تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی

احتمالاً شما در حرفه‌تان با این مسئله برخورد کرده‌اید که بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی کدام است و به‌عنوان یک عکاس جشن‌های عروسی باید چه لنزی بخرید؟ آیا با لنز فوق‌العاده‌ای مانند لنز 24-70mm شروع می‌کنید یا لنز دقیق‌تری مانند لنز 70-200mm؟
رویداد۲۴- احتمالاً شما در حرفه‌تان با این مسئله برخورد کرده‌اید که بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی کدام است و به‌عنوان یک عکاس جشن‌های عروسی باید چه لنزی بخرید؟ آیا با لنز فوق‌العاده‌ای مانند لنز 24-70mm شروع می‌کنید یا لنز دقیق‌تری مانند لنز 70-200mm؟

به گزارش رویداد24 به نقل از نورنگار، در اغلب کلاس‌های آموزش عکاسی مانند شیدنگار در مورد اینکه برای ثبت لحظه‌های ناب عروسی چه لنزهایی باید استفاده کنید توضیحات متفاوتی به شما داده می‌شود. ما در اینجا سعی می‌کنیم درباره این دو لنز و فواید و مشکلات به‌کارگیری هر کدام برایتان توضیح دهیم تا در صورتی که شما هم به طور حرفه‌ای به این رشته عکاسی نگاه می‌کنید، بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

فواید لنز 70-200 میلی‌متری

اگر من بخواهم یکی از میان این دو را به عنوان بهترین لنز پرتره کانن انتخاب کنم،همیشه اولین گزینه‌ام Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II است. بسیاری از زیباترین عکس‌هایی که تاکنون گرفته‌ام حاصل عکاسی با یک دوربین فول‌فریم و همین لنز است. البته بدیهی است که این لنز، در رابطه با سنگینی مشکلات مخصوص به خودش را دارد و همچنین قیمت  آن نیز کمی بالا است.اما من بیشتر مایل هستم به تصاویر باکیفیتی که با این لنز ثبت می‌شود توجه کنم. زیرا وقتی که صبحت از قیمت به میان میاید، چندان هم با لنز گران‌قیمت 70-24 میلی‌متری تفاوتی ندارد.

بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی

 البته کانن دو مدل لنز EF 70-200mm f/2.8L در بازار دارد و منظور من در اینجا، مدل گران‌قیمت‌تر Canon EF 24-70mm f/2.8 است.

مزایا

شاید بااهمیت‌ترین مزیت استفاده از لنز EF 70-200mm f/2.8 امکان ایجاد پس‌زمینه بسیار محو در تصاویر پرتره باشد. این لنز به‌قدری بوکه زیبایی را ایجاد می‌کند که حتی در عکس‌های قدی عروس و داماد با دیافراگم f/4 و بالاتر نیز می‌توانید پس‌زمینه سوژه‌ها را محو کنید. در مقاله‌ای دیگر به اینکه بوکه چیست و چه عواملی بر آن موثر هستند به تفصیل توضیح دادیم.

بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی

نکته دیگری که برای عکاسان پرتره و عروسی مهم است این است که بتوانند در داخل فضای باغ یا هر فضای باز دیگری که عکاسی می‌کنید، بدون نزدیک شدن به سوژه‌ها، از آن‌ها عکاسی کنید. مثلاً در هنگام عکاسی از عروس و داماد که اتاق عقد آن‌ها در فضای باز یک تالار و در کنار مهمانانشان است، می‌توانید با استفاده از این لنز برای ثبت لحظه‌های ناب در طی روز به شکار صحنه‌های حساس و پشت سرهمی بپردازید. عکس‌های پرتره عروس، اولین نگاه‌ها، لحظه‌های کنار هم نشستن زوج و بوسیدن قرآن، مراسم عروسی، میهمانان و پذیرایی و غیره می‌توانند بدون نزدیک شدن به سوژه‌ها امکان‌پذیر باشند. ما به‌عنوان عکاس، از لنز EF 70-200mm f/2.8 استفاده می‌کنیم تا خودمان ازنظرها دور بمانیم.

معایب

وزن سنگین و قیمت زیاد عواملی هستند که بسیاری از کاربران مردم لنزهای 70-200 میلی‌متری را نمی‌خرند، اما در واقع یک عکاسی حرفه‌ای زیاد به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. دلیل مهم‌تری که درباره عدم خرید لنزهای 24-70 میلی‌متری وجود دارد قابلیت تطبیق‌پذیری آن در فضاهای کوچک و لحظه‌های آنی است. باز هم مثالی از یک مراسم عروسی برایتان می‌زنم: عروس و داماد به سرعت در حال گذر از راهرو سالن هستند، تا به اتاق عقد برسند و شما با یک لنز EF 70-200mm در حال عکاسی هستید. روی یک دوربین فول‌فریم تقریباً از فاصله 7 تا 8 متری دیگر نمی‌توانید هر دوی آن‌ها را در کادر خودتان جای دهید تا بتوانید این لحظه را ثبت کنید. از طرفی اگر بخواهید خیلی هم دور شوید ممکن است این لحظه‌ی ناب را از دست بدهید، یا حتی از راهرو خارج شوید. حتی وقتی وارد اتاق عقد شدند هم احتمال دارد به دلیل تنگ بودن جا، نتوانید با لنز بلند عکاسی کنید و آن‌وقت متوجه می‌شوید که به یک لنز واید نیاز دارید. بنابراین در چنین مواقعی احتمالاً به یاد می‌آورید که  لنز 24-70 میلی‌متری برای خرید خیلی مطلوب‌تر است.

بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی

فواید لنز EF 24-70mm

اگر برای عکاسی پرتره و عروسی دنبال لنز دیگری به جز EF 70-200mm می‌گردید،دیگر جستجو  نکنید، چون جوابتان همین‌جاست: Canon EF 24-70mm f/2.8L II  بدون شک طی سال‌ها عکاسی پرتره به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین گزینه‌ای که در اینجا دارید همین لنز است. البته کانن یک لنز EF 24-70 دیگر نیز در بازار دارد. لنز کانن EF 24-70mm f/4L  IS  USM یک لنز زوم متوسط است که برخی از کاربران آن را شارپ‌ترین لنز زوم رده متوسط این شرکت برای عکاسی پرتره می‌دانند. اما این لنز علاوه بر اینکهه دیافراگم بسته‌تری نسبت به نسخه f/2.8 خودش دارد، از لحاظ عمق میدان و شارپنس (که برای عکاسان پرتره اهمیت زیادی دارد) اصلا به پای EF 24-70mm f/2.8 L IS III نمی‌رسد و بیشتر یک لنز عمومی محسوب می‌شود تا یک لنز تخصصی پرتره. به همین دلیل من در اینجا اصلا درباره نسخه ارزان قیمت EF 24-70mm حرفی نمی‌زنم و منظور من دقیقا نسخه f/2.8 است.

مزایا

چه قرار بر ثبت عکس گروهی باشد،چه مراسم خانوادگی، یا تزیینات و جزییات دکور و مراسم عروسی یا حتی عکس‌های خبری در طول مهمانی، لنز 24-70 میلی‌متری به عنوان بهترین لنز پرتره کانن بارها و بارها ثابت کرده که در این مواقع مثل یک تکه جواهر با ارزش است. لنز دیگری نیست که به شما دقت، سرعت و کیفیتی بهتر از آنچه که می‌خواهید را بدهد. برای گرفتن عکس‌های پی‌درپی با سرعت بالا، در عکس‌های خبری هم هیچ گزینه‌ای بهتر از این لنز نداریم. تطبیق‌پذیری این لنز در صحنه‌های گروهی می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد، خصوصاً وقتی که به گوشه‌‌ای از اتاق یا یک سالن کوچک می‌روید، بدون یک لنز واید مانند EF 24-70mm فضای کافی برای عکس‌برداری یا حرکت کردن ندارید.

معایب

قیمت لنز EF 24-70mm  ممکن است شما را از خرید آن بترساند. اما قبل از اینکه بی‌خیال بهترین لنز پرتره کانن شوید و به سراغ خرید یک ارزان‌تر بروید، حتماً فواید آن را نیز در نظر بگیرید. با اینکه لنزهای ارزان‌تر برای شما هزینه کمتری در بر دارد، ولی فواید آن‌ها نیز بسیار کمتر است و اغلب کیفیتی را که مدنظر دارید در اختیارتان نمی‌گذارند. برخی از لنزهای ارزان‌قیمت با همین بازه فاصله کانونی، کیفیتی شبیه به دوربین‌های کامپکت دارند و تا زمانی که با یک لنز حرفه‌ای مانند EF 24-70mm عکاسی نکنید متوجه نمی‌شوید که یک لنز خوب چقدر روی کیفیت عکس یک دوربین DSLR تأثیر می‌گذارد.

بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی

کیفیت فوق‌العاده‌ی عکس‌هایی که با لنز EF 24-70mm f/2.8 L IS II به عنوان بهترین لنز پرتره کانن گرفته می‌شود اصلاً قابل‌مقایسه با این لنز‌های ارزان‌قیمت نیست و کار شما نیز ممکن است بی‌کیفیت‌تر و ساده‌تر به نظر برسد.

شما به‌عنوان یک عکاس عروسی، ابتدا کدام یک را خریداری می‌کنید؟

لنز EF 24-70mm میلی‌متری بخرید و لحظه‌ها را بدون اینکه نگران از دست دادنشان باشید ثبت کنید. اولین مسئله برای عکاسان پرتره این است که بتوانند عکس را کامل بگیرند و بعد به دنبال زیباتر کردن عکس‌های کامل خودشان می‌روند. پیشنهاد من این است که به جای انتخاب بهترین لنز پرتره کانن، هر دو را داشته باشید. اما قطعاً هزینه زیادی باید بابت آن‌ها پرداخت کنید. اصل کلام اینکه، شما می‌توانید هر دو این لنزهای ضروری را داشته باشید، اما اگر فقط مجبورید بین این دو یکی را انتخاب کنید،بهتر است لنز EF 24-70mm را بخرید.

با انتخاب ما موافق نیستید؟ لنز موردعلاقه‌ی شما برای فیلم‌برداری در طول مراسم عروسی چیست؟ نظراتتان را در زیر بنویسید تا بتوانیم برای یک انتخاب بهتر بیشتر به شما کمک کنیم.

نظرات شما
پیشخوان