این فرایند سبب می شود رانت‎هایشان را از دست بدهند.
رویداد۲۴معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: کاملا طبیعی است که اصولگرایان به دنبال آشتی ملی نباشند، زیرا  ورود به این فرایند سبب می‎شود رانت‎هایشان را از دست بدهند.

همان اندازه که این روزها اصلاح‎طلبان درباره آشتی ملی سخن می‎گویند، اصولگرایان نسبت به این بحث بی‎تفاوت هستند و در گفت‎وگوها تنها به این نکته بسنده می‎کنند که بحث آشتی ملی موضوعیت ندارد و یا اینکه به دلیل نبود اختلاف دراساس انقلاب طرح چنین مباحثی بیهوده است.

اما به یاد داریم زمانی که «گفت‎وگو» تبدیل به محور اصلی سیاست‎های کشور در داخل و خارج از ایران شد نه تنها تهدیدات بین‎المللی جای خود را به فرصت‎ها داد، بلکه تمام نیروها در داخل به صحنه آمدند تا برای پیشرفت کشور تلاش خود را به کار بندند.

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: کشور برای پیشرفت و عبور از بحران‎های بین‎المللی خارجی و داخلی که با آنها مواجه بود نیاز به انسجام، همدلی، تعامل بین گروه‎ها و جریان‎های آحاد ملت دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: در داخل کشور در صورتی که تلاش گروه‎ها، خنثی‎سازی بر علیه یکدیگر و سیاه‎نمایی باشد، بنابراین به جای رقابت سازنده که به یک فرایند رضایت بخش منجر خواهد شد نه تنها غلبه بر بحران‎ها محقق نمی‎شود، بلکه آن مقدار هم که توسط تلاشگران به دست می‎آید، اثر خود را از دست می‎‎دهد. با این حساب خیلی روشن و بدیهی است که باید انسجام ملی، همدلی و تعامل به عنوان رفتار و گفتاری پسندیده در جریان افتد تا بتوانیم به آن حد از پیشرفت که شایسته ملت است، دست یابیم.

مبلغ دراین‎باره که اصولگرایان از آشتی ملی تا به امروز استقبال نکرده‎اند، توضیح داد: متاسفانه اصولگرایان در طول چند سال گذشته از رانت‎های سیاسی- تبلیغاتی بسیار گسترده‎ای برخوردار بوده‎اند و هر چه به سمت تعیین صلاحیت و سخت‎گیری در این‎باره و مشکلاتی که از این حیث پیش می‎آید نگاه می‎‎اندازیم، تمام این موارد را متوجه اصلاح‎طلبان می‎بینیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات افزود: اصولگرایان در بهره‎برداری از گستره تبلیغاتی، از امکانات فراوانی برخوردار هستند و یک تبعیض آشکار نسبت به اصلاح‎طلبان به نفع آنان مشاهده می‎شود. بنابراین کاملا طبیعی است که اصولگرایان به دنبال آشتی ملی نباشند، زیرا ورود به این فرایند سبب می‎شود تا رانت‎هایشان را از دست بدهند.

این عضو شورای‎ عالی ‎سیاست‎گذاری اصلاحات در ادامه درباره احتمال تکرار تجربه لیست کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای شورای شهر، بیان کرد: فامیل‎بازی و گرایش اقتصادی در جریان لیست مجلس ‎شورای ‎اسلامی وجود نداشت و از طرح چنین صحبت‎هایی که این روزها مطرح می شود، تعجب می‎کنم. البته اصلاح‎طلبان درلیست مجلس مشکلاتی داشتند و آن هم به دلیل رد صلاحیت‎های گسترده بود، حتی مجبور شدند برای تکمیل لیست نامزدهای خود فراخوان دهند.

وی در ادامه توضیح داد: در چنین فضایی با وجود تمام پالایش‎هایی که صورت گرفت،برخی وارد لیست شدند که به عنوان اصلاح‎طلب شناخته شده نبودند. بنابراین طبیعی است کاستی‎هایی به وجود آمد که در نتیجه آن علیرغم امضا میثاقنامه تعهدات لازم به اجرادر نیامد.   
 
مبلغ در ادامه ابراز کرد: در مورد شوراها به نظر می‎رسد رد صلاحیت گسترده‎ای وجود نداشته باشد و مر قانون به اجرا درآید. در این رابطه اصلاح‎طلبان شاخصه هایی را از جمله صداقت، راستگویی و توانمندی را تنظیم کرده‎اند که کاندیداها براساس آن انتخاب می‎شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات درباره حضور افراد براساس رای‎آوری اظهار داشت: به هیچ وجه این مسئله برای ما ملاک نخواهد بود. به دلیل رای آوری کسی را در لیست قرار نمی‎دهیم و ترکیبی از رای‎آوری و توانمندی مدنظر قرار خواهد گرفت. بین دو نفر که شایستگی دارند، البته فردی که زمینه رای‎آوری بیشتری دارد، وارد صحنه انتخابت می‎شود و در صورتی که  یک نفر زمینه رای داشته، اما متخصص نباشد به طور حتم وارد لیست نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
1
1
قاطبه ملت ایران پشت شما هستن"اینو هم خودتون میدونین هم مخالفاتون
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
صراحتا میگویم ملت عظیم ایران با اقلیت حامی هتاکان به امام حسین و حامیان فتنه و سران نجس فتنه هیچ گاه اشتی نکرده و نمیکنند!!

فتنه خط قرمز نظام!!

مرگ بر فتنه گر و مرگ بر حامیان فتنه.
مقدم
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
سران فتنه باید قصاص بشن قانون شرع اسلام میگه باعث خونریزی فتنه 88 باید قصاص بشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان