تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

وزیر دفاع آلمان: اروپا باید نقش بیشتری را در سیاست امنیتی و دفاعی ناتو ایفا کند

وزیر دفاع آلمان در مقاله‌ای خواستار ایفای نقش بیشتر اروپا و آلمان در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی در ائتلاف نظامی ناتو شد.
رویداد۲۴-وزیر دفاع آلمان در مقاله‌ای خواستار ایفای نقش بیشتر اروپا و آلمان در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی در ائتلاف نظامی ناتو شد.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در مقاله ای که در روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" به چاپ رسیده است تاکید کرد که ما آلمانی ها و اکثر اروپاییان مدت طولانی را در زمینه تامین امنیت بر شانه های گسترده دوست آمریکایی خود تکیه کرده بودیم. و البته ما می دانیم که باید سهم بزرگتر و عادلانه تری را در تقسیم بار برای امنیت مشترک دو سوی آتلانتیک بر دوش بگیریم. من بر این عقیده ام که ما این رشد را باید در عهده داری مسئولیت بیشتر در سطح اروپایی شکل دهیم.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از این مقاله تاکید کرد که در حال حاضر در اروپا آمادگی برای همکاری در زمینه امنیتی هرگز تا این اندازه بالا نبوده است.

اورزولا فون در لاین در بخش دیگری از این مقاله تاکید کرد که ما باید توانایی های دفاعی خود را به عنوان ستون های اروپایی ناتو و اتحادیه اروپا تقویت کنیم و ما انتظار داریم که این رویکرد ما در واشنگتن شنیده شود.

وی همچنین تاکید کرد: آلمان در سال های گذشته ابتکار عمل خود در زمینه سیاست امنیتی را نشان داده است از توافق مینسک و توافق اتمی با ایران، بازسازی عملیات واکنش سریع ناتو، مبارزه با تروریسم داعش، پایداری مالی، حمایت پایدار برای افغانستان تا توقف قاچاق انسان در دریای مدیترانه و دریای اژه و حضور قابل توجه در بالتیک.

آلمان این مسیر را ادامه می دهد و ما نه خیلی خود را دست بالا و نه خیلی دست کم می گیریم. این مسئله همچنین درباره بودجه دفاعی ما هم صدق می کند. شاخص ناتو مبنی بر در نظر گرفتن 2 درصد تولید ناخالص ملی برای هزینه های دفاعی هدف اصلی ما باقی می ماند.

وی در بخش دیگری از این مقاله از تقویت همکاری های نظامی با کشور فرانسه خبر داده و همچنین درباره تاسیس یک ناوگان مشترک سوختگیری هوایی با هلند، بلژیک، نروژ و لوکزامبورگ که آلمان با 5 هواپیما در آن مشارکت دارد سخن گفت.

منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان