تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمد تقی رهبر در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

سیاستگذار اصولگرایان همان جامعه روحانیت است نه جبهه مردمی انقلاب اسلامی

محمد تقی رهبر از اعضای روحانیت مبارز معتقد است، جامعه روحانیت مبارز در زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیست، بلکه در کنار آن قرار دارد و برای این جمع حالت پدری محسوب می شود.
رویداد۲۴محمد تقی رهبر از اعضای روحانیت مبارز معتقد است، جامعه روحانیت مبارز در زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیست، بلکه در کنار آن قرار دارد و برای این جمع حالت پدری  محسوب می شود.

جبهه مردمی انقلاب اسلامی که مهترین اعضا و برخی از موسسین آن همان اعضای دولت احمدی نژاد هستند که او را از نقدهای خود بی‎نصیب نساخته‎اند، این روزها موفق شده‎اند از حمایت تقریبی تشکل‎های اصولگرایی به غیر از جبهه پایداری که به نظر می‎رسد بنا را بر آن گذاشته‎اند تا کاندیدایی مستقل داشته باشند، اعلام حمایت کرده‎اند.

براساس برنامه ریزی‎ها و اعلام اخبار داخلی جبهه مردمی انقلاب اسلامی به نظر می‎رسد که محوریت رهبری و هدایت اصولگرابان را از دست جامعه روحانیت مبارز خارج و آن را در اختیار گروهی قرار داده‎اند که درباره سیاست و راه‎های پیروزی در میدان رقابت آن، اعتقادات جوان‎تر و دموکرات‎تری دارند.

البته اعضای جامعه روحانیت مبارز بر این اعتقاد هستند که جامعه به مانند خانواده‎ای که دارای چندین فرزند است، نقش پدری را برای جبهه ایفا می‎کند.

محمد تقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز دررابطه با اینکه جامعه روحانیت مبارز یا جبهه مردمی انقلاب اسلامی، کدامیک  رهبری و هدایت اصولگرایان را بر عهده دارند در گفت‎وگو با رویداد۲۴، گفت: جبهه  مردمی انقلاب اسلامی براساس سیاست‎گذاری‎های  جامعه روحانیت مبارز فعالیت می‎کند و در واقع  پرچمدار جامعه است. جبهه مردمی انقلاب اسلامی، البته کارهای پسندیده‎ای انجام داده و گروه‎های اصولگرا را دعوت به همکاری و هم‎افزایی کرده، ولی سیاست‎گذار اصلی اصولگرایان همان جامعه روحانیت مبارز نه جبهه مردمی انقلاب اسلامی است.

وی  دلیل این مسئله را چنین بیان کرد: شناخت مردم از جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک جریان سیاسی که پیش  از انقلاب فعال بوده و کارکرد آن هدایت اصولگرایان بوده و هست، بسیار بیشتر از جبهه مردمی انقلاب اسلامی است البته این بدان معنا نیست که اعضای جبهه مردمی انقلاب اسلامی ناشناخته هستند.

رهبر در این خصوص که یکی از اعضای جبهه یکتا گفته، محوریت کار اصولگرایی را جبهه مردمی انقلاب اسلامی تعیین می کند، اضافه کرد: منظور مشورتی بودن کار انتخاباتی است و جمع اصولگرایان در کل این را می‎خواهد. البته ما جبهه مردمی انقلاب اسلامی را دست کم نمی‎گیریم زیرا از عقبه اجتماعی بالایی برخوردارند، اما این مسئله منافاتی با محوریت جامعه روحانیت مبارز ندارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: جبهه مردمی انقلاب اسلامی مورد تائید جامعه روحانیت مبارز است و موضوع مورد نظر عدم ایجاد فاصله بین اصولگراها است. ما با هم حرکت می‎کنیم زیرا از جداسازی نتیجه خوبی نگرفتیم.

وی  با اشاره مجدد به اینکه هدایت اصولگرایان از جامعه روحانیت گرفته نشده است، اظهار داشت: جلسات با حضور جامعه روحانیت مبارز و جبهه مردمی انقلاب اسلامی برگزار می‎شود و هدایت جریان اصولگرایی همچنان توسط جامعه روحانیت مبارز صورت می‎گیرد.

رهبر همچنین درباره راه دشوار اصولگرایان برای داشتن یک نامزد واحد، افزود: اصولگرایان براساس سیاست‎های مشخص شده، بنا است تا کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی کنند و در نهایت فردی را که شورای نهایی به عنوان کاندیدا، اصلح دانسته مورد حمایت قرارگیرد، زیرا اگر بنا باشد 10 یا 5 گروه هر یک نامزد خود را معرفی کنند، اصولگراها حتما با شکست روبرو خواهند شد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اینکه هنوز جبهه پایداری اعلام حمایت خود را از جبهه مردمی انقلاب اسلامی طرح نکرده، ابراز کرد: جبهه پایداری‎ها در اکثریت اصولگرایان قرار ندارند و بسیار محدود هستند، بنابراین نبودشان در برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته، تاثیر ندارد.

وی دراین رابطه که در صورت معرفی یک کاندیدا ازسوی جبهه پایداری، اجماع مورد نظر اصولگرایان شکل نخواهد گرفت، تاکید کرد: همانطور که در بالا توضیح دادم اعضای جبهه پایداری در اکثریت قرار ندارند و اقلیت هستند. تا آخر زمان تعیین شده در صورتی که با سایر اصولگرایان به وفاق و اتحاد برسند که بسیار عالی است، اما در غیر این صورت  اتفاق خاصی برای اصولگریان در نتیجه تک روی آنان نخواهد افتاد.

رهبر در این باره که برخی اصولگریان معتقدند که جامعه روحانیت مبارز در زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی قرار گرفته، ابراز کرد: جامعه روحانیت مبارز در زیر چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیست، بلکه در کنار آن قرار دارد و برای این جمع حالت پدری محسوب می‎شود. در یک خانه ممکن است 4 یا 5 برادر وجود داشته باشد، پدری باید حاضر باشد تا آنها را رهبری و هدایت کند. این دقیقا شرایط جامعه برای جبهه است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مقدم
|
Germany
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
اقای محمد تقی جا معه روحانیت و روحانیون شدن اصلاحات فعلی دو جناح روحانیت و روحانیون وقتی احمدی نزاد ریس جمهور شد با هم اصلاحات رو نشکیل دادن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان