تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

سی‌ان‌ان: دو سوم جنگنده‌های اف18 نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند

شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد:دو سوم از جنگنده های 'اف- 18' مدل A نیروی دریایی آمریکا به دلیل نبود قطعات یدکی و تاخیر در تعمیرات، قادر به پرواز نبوده و زمین گیر شده اند.
رویداد۲۴-شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد:دو سوم از جنگنده های 'اف- 18' مدل A نیروی دریایی آمریکا به دلیل نبود قطعات یدکی و تاخیر در تعمیرات، قادر به پرواز نبوده و زمین گیر شده اند.

سی ان ان امروز (شنبه) در ادامه گزارشی در این باره افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جنگنده های نیروی دریایی آمریکا خارج از سرویس بوده و بودجه ای برای افزایش توان سطح دفاعی نیست، یک افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت به کار گرفتن هواپیماهای قابل استفاده در حال محدود شدن است.

دریاسالار 'ویلیام موران' (William Moran) معاونت فرماندهی عملیات نیروی دریایی آمریکا چندی پیش به نمایندگان کمیته خدمات نظامی سنا گفته بود: کارخانه های کشتی سازی و هواپپمایی ما به دلایل گوناگون در تعمیر به موقع ناوها و جنگنده ها با مشکل مواجه اند.

به گفته این مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا، شمار جنگنده های غیر عملیاتی اف-18 (هورنت) دو برابر شده است.
این گزارش همچنین تایید می کند که 62درصد از جنگنده های اف-18 نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند و همچنین 53 درصد از مجموع ناوگان هوایی نیروی دریایی آمریکا نیز زمین گیر است.
'پیتر سینگر' (Peter Singer) یک استراتژیست از بنیاد 'نیوآمریکا' مستقر در واشنگتن درباه این مساله گفت: مشکلات موجود حاصل یک سری تصمیمات همچون مساله بودجه کنگره درباره پنتاگون است که می بایست تاکنون جنگنده های جدید جایگزین جنگنده های قدیمی شده بودند.

در همین حال 'آدام اسمیت' نماینده دمکرات از حوزه انتخابیه واشنگتن، زمین گیر شدن بیش از نیمی از جنگنده های نیروی دریایی آمریکا را متوجه بودجه بندی کنگره در سال 2011میلادی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما دانست که از موارد اصلی در نبود بودجه مالی موردنیاز نیروی دریایی آمریکا بوده است.

آدام اسمیت، که از اعضای کمیته خدمات نظامی در مجلس نمایندگان آمریکا است، دراین باره به سی ان ان گفت: تحمیل کنترل بودجه بر هزینه های نظامی و غیر نظامی در 'قانون کنترل بودجه' باعث کاستی در آمادگی ارتش شد.
این عضو کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا افزود، محدودیتی که درباره نیروی دریایی آمریکا به وجود آمده دربرگیرنده مجموعه ای از یک دهه جنگ و تاخیر طولانی مدت در توسعه و جایگزینی جنگنده ها بوده است.

جنگنده F/A-18 یک جنگنده چندمنظوره است که با سرعتی تا یکهزار و 915 کیلومتر بر ساعت و تا ارتفاع 12کیلومتری توان پرواز دارد. تاکنون یکهزار و 480 فروند از این جنگنده ساخته شده و نخستین بار در سال 1983 از سوی نیروی دریایی آمریکا به کار گرفته شد.
کشورهای استرالیا و اسپانیا نیز از این هواپیمای جنگی استفاده می کنند. قیمت هر فروند جنگنده F/A-18 نزدیک به 30 میلیون دلار است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان