تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
گلوبال ریسرچ مطرح کرد

11 نشانه شوم حرکت آمریکا به سمت جنگ با ایران

درحالی‌که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا موضع تهاجمی علیه ایران گرفته، جنگ با ایران در میان گزینه‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی است. بی‌تردید انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در سال 2016 این کشور را به‌شدت چند دسته و چند قطبی کرده است.
رویداد۲۴- درحالی‌که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا موضع تهاجمی علیه ایران گرفته، جنگ با ایران در میان گزینه‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی است. بی‌تردید انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در سال 2016 این کشور را به‌شدت چند دسته و چند قطبی کرده است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از گلوبال ریسرچ، حدود سه هفته است که ترامپ کار خود را آغاز کرده و هنوز افراد بسیاری هستند که علیه او دست به اعتراض می‌زنند. قصد گستاخانه او و دستورات اجرایی‌اش، پیامدهای غیرعمدی وحشتناکی دارد، مانند دستور 90 روزه منع مهاجران که باعث جدایی یک کودک پنج‌ساله از والدینش شد. در میان این بی‌نظمی مهندسی شده، یک خطر جدی در کمین است: ترامپ در حال کشاندن آمریکا به مسیر جدی جنگ با ایران است. ترامپ بارها در دوره مبارزات انتخاباتی‌اش گفت که گزینه استفاده از تسلیحات هسته‌ای را رد نمی‌کند و همان‌طور که در دوم فوریه 2017 هشدار داد: «همه گزینه‌ها روی میز هستند.»

چرا ایران؟
پیش از مطرح کردن تمام نشانه‌های بیانگر جنگ با ایران، اینکه چرا آمریکا و مقامات ارشد آن خواستار هدف قرار دادن ایران هستند، قابل بررسی است. نخست ایران به دشمن اصلی اتحاد عربستان-اسرایل در منطقه خلیج‌فارس تبدیل شده است. هیچ علاقه‌ای میان ایران و اسرائیل که سال‌ها است توهین و تهدید باهم ردوبدل می‌کنند، وجود ندارد. درعین‌حال عربستان و ایران در دو طرف درگیری سنی و شیعه در جهان اسلام هستند.  

دوم اینکه ایران یکی از حامیان آشکار جنگ علیه صهیونیستم و گروه‌های تندرو به‌خصوص داعش است. حال آمریکا در دوره تصدی ترامپ مدعی است این کشور حامی تروریسم است اما این مسئله کاملاً نادرست است. ایران در برابر نیروهای افراطی مسلمان، تندروها و خشونت وزنه تعادل بود.

سوم اینکه ایران اتحاد محکمی با روسیه و چین در مخالفت بانظم نوین جهانی صهیونیستی-انگلیسی-آمریکایی ایجاد کرد که به دنبال اعمال یک دولت تک‌قطبی جهانی بر دنیا است. ایران با خم نشدن با آمریکا مقابله کرد یا حتی به ایالات‌متحده اجازه نداد که پایگاه‌های نظامی امپراتوری خود را وارد خاک آن کند.

در ادامه 11 نشانه‌ای که بیانگر جنگ با ایران است آمده:

نشانه اول: کدام مسیر به سمت ایران؟ آمریکا در این زمینه از برنامه اتاق فکر صهیونیستی حمایت می‌کند
موسسه بروکینگز یکی دیگر از اتاق فکرهای محافظه‌کار صهیونیستی است که سیاست خارجی آمریکا را اداره می‌کند. در گزارش تحلیلی سال 2009 این موسسه آمده که ایالات‌متحده از انجام توافق میان آمریکا و ایران حمایت کند و بعد آن را دبه کند (اینطور نشان دهد که انگار که ایران مسئله ای کاملا عاقلانه را رد می کند) و سپس با حمایت جامعه جهانی به ایران حمله کند:

«...هرگونه عملیات نظامی علیه ایران در سطح جهان نامطلوب خواهد بود و نیازمند زمینه مناسب بین‌المللی است- هم برای تضمین حمایت لجستیکی که این عملیات نیاز دارد و هم برای به حداقل رساندن مقاومت در برابر این گزینه. بهترین راه برای به حداقل رساندن ننگ بین‌المللی و افزایش حمایت این است که تنها زمانی دست به حمله بزنیم که این عقیده گسترده شکل گرفته باشد که ایرانیان یک پیشنهاد فوق‌العاده دریافت کرده‌اند اما آن را رد کرده‌اند – پیشنهادی که آن‌قدر خوب است که تنها رژیمی که به دنبال تسلیحات هسته‌ای است آن را رد می‌کند. در چنین شرایطی آمریکا (یا اسرائیل) می‌تواند عملیات خود را نه از روی خشم، بلکه از روی ناراحتی انجام دهد و دست‌کم برخی در جامعه جهانی به این نتیجه خواهند رسید که ایرانیان با رد کردن یک توافق خوب، آن‌ها را مجبور به انجام چنین کاری کردند.» (صفحه 39)

نشانه دوم: ایران در فهرست «ممنوعیت مسلمانان» است اما عربستان نیست
نکته فهرست «ممنوعیت مسلمانان» از سوی ترامپ این است که این فهرست ازنظر فنی ممنوعیت مسلمانان به شمار نمی‌رود. بااین‌حال اگر دلیل اصلی تهیه این فهرست ممنوعیت سفر برای متوقف کردن تروریست‌ها بود، پس چرا عربستان در این فهرست نیست؟ زمانی که ترامپ از ممنوعیت سفر صحبت کرد، به وقایع 11 سپتامبر اشاره کرد و بر اساس روایت مقامات مربوط به این مسئله، عربستان منبع 15 تن از 19 هواپیماربا بوده است. بااین‌حال آمریکا و عربستان توافقات بسیاری داشتند که شامل توافق‌های تسلیحاتی، نفتی، دلارهای نفتی، پایگاه‌های نظامی آمریکا، تأمین بودجه و آموزش داعش و بیش از این‌ها می‌شود، بنابراین قرار دادن آن‌ها در لیست ناخوشایند و صادقانه خواهد بود. ایضاً در مورد اسرائیل. عربستان و اسرائیل بیشترین صادرات تروریسم را دارند اما این ایران است که در فهرست قرار می‌گیرد...

نشانه سوم: ایران دلار آمریکا را رد کرد
سیستم اقتصادی آمریکا با دلارهای نفتی است که تقویت می‌شود، برای مثال تمایل ملت‌های خارجی به معامله نفت با دلار آمریکا که به معنای حفظ، استفاده و تبادل دلار آمریکا است، باعث افزایش تقاضای جهانی برای آن می‌شود. آمریکا به‌شدت از این سیستم سود جسته است. زمانی که بسیاری از مبادلات با دلار صورت می‌گیرد، و آمریکا حجم دلارهای در جریان را کنترل می‌کند (و بنابراین ارزش هر دلار را) در اصل آنچه بدهکار و طلبکار هستند را کنترل می‌کنند. ایران به‌طور رسمی اعلام کرد که از 21 مارس 2017 دلار آمریکا را از معاملات نفتی خود کنار خواهد گذاشت. این خبر مهمی است. بسیاری این‌طور گزارش می‌کنند که دلیل اصلی حمله به چندین کشور حوزه خاورمیانه طی دو تا سه ده گذشته، تمایل آن به رها کردن دلار نفتی بوده است.

نشانه چهارم: مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آمریکا ایران را به دلیل آزمایش موشکی «مدنظر» قرار داده است (دروغ شماره1) 
مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ سعی کرد این‌طور استدلال کند که آزمایش موشکی اخیر ایران نقض توافق ایران و گروه 1+5 بوده است. فلین مدعی شد که این آزمایش قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است.

بااین‌حال ایران ضمن تأیید پرتاب موشک، متذکر شد که هیچ توافقنامه‌ای را نقض نکرده چراکه موشک‌های آزمایش شده هسته‌ای نبوده‌اند و شامل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نمی‌شوند. 

جنگ‌ها اغلب با فریب و دروغ آغاز می‌شوند. این ادعا از سوی فلین که هیچ مدرکی دال بر اینکه ایران از یک موشک معمولی استفاده کرده و نه یک موشک هسته‌ای، مطرح‌شده و نخستین دروغ در مسیر آنچه طرفداران جهانی‌شدن می‌خواهند (جنگ با ایران) محسوب می‌شود.

نشانه پنجم: آمریکا در مورد نابود کردن کشتی عربستان دروغ می‌گوید (دروغ شماره 2)
دروغ دوم زمانی گفته شد که کاخ سفید حمله موشکی به یک کشتی سعودی را به نیروهای حوثی یمن نسبت داد. شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به‌اشتباه ایران را متهم به حمله به ناو آمریکایی کرد.  تنها چند مشکل با این اتهام که دروغ زشتی هم محسوب می‌شود، داریم. نخست، این ناو درواقع یک کشتی سعودی بود، نه آمریکایی. دوم، حمله‌کنندگان نیروهای حوثی از یمن بودند، نه ایرانیان. سوم، کاخ سفید هیچ مدرکی ارائه نداد دال بر اینکه ایران به نیروهای حوثی کمکی کرده باشد. گفتن اینکه ایران به کشتی آمریکایی حمله کرد، آن‌هم در شرایطی که حوثی‌ها دست به حمله به کشتی سعودی کردند، دروغ محض است.

نشانه ششم: ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم است (دروغ شماره سه)
جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا معروف به «سگ دیوانه» با تأکید بر اینکه ایران «بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم» است، دروغ سوم را در مسیر حرکت به سمت جنگ با ایران مطرح کرد. متأسفانه عربستان و اسرائیلی در پس خود آمریکا در حال رقابت در این زمینه هستند. تنها نگاهی به کشورهایی بیندازید که سیا از طریق انهدام، کودتا و ترور بی‌ثبات کرده است.

شماره هفتم: ایران دوباره تحریم شد
ترامپ در سوم فوریه 2017 تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد. بااین‌حال، باوجودی که ترامپ و برخی اعضای کابینه‌اش به‌شدت ضدایرانی هستند، می‌توان گفت که این تحریم‌ها پیش از روی کار آمدن ترامپ روی میز  بوده است.

نشانه هشتم: سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل موضع سختی علیه روسیه گرفت
ترامپ همچنان به دفاع از پوتین و روسیه ادامه می‌دهد و این در حالی است که کابینه و کارمندان وی ظاهراً پیام را دریافت نکرده‌اند. روسیه و ایران مطمئناً در یک اتحاد نظامی باهم و با چین قرار دارند، بنابراین حمله به هر یک از آن‌ها به معنی حمله به همه آن‌ها است. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی خود در این سازمان برای ابراز همان دروغ‌های قدیمی استفاده کرد و همان اظهارات ضدروسی و محکوم کردن روسیه برای الحاق کریمه به خاک خودش سخن گرفت. آیا می‌دانستید 96 درصد از مردم کریمه به‌طور داوطلبانه به الحاق خاکشان به روسیه رأی دادند. 

نشانه نهم: تیلرسون، وزیر خارجه جدید: آمریکا باید مانع از استفاده چین از دریای جنوبی چین شود
رویکردهای جنگ‌طلبانه دولت ترامپ تنها به ایران و روسیه محدود نمی‌شود. چین هم با تهدیداتی روبرو شده است. رکس تیلرسن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که چین نباید به جزایر دریای جنوبی چین دسترسی داشته باشد.

نشانه دهم: استیو برانون، استراتژیست  ترامپ: طی 10 سال آینده  گرفتار جنگ با چین می‌شویم

نشانه یازدهم: بازی جنگ آمریکا در سواحل ایرانی
چهار کشور (آمریکا، اسرائیل و استرالیا)  یک عملیات ناوبری دریایی را در نزدیکی سواحل ایران آغاز کردند. 

این نشانه‌های شک آور برای آغاز جنگ با ایران در دوره ریاست جمهوری ترامپ بروز یافته است. البته با آگاهی عمومی کافی در مورد این دستورالعمل و دروغ‌هایی که در تأیید آن گفته می‌شود، می‌توان مانع آن شد. در غیر این صورت ممکن است مانند سوریه، از این جنگ برای به راه انداختن جنگ جهانی سوم استفاده کرد، چراکه هرگونه درگیری با ایران ضرورتاً پای روسیه و چین را هم به درگیری نظامی مستقیم می‌کشاند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
امو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
3
0
با تمام این تفاسیر همه آنها احتمالا بدنبال اتفاقی بزرگ در ایران هستند که بدنبال آن این حمله را صورت دهند اتفاقی مثل فتنه 88 که بصورت مسلح از سوی فتنه گران اتفاق بیوفته.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
2
2
دلتان به روسیه و چین خوش نباشد همه کشور ها به فکر منافع ملی خود هستند جز ایران ما داریم به قیمت داغون شدن ایران کاسه داغ تر از آش شدیم و فقط به فکر نجات ملت های دنیا هستیم و منافع ملی اصلا سرمان نمی شود بقیه بیت المال هم دزدان داخلی به یغما میبرند شما با این وضعیت احتیاجی به حمله خارجی ندارید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
1
امیدوارم جنگی اتفاق نیفته ولی خیلی خطرناک هست وضعیت!!!ولی اگر هم جنگ بشه ما تا پای جون هستیم!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان