تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

رشد فروش فیلم تازه اصغر فرهادی در آمریکا/ یکه‌تازی بتمن در شمایلی تازه

در هفته‌ای که «بتمن لگویی» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود، فروش «فروشنده» افزایش یافت و اکران «جان ویک ۲» آغاز شد.
رویداد۲۴-در هفته‌ای که «بتمن لگویی» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود، فروش «فروشنده» افزایش یافت و اکران «جان ویک ۲» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در سومین هفته اکران در آمریکای شمالی در ۶۵ سینما اکران شد و با افزایش فروش ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شد.

این فیلم در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با ۲۶۱ هزار دلار دست یافت و مجموع فروش خود در سینماهای آمریکا را به بیش از ۷۰۰ هزار دلار افزایش داد. «فروشنده» علیرغم اکران محدود در ۶۵ سینما بیست‌وهفتمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود.  

در این میان «بتمن لگویی» رکورد فروش افتتاحیه یک فیلم در سال ۲۰۱۷ را شکست و همزمان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا در هفته گذشته شد.

انیمیشن «بتمن لگویی» با آن‌که انتظار می‌رفت در افتتاحیه به فروشی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار دست پیدا کند، در سه روز نخست افتتاحیه در بیش از چهار هزار سینما اکران شد و با فروشی برابر با ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به کار خود پایان داد.

«بتمن لگویی» به کارگردانی کریس مک‌کی از حضور صداپیشگانی چون ویل آرنت، رزاریو داوسون، رالف فینس و زک گالیفیاناکیس بهره برده است. بیش‌تر تماشاگران این انیمیشن را زنان تشکیل می‌دادند و ۳۸ درصد از کل تماشاگران فیلم زیر ۱۸ سال داشتند. فروش خارجی «بتمن لگویی» در ۶۰ کشور ۳۷ میلیون دلار بود.

بر خلاف «بتمن لگویی» فیلم «پنجاه پرده تاریک‌تر» در افتتاحیه فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد و در بیش از سه هزار سالن سینما به فروشی برابر با ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این در حالی است که پیش از اکران فروش ۴۰ میلیون دلاری افتتاحیه نیز برای این فیلم غیرمحتمل در نظر گرفته می‌شد. این دنباله سینمایی علاوه بر آمریکا در ۵۷ کشور دیگر هم اکران شد و در این بازارها به فروشی برابر با ۱۰۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسید.

فروش افتتاحیه «پنجاه پرده تاریک‌تر» ۵۵ درصد کمتر از فروش افتتاحیه «پنجاه طیف گری»‌ بود که دو سال پیش در افتتاحیه ۸۵ میلیون دلار فروش داشت. در «پنجاه پرده تاریک‌تر» داکوتا جانسون و جیمی دورنان به ترتیب نقش آناستازیا استیل و کریستین گری را بازی می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد از تماشاگران فیلم بانوان بودند و ۵۶ درصد آن‌ها زیر ۳۰ سال داشتند.

هفته گذشته اکران دنباله اکشن «جان ویک» نیز در آمریکا آغاز شد. این فیلم با اکران در بیش از سه هزار سالن سینما به فروشی برابر با ۳۰ میلیون دلار دست پیدا کرد. فروش قسمت دوم افتتاحیه «جان ویک» بیش از دو برابر اکران قسمت اول این فیلم است که سال ۲۰۱۴ اکران شد. «جان ویک ۲» سومین فیلم پرفروش‌ هفته گذشته سینمای آمریکا بود. بر خلاف دو فیلم قبلی بیشتر تماشاگران این فیلم را مردان تشکیل می‌دادند.

کیانو ریوز نقش اصلی «جان ویک ۲» به کارگردانی چاد استالسکی را بازی می‌کند. لورنس فیشبرن، رابی رز و یان مک‌شین دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. فروش فیلم در ۴۱ بازار خارجی تنها ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بود.

هفته گذشته فیلم «ترپیل ایکس: بازگشت زاندر کیج» با فروش خیره‌کننده ۶۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در چین افتتاح شد. فروش خوب فیلم در چین سبب شد که فروش جهانی «تریپل ایکس»‌ از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کند.

در میان سه فیلم تازه اکران شده منتقدان اقبال خوبی به فیلم‌های «بتمن لگویی» و «جان ویک ۲» داشتند اما در نقطه مقابل «پنجاه پرده تاریک‌تر» را نپسندیدند.

فهرست پنج فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته با «شکاف» و «چهره‌های پنهان» کامل می‌شود. «شکاف» و «چهره‌های پنهان» در سه روز پایانی هفته به ترتیب ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸ میلیون دلار فروش داشتند.

مجموع فروش «شکاف» در سینماهای آمریکا به ۱۱۲ میلیون دلار رسیده، و «چهره‌های پنهان» نیز تا اینجای در آمریکای شمالی ۱۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشته است.

«چهره‌های پنهان» به عنوان یکی از نامزدهای جایزه اسکار شش هفته پیاپی در فهرست پنج فیلم پرفروش آمریکا حضور داشته است.

ردیف

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

بتمن لگویی

۱

۵۵.۶

۵۵.۶

۸۰

2

پنجاه پرده تاریک‌تر

۱

۴۶.۸

۴۶.۸

۵۵

3

جان ویک ۲

۱

۳۰

۳۰

-

4

شکاف

۴

۹.۳

۱۱۲.۳

۹

5

چهره‌های پنهان

۸

۸

۱۳۱.۵

۲۵

6

هدف یک سگ

۳

۷.۴

۴۲.۶

۲۲

7

حلقه‌ها

۲

۵.۸

۲۱.۵

۲۵

8

لالا لند

۱۰

۵

۱۲۶

۳۰

9

شیر

۱۲

۴.۱

۳۰.۴

۱۲

10

فضای میان ما

۲

۱.۸

۶.۶

۳۰


منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۱۲ فوریه، ترجمه: فرزاد مظفری


نظرات شما
پیشخوان