تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
واشنگتن فری بیکن مطرح کرد

متحدان «اوباما» پشت پرده اخراج «فلین» از کابینه ترامپ برای نجات «برجام»

بر اساس گزارش واشنگتن فری بیکن، متحدان رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مقامات سابق دولت باراک اوباما ماه‌ها به‌صورت محرمانه فعالیت کردند تا جایگاه مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید را در رسانه ملی تضعیف کنند و توافق هسته‌ای ایران را نجات دهند.
رویداد۲۴- بر اساس گزارش واشنگتن فری بیکن، متحدان رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مقامات سابق دولت باراک اوباما ماه‌ها به‌صورت محرمانه فعالیت کردند تا جایگاه مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید را در رسانه ملی تضعیف کنند و توافق هسته‌ای ایران را نجات دهند.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از دیلی کالر، فلین یکی از منتقدان قدیمی توافق ایران دوشنبه‌شب به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر تماس تلفنی وی با سفیر روسیه پیش از انتقال قدرت، از سمت خود استعفا داد. فلین متهم است که در طول این مکالمه به مسئله تحریم‌های وضع شده علیه روسیه پرداخته است اما وی در مصاحبه اخیر خود این اتهامات را رد کرده است.

فری بیکن نقل می‌کند که «چندین منبع داخل و خارج از کاخ سفید» از کمپین چندین ماهه برای تخریب فلین آگاه بودند.

گفته می‌شود بن رودز، مشاور سابق اوباما که در مورد ایجاد یک «اتاق پژواک» در رسانه‌ها برای کمک به قبولاندن توافق ایران به مردم صحبت کرده بود، در میان کسانی بود که در رأس روند بی‌اعتبار کردن عمومی فلین قرار داشتند.

بر اساس گزارش فری بیکن، هدف از ایجاد این کمپین ضدفلین مانع‌تراشی در مسیر تلاش دولت ترامپ جهت افشای جزئیات محرمانه توافق هسته‌ای با ایران بود که مدت‌های مدیدی از سوی دولت اوباما پنهان مانده بود.» گفته می‌شود فلین در تلاش برای علنی کردن جزئیات توافق ایران بود که دولت باراک اوباما از دید عموم پنهان داشته بود.

یکی از منابع نزدیک به کاخ سفید به فری بیکن گفت: «تردیدی وجود ندارد که کمپین بی‌اعتبار کردن فلین پیش از روز تحلیف آغاز به کار کرده بود و زنجیره‌ای از افشاگری‌های سخت و سیاسی جهت تضعیف وی طراحی شده بود.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که «داستان واقعی» رفتن فلین نیست، بلکه «افشای غیرقانونی» است که باعث شد این ژنرال چهار ستاره سابق دوشنبه‌شب استعفای خود را ارائه کرد.

فلین این مسئله را اندکی پیش‌ازاین اتفاق، در آخرین مصاحبه‌اش مطرح کرد. وی گفت: «در برخی از این موارد، شما مبادرت به صحبت در مورد مسائلی می‌کنید که از سیستم محرمانه خارج‌شده و در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است. این جرم محسوب می‌شود. به این موارد افشاگری می‌گویند و اقدام مجرمانه محسوب می‌شود. این جرم است.» 

فری بیکن در ماه ژانویه گزارش داد که دولت اوباما تا روزهای پایانی کار خود، میزبان چندین و چند تن از منتقدان روند گمراه کردن مردم آمریکا نسبت به مفاد توافقنامه هسته‌ای بود. این جلسات شامل یکی از مقامات سابق دولت ایران و رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی یا نیاک بود که متهم به جانب‌داری از ایران در واشنگتن دی سی بودند.

از آن زمان، اعضای ارشد تیم امنیت ملی دولت اوباما پس از ترک کاخ سفید، یک ساختار ارتباطی را راه‌اندازی کردند و به خبرنگاران گفتند که از این ساختار برای تضعیف سیاست خارجی ترامپ استفاده می‌کنند.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به فری بیکن گفت که این افشاگری‌ها که فلین را هدف قرار داد، «نتیجه مجموعه‌ای از رویدادهای تصادفی» نبوده است.

یکی از منابع آگاه گفت: «اصلاً مسئله فلین را کنار بگذارید؛ اما این بروکرات های بی‌نام‌ونشان که توانستند مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور را با یک کمپین برکنار کنند بدون آنکه مدرکی برجای بگذارند، باید هر آمریکایی را نگران کند.»

این منبع آگاه گفت: «دولت اوباما می‌دانست که فلین در پی افشای اسناد محرمانه مربوط به توافق ایران هستند بنابراین در ماه دسامبر شورای امنیت ملی او کار با رسانه‌های طرفدار را آغاز کرد ، اطلاعات ناقص و مخربی را در مورد فلین در اختیار آن‌ها قرار داد.»

وی در ادامه با اشاره به مجموعه‌ای از خبرهایی که طی هفته‌های گذشته از کاخ سفید درز پیدا کرده و هدفش هم فلین بود، گفت: «زمانی که ترامپ تحلیف شد، تعدادی از این افراد در دولت ماندند و تعدادی نیز کار را از بیرون آغاز کردند و همکاری‌ها در جهت تضعیف ترامپ را پی گرفتند. »

برچسب ها: اوباما ، توافق ، اخراج
نظرات شما
پیشخوان