تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
حسن بیادی در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴:

جبهه‎ متصل به قدرت‎وثروت به دوقطبى دامن می‎زند/«آشتی ملی» راهکار پایان دوقطبی

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، تاکید کرد: متاسفانه عليرغم تذكرات مقام معظم رهبرى كماكان عده‎اى با بى‎تدبيرى و نداشتن جايگاه اجتماعى به خاطر موفق نبودن در مسئوليت‎هاى اجرايى خوبش بعضاً با تشكيل جبهه‎هايى از طريق باندهايى متصل به قدرت و ثروت دوقطبى شدن جامعه سياسى را در زمان انتخابات دامن مي‎زنند اما شعارشان برعكس عمل‎شان است.
رویداد۲۴حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، تاکید کرد: متاسفانه عليرغم تذكرات مقام معظم رهبرى كماكان عده‎اى با بى‎تدبيرى و نداشتن جايگاه اجتماعى به خاطر موفق نبودن در مسئوليت‎هاى اجرايى خوبش بعضاً با تشكيل جبهه‎هايى از طريق باندهايى متصل به قدرت و ثروت دوقطبى شدن جامعه سياسى را در زمان انتخابات دامن مي‎زنند اما شعارشان برعكس عمل‎شان است.

اوایل هفته جاری محمود احمدی‎نژاد مجدد خبرساز شد، احمدی‎نژاد که در ظاهر تحمل خروج از فضای سیاسی کشور را ندارد هر چند وقت به موضوعاتی اشاره می‎کند تا شاید دوباره نام او بر صدر اخبار قرار گیرد.

محمود احمدی‌نژاد در سه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عضو هیچ جناح و حزب و گروهی نیست، ازهیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی  حمایت  نکرده و نمی‎کند. او بر این تاکید داشته که  این موضع  قطعی و غیرقابل تغییر او است و در انتخابات ریاست‎جمهوری سال ۱۳۹۶ از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد.

درباره دلیل این رفتار احمدی‎نژاد گمانه‎زنی‎هایی از جمله فشار بر اصولگرایان، فشار بر حاکمیت برای تغییر نظر جهت عدم ورود او به میدان انتخابات و حتی تحریم انتخابات مطرح شد.

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه آیا عدم حمایت احمدی نژاد از نامزد مورد حمایت اصولگرایان با هدف تحت فشار قرار دادن اصولگرایان بوده است گفت: هر فرد سیاسی برای فعالیت‎های خود از تدبیر و سياست برخوردار است و جایگاهى مستقل نسبت به سایرین دارد. سیاست ورزان براى برنامه‎هاى خود بايد تعلق خاطر داشته باشند که نباید دور از نظر پنداشت، بنابراین درست نیست که همه چیز را به هم دوخت تا براى آقاى احمدى‎نژاد و دوستانش سوژه خلق کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با این حال نباید غافل بود که اصولگرایان با نبود آقای احمدی‎نژاد به عنوان کاندیدا ظرفیت بزرگی را از دست خواهند داد و شانس‎شان برای پیروزی و کسب آرا پایین می‎آید، اما او برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور وارد انتخابات نمی‎شود اگرچه هيچ منع قانونى در اين زمينه جز نصايح و دلسوزى‎هاى مقام معظم رهبرى ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا  درباره سفرهای استانی و اطلاع رسانی که توسط رسانه‎های نزدیک به احمدی‎نژاد صورت می‎گیرد، تاکید کرد: آقای احمدی‎نژاد با توجه به روحیاتی که از او سراغ داریم، فرد سیاسی است که نه می‎خواهد و نه می‎تواند ازجامعه دور باشد. شاید اساسا چنین اظهارنظر و رفتارهایی نقطه قوت او به حساب آید، بالاخره افرادی هستند که تنها برای خود فعاليت می‎کنند و لزومى نمى‎بينند براى ديگران در انتخابات به فعالیت بپردازند و نوعاً براى مشاركت حداكثرى مردم قدم بر مي‎دارند.

این فعال سیاسی در این رابطه که این کار احمدی‎نژاد تحریم انتخابات محسوب نمی‎شود، تاکید کرد: این رفتار از سوی احمدی‎نژاد یک نقص است، اما قصد تحریم یا فشار در آن دیده نمی‎شود. من هم در انتخابات از کسی حمایت نکردم. دوباره تاكيد مي‎كنم رئیس جمهور سابق برای مشارکت حداكثرى مردم در انتخابات این کار را انجام داده، شاید وقتی در پای صندوق رای حاضر می شود گروهی که به ایشان تعلق خاطر دارند هم درروز انتخابات براى راى دادن حاضر شوند و در واقع برای ایجاد شور و حال انتخاباتی این کار را انجام داده باشد. 

بیادی در این باره که آقای خاتمی با وجود آنکه ممنوع التصویراست، اما برای افزایش شور انتخاباتی وحضوربیشتر مردم در پای صندوق‎های رای نه تنها از همه دعوت کرد که در انتخابات شرکت کنند، بلکه از یک لیست هم برای حمایت نام برد، گفت: هر فرد سیاسی در زندگی خود دارای یک شیوه، روش و منش خاص خوداست، آقای خاتمی چنین رفتار می‎کند و احمدی‎نژاد به گونه‎ای دیگر این کار را انجام می‎دهد، این بزرگواران در رویه‎ها با هم تفاوت دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا در این باره که به آقای  احمدی‎نژاد توصیه شده بود در انتخابات به صورت یک کاندیدا حضور پیدا نکند نه یک فعال سیاسی آیا می‎توان این رفتار او را فشار بر حاکمیت دانست، ابراز کرد: به ایشان توصیه شده بود که نیاید اما آقای احمدی‎نژاد ولایی‎تر از این حرف‎ها است که بعضی‎ها فکر می‎کنند. با تمام اینها اتفاقات آینده را هیچ‎کس نمی‎تواند، پیش‎بینی کند این احتمال که او وارد عرصه انتخابات شود به قوت خود باقی است و این غیر قابل پیش‎بینی نیست.

وی در ادامه برای دوقطبی نشدن انتخابات گفت: در نهایت نباید فراموش کرد که فصل‎الخطاب نتیجه ثبت‎نام برای انتخابات آینده ریاست‎جمهوری شورای نگهبان است و صلاحیت تمامی ثبت‎‎نام کنندگان را این نهاد تعیین می‎کند. هر فرد سیاسی براساس قانون می‎تواند وارد عرصه رقابت انتخاباتی شود و منعی وجود ندارد، ولی بدین معنا نیست که صلاحیت‎اش تائید شود. دو قطبى‎شدن يك پلتيك و يك روش خاص انتخاباتى است كه با تيزهوشى سياسيون نخبه صورت مى‎پذيرد اما اين روش در جامعه‎اى كه داعيه ديندارى آن هم از نوع اسلام را دارد و فريب مردم گناه محسوب مي‎شود، شايسته نيست. 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: متاسفانه عليرغم تذكرات مقام معظم رهبرى در اين زمينه كماكان عده‎اى با بى‎تدبيرى و نداشتن جايگاه اجتماعى به خاطر موفق نبودن در مسئوليت‎هاى اجرايى خوبش بعضاً با تشكيل جبهه‎هايى از طريق باندهايى متصل به قدرت و ثروت دوقطبى شدن جامعه سياسى را در زمان انتخابات دامن مي‎زنند اما شعارشان برعكس عمل‎شان است.

بيادى در باره چاره اين معضلات و رفع گرفتاري‎ها، توضیح داد: از راهكارهاى جدى براى برون رفت از اين معضلات، آشتى ملّى و توجه ويژه به مطالبات مردم و نظام، استقرار مديريتهاي يكپارچه با برون رفت از مديريت پوسيده جزيره‎اى، تنقيح و به روزرسانى قوانين توسط مجلس، كوچك شدن سريع بدنه فربه شده دولت و توسعه و حمايت و پشتيبانى از بخش خصوصى، حذف مقررات دست و پاگير و كوتاه كردن فرايند تصويب و پاسخگويى، شايسته سالارى در منسب و امور اجرايى و فرار از تبارگرايى و تشكيل و حمايت از احزاب سالم اثرگذار و فراگير و مبارزه با باندهاى متصل به قدرت و ثروت و توسعه فرهنگ مهربانى و اخلاق و سبك زندگى بر اساس فرهنگ اسلام ناب محمّدى(ص) و صدها راهكارهاى ديگر است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان