تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

عامل شکست پرسپولیس مقابل استقلا از نگاه کارشناس فوتبال

ذوالفقارنسب می‌گوید:«پرسپولیس به پشتوانه 13 امتیاز اختلافش با استقلال وارد زمین شد و باخت.»
رویداد۲۴-ذوالفقارنسب می‌گوید:«پرسپولیس به پشتوانه 13 امتیاز اختلافش با استقلال وارد زمین شد و باخت.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛دکتر بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال، در پیرامون شهرآورد امروز پایتخت گفت: فوتبال پدیده ای است که تعیین معادلات برای آن قبل از بازی بسیار سخت است؛ اما بعد از مسابقه هر بیننده ای یک کارشناس می شود و اظهار نظر می کند؛ جذابیت فوتبال هم به همین است.

وی، ادامه داد: تیم پرسپولیس در20 بازی قبل، 47 امتیاز بدست آورد و اختلافش با تیم دوم به 9 امتیاز رسید؛ در کمتر لیگی بین تیم های مدعی این اختلاف به وجود می آید. به اعتقاد من برای این برتری در درجه اول تیم باید از یک شخصیت قهرمانی بسیار قوی برخوردار باشد؛ بازیکنان به لحاظ روانی باید خوب کنترل شوند؛ کادر فنی و روانشناس تیم باید تمامی زوایای پنهان ورزش را برای تک تک اعضا باز کنند. 

کارشناس فوتبال که با رادیو ورزش حرف می زد،ادامه داد: در روانشناسی ورزشی این اصل وجود دارد که اگر یک ورزشکار از حریفش ترس نداشته باشد، هر آن محکوم به شکست است. تیم پرسپولیس به اعتبار 13 امتیاز اختلافی که با استقلال داشت، وارد زمین شد و در نهایت شکست را دریافت کرد.

ذوافقارنسب، افزود: به نظر من از دیگر دلایل باخت یا عملکرد ضعیف تیم پرسپولیس این بود که برخی بازیکنان در پست هایی بازی کردند که تخصصشان نبود؛ به طور مثال فرشاد احمدزاده، دفاع چپ متخصص نیست؛ حسین ماهینی، هافبک دفاعی متخصص نیست؛ سروش رفیعی، در پست هافبک چپ تخصص ندارد.

وی، در پایان گفت: به اعتقاد من نتیجه این بازی بسیار عادلانه بود. در لیگی که 30 بازی را برگزار می کند، حتی در تیمهای بزرگ چنین حوادثی رخ می دهد که پندی برای تیمها و مربیان می شود.

 

نظرات شما
پیشخوان