تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
رئوفیان، دبیر کل حزب اصولگرای ایران زمین، در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان به اجماع مطلق دست پیدا نمی‎کنند

ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب ایران زمین تاکید کرد: درهیچ دوره ای اصولگرایان به اجماع مطلق دست نیافته‎اند و این بار هم چنین روی نمی‎دهد، بنابراین اجماع نسبی تحصیل تلاش نسبی آنان در نتیجه پیوستن و اجابت دعوت جبهه مردمی انقلاب اسلامی خواهد بود.
رویداد۲۴ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب ایران زمین تاکید کرد: در هیچ دوره‎ای اصولگرایان به اجماع مطلق دست نیافته‎اند و این بار هم چنین روی نمی‎دهد، بنابراین اجماع نسبی تحصیل تلاش نسبی آنان در نتیجه پیوستن  و اجابت دعوت جبهه مردمی انقلاب اسلامی خواهد بود.

دستیابی به اجماع برای انتخابات سال آینده یکی از نگرانی‎های این روزهای اصولگراها است که بسیار درباره آن سخن گفته می‎شود، البته هر زمانی که بنا است انتخاباتی برگزار شود این مسئله به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‎های طیف اصولگرایی بر صدر اخبار قرار می‎گیرد.

اصولگراها تا به امروزبا وجود تاکید براین اجماع موفق به کسب آن نشده‎اند، درانتخابات پیش رو به نظر می‎رسد تصمیم گرفته‎اند که کار انتخاباتی را از دست ريش سفيدان در جامعتين خارج سازند و به فعالان سياسي و اجتماعی جوانتر يعني جبهه مردمي انقلاب اسلامي بسپارند تا شاید این بار به نتیجه دلخواه چند ساله خود دست یابند. 

ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب اصولگرای ایران زمین، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص احتمال اجماع در بین اصولگرایان  گفت: همواره بر این نکته تاکید داشته‎ام که در هیچ دوره‎ای اصولگرایان به اجماع مطلق دست نیافته‌‎اند و این بار هم چنین روی نمی‎دهد، بنابراین اجماع نسبی تحصیل تلاش نسبی آنان در نتیجه پیوستن  و اجابت دعوت جبهه مردمی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی درباره محوریت جبهه مردمی انقلاب اسلامی به جای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: اصولگراها در این دوره از انتخابات مدل جدیدی را تجربه خواهند کرد. در دوره‎های گذشته با محوریت جامعه روحانیت مبارز و مدرسین حوزه علمیه قم خود را برای انتخابات آماده می‎کردند ولی در این دوره هیچ یک از این دو نهاد ارزشی محوریت ندارند بلکه جمعی از شخصیت‎های حقیقی با نام جبهه مردمی انقلاب اسلامی کنار هم قرار گرفتند، لذا یک ترکیب و ظرفیت  جدید از ائتلاف است و باید منتظرنتیجه آن ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه که آیا اصولگرایان به سمت دموکرات شدن پیش می روند، یادآور شد: تردیدی در اینکه شکل جدیدی از تلاش درباره رسیدن به وحدت و اخذ نتیجه مثبت در انتخابات را شاهدیم وجود ندارد، اگر چه به نظر من خلاف قاعده‎ای است که تاکنون در عرصه سیاست روال بوده است.

رئوفیان اضافه کرد: معمولا در عرصه سیاست‎ورزی و انتخابات چنین بوده و باید باشد که فعالان سیاسی آن را مدیریت و مهندسی کنند، اما در این مدل جدید فضای سیاسی از حوزه کاری فعالان سیاسی و احزاب به سوی فعالان اجتماعی انتقال یافته که به نوعی خلاف عرف است. انتخابات معمولا  بهار کاری احزاب است و باید در حوزه فعالان و گروه‎های سیاسی باشد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران درخصوص اینکه محمد باقر قالیباف یکی از کاندیداهای مطرح اصولگریان  برای انتخابات آینده ریاست جمهوری است، اظهار داشت: آقای قالیباف به طور حتم یکی از گزینه‎های اصولگرایان است.

وی در این باره که شهردار تهران  در کمیسیون عمران مجلس حاضر شده و بر واگذاری املاک تاکید داشته، بیان کرد: باید درباره این مسئله رسیدگی صورت گیرد. بر این اعتقاد هستیم تا زمان مشخص شدن وضعیت مورد بحث نباید دیگران را در معرض قضاوت  قرارداد، بلکه باید اجازه دهیم تا کسانی که در این خصوص مسئولیت دارند، بررسی‎ها را انجام دهند و نتیجه هر چه بود آن را  لحاظ خواهیم کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال تجدیدنظر برای کاندیداتوری قالیباف، گفت: از ابتدا هم قالیباف گزینه نهایی اصولگرایان نبود که اکنون نیازبه  تجدید نظر باشد، قالیباف تنها یکی از گزینه‎های مطرح بود. 

رئوفیان در این باره تاکید کرد: در حزب اسلامی ایران زمین برای  ارزیابی کاندیدا ریاست جمهوری 44 شاخص در نظر گرفته شده که به توزیع آن را در همایش فصلی خانه احزاب پرداختیم و همراه با آن نام 24 فرد که احتمال کاندیداتوری شان وجود داشت هم آورده شد که از فعالان سیاسی درخواست اظهار نظر کردیم تا به هر یک از این افراد نمره ای درقیاس با آن  شاخص‎ها بدهند. در نهایت  از بین این تعداد براساس امتیازات سه نفر به ترتیب آرا مشخص خواهند شد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران در این باره افزود: پیشنهاد خود را در ابتدا آذر ماه سال جاری با آیت الله موحدی کرمانی مطرح کردیم و ایشان هم نظر مساعدی نسبت به آن داشتند.

وی در این باره که حسن روحانی هم یکی از گزینه‎های آنان هست، تصریح کرد: بله، این امانت را باید به اهل آن داد. به عنوان یک فعال اصولگرا اصلاح‎طلب بر این اعتقاد هستم، در صورتی که به این نتیجه برسیم آقای روحانی شایستگی‎های بیشتری برای اداره امورکشور نسبت به سایر کاندیداها دارد تکلیف این است که او را مورد حمایت قرار دهیم.
نظرات شما
پیشخوان