تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

جامعه‎روحانیت زیر چتر جبهه مردمی انقلاب رفت/ 28بهمن،کارگروه انتخاباتی اصولگرایان انتخاب می‎شود

سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است، جامعه روحانیت مبارز هم در زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی قراردارد و هم نگهدارنده آن است.
رویداد۲۴سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است، جامعه روحانیت مبارز هم در زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی قراردارد و هم نگهدارنده آن است. 

سید محمد حسینی از وزرا دولت احمدی‎نژاد که نقش سخنگو جبهه یکتا را ایفا می‎کند در گفت‎وگویی مطرح کرده بود هدایت جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراها در سال آینده بر عهده جبهه مردمی انقلاب اسلامی است که تعدادی از موسسین این جبهه هم از اعضا دولت سابق هستند.

تا پیش از اعلام موجودیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی، اصولگرایان بر این موضوع اصرار داشتند که هدایت و رهبری آنان بر عهده جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وبه عبارتی جامعتین است که آیت‎الله موحدی کرمانی و آیت‎الله یزدی در راس آن قرار دارند، اما با این اعلام نظر و اظهار حمایت از جبهه مردمی انقلاب اسلامی توسط دیگر تشکل‎های این جناح سیاسی به نظر می‎رسد کار انتخاباتی اصولگرایان دیگر در دست شیوخ اصولگرا نخواهد بود.

اصولگرایان در دو انتخابات مجلس شورای‎ اسلامی و ریاست جمهوری «برد» را از دست دادند و این مسئله به قدری برای آنان ناراحت کننده بود که این طیف سیاسی حاضر شده است برای جبران شکست تغییر و تحول ایجاد کند و در ظاهر به نظر می رسد  اصولگرایان چاره‎ای جز این نمی‎بینند که راه خود را از روش‎های سنتی به طرف راه‎های امروزی و دموکرات تغییر دهند.

کمال سجادی، سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره سپردن هدایت اصولگرایان به جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات گذشته به خصوص ریاست جمهوری و مجلس روی داد، بنا بر آن شد تا از این تجربه استفاده واز اشتباهات گذشته اجتناب شود.

وی در ادامه افزود: برای دستیابی به انسجام و ائتلاف اصولگرایی طرح نویی به تدوین درآمد که براساس آن جبهه‌ای فراتر از اصولگرایی، احزاب و تشکل‎های آنها در زیر یک چتر قرارگیرند. این طرح ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در نظر گرفته شد، بنابراین از تمامی تشکل‎ها برای حمایت دعوت به عمل آمد و از آن تا حدودی استقبال صورت گرفت. 

سجادی درباره فعالیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی تاکید کرد: فعالیت‎های جبهه مردمی انقلاب اسلامی تنها از حیث سیاسی نیست بلکه موارد اقتصادی و فرهنگی را هم در برمی‎گیرد کما اینکه شاهد حضور چهره‎هایی مانند نادر طالب‎زاده که از موسسین هم محسوب می شود، در این جبهه هستیم.

سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری به برگزاری یک انتخابات درون جناحی اشاره کرد و اظهار داشت: 28 بهمن ماه مجمعی برگزار خواهد شد که در آن بنا است انتخاباتی برای تکمیل هسته‎ای که کار گروه رهبری انتخابات اصولگرایان را در برمی‎گیرد، مشخص شود.

وی در این باره اضافه کرد: راهبرد اصولگرایان همین توضیحاتی است که مطرح شد،جامعه روحانیت مبارز هم از جبهه مردمی انقلاب اسلامی اعلام حمایت کرده است، تنها بخش هایی از جبهه پایداری هنوز پایداری می‎کنند و ساز مخالف می‎زنند. البته برخی از اعضای این جبهه اعلام حمایت کرده‎اند و امیدوار هستیم بقیه اعضا به این جمع بپیوندند.

سجادی در این رابطه که تاکنون هدایت و رهبری اصولگرایان بر عهده جامعتین بوده، آیا به دلیل ناکارآمدی آن اصولگرایان به جبهه مردمی انقلاب اسلامی گرایش یافته‎اند، توضیح داد: جامعتین ناکارآمد نیستند، جبهه دارای یک گروه مرجع است که این گروه مرجع همان جامعتین است کما اینکه آیت الله موحدی کرمانی هم اعلام کردند که از این جبهه حمایت به عمل می‎آورند، نگاه اصولگرایان به جامعه روحانیت به عنوان  یک مرجع است و از آنها طلب حمایت و راهنمایی داریم حتی شاید این اعلام حمایت موحدی کرمانی نشان از کارآمدی آنان دارد.

سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری  در این‎باره که با این حساب جامعتین زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی قرار می‎گیرد، بیان کرد: هم در زیر چتر آن قرار می‎گیرد و هم نگهدارنده آن است. به عبارتی دیگر جامعتین از جبهه مردمی‎ انقلاب اسلامی  و از این طراحی جدید و نوپا حمایت می‎کند. 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان