تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

مخالفت خطيبان‌جمعه با طرح آشتی ملی

ائمه جمعه ديروز به طرح «آشتي ملي» واكنش نشان دادند. سيداحمد علم‌الهدي، نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي و امام‌جمعه مشهد، گفت: «جريان‌هاي سياسي و فرصت‌طلب که با نزديک‌شدن به هر انتخاباتي گارد مي‌گيرند بايد بفهمند اگر بخواهند با زاويه‌داشتن با رهبري به عرصه وارد شوند مردم مشت به دهانشان مي‌زنند.
رویداد۲۴-ائمه جمعه ديروز به طرح «آشتي ملي» واكنش نشان دادند. سيداحمد علم‌الهدي، نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي و امام‌جمعه مشهد، گفت: «جريان‌هاي سياسي و فرصت‌طلب که با نزديک‌شدن به هر انتخاباتي گارد مي‌گيرند بايد بفهمند اگر بخواهند با زاويه‌داشتن با رهبري به عرصه وارد شوند مردم مشت به دهانشان مي‌زنند. آقايي که عمله فتنه ٨٨ بوده مي‌گويد آشتي ملي، يعني چي آشتي ملي؟ مگر ملت با هم قهرند؟ راه‌پيمايي ٢٢ بهمن را نديديد؟ بني‌صدر ملعون کجاست، همه‌جا عربده مي‌کشيد که ١١ ميليون نفر به من رأي دادند، مردم ممکن است براي مصالح نظام به کسي رأي بدهند، اما در اولين مرحله‌اي که احساس کنند با رهبري زاويه دارد، دشمن شماره‌يک او مي‌شوند».

به گزارش شرق، آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد، نماينده ولي‌فقيه و امام‌جمعه اصفهان، هم ديروز گفت: «آشتي ملي مبحث ديگري بود که رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم آذربايجان به آن اشاره کردند. منظور کساني که آشتي ملي را مطرح مي‌کنند آشتي با اهل فتنه است؛ آنها مي‌گويند ما بايد با همه دوست باشيم، اين اشتباه است. آدم هدفمند اگر ديد کسي مقابل هدفش ايستاده بايد با او برخورد کند. ما کشور، انقلاب و دين را دوست داريم چطور با اينها آشتي کنيم؟ چپ، راست، ترک و فارس همه در ٢٢ بهمن مي‌آيند؛ کسي با کسي قهر نيست؛ ما همه با دشمن قهريم. افرادي با طرح اين موضوع يعني مي‌گويند بايد با شمر هم خوب بود؟ اين‌طور نيست، يک آدم هدفمند با همه خوش‌و‌بش نمي‌کند. در اسلام هم درعين‌حالي که به محبت تأکيد شده، به غضب هم اشاره مي‌شود».

حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام‌جمعه موقت تهران، نيز ديروز با اشاره به مطرح‌شدن موضوع «آشتي ملي» از سوي برخي گروه‌هاي سياسي گفت: «عده‌اي که در فتنه حضور داشتند و هنوز هم مي‌خواهند اعلام موجوديت کنند، باز هم زبانشان دراز شده و از آشتي ملي مي‌گويند؛ وقتي جوانان و نوجوانان عزيزي که امام (ره) و دفاع‌مقدس و سال‌هاي ۵۶ و ۵۷ را نديده‌اند، در سرماي هوا و در يک حضور حماسي عاشقانه در کنار مردم حاضر مي‌شوند، چه کسي با چه کسي قهر است و مي‌خواهد آشتي کند!؟»

ديروز همچنين آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به ديدار هزاران نفر از مردم آذربايجان با مقام معظم رهبري و سخنان ايشان، با بيان اينکه طرح آشتي ملي معنا ندارد، گفت: «زماني اين موضوع مطرح مي‌شود که کشور دچار بحران شود، درحالي‌که کشور ما جزء امن‌ترين و باثبات‌ترين کشورهاي دنياست».

امام‌جمعه قزوين هم گفت: «يکي از مقاصد طراحان شعار «آشتي ملي»، پوشاندن ننگ فتنه‌گران است حال آنکه آنها حرمت عاشورا را شکستند و ملت ما هيچ‌گاه با فتنه‌گران آشتي نخواهد کرد و گناه آنها نابخشودني است. کساني که شعار «آشتي ملي» را مطرح مي‌کنند مي‌خواهند به‌دروغ جامعه ما را متفرق معرفي کنند درحالي‌که همه عالم وحدت و انسجام ملت ما را در روز ٢٢بهمن مشاهده کردند».

آيت‌الله عابديني با تأکيد بر اينکه منافقان از مقدسات ديني سوءاستفاده مي‌کنند، ادامه داد: «آنها از مسجد، قرآن و واژه‌هايي نظير «آشتي ملي»، «حقوق شهروندي»، «مملکت»، «ملت»، «ايران» و «وطن» سوءاستفاده مي‌کنند و اهدافشان در راستاي حمايت از مظلومان نيست». خطيب جمعه قزوين افزود: «منافقان در حالي از حمايت «حقوق زن» و «حقوق مرد» سخن به ميان مي‌آورند که هيچ حرمتي براي زن و مرد قائل نيستند و اين شعارها را سر مي‌دهند تا به خواسته‌هاي شيطاني و منافقانه خود دست يابند».

‌آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي‌جزايري، امام‌جمعه اهواز، هم گفت: «در ديدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، ايشان به آشتي ملي اشاره کردند. به گفته مقام معظم رهبري، اين موضوع درست نيست. مردم ما به اهل بيت(ع) توسل دارند و با يکديگر متحد هستند. همچنين روز گذشته مصادف با چهلم عالم مجاهد، زنده‌ياد مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بود که تصور فقدان ايشان سخت است».

آيت‌الله «احمد ميرعمادي» هم در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته خرم‌آباد در مصلاي الغدير اين شهر گفت: «بعد از فوت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بعضي از جريان‌‌هاي سياسي و قانون‌شکنان پيشنهاد آشتي ملي را مطرح کردند. افرادي بحث آشتي ملي را مطرح کردند که در سال ٨٨ دست به دست ضدانقلاب و سلطنت‌‌طلبان و سياسيون ورشکسته دادند. اين افراد نسبت به بسيج، روز عاشورا و ولايت فقيه خيانت و ظلم کرده‌اند و اکنون با طرح آشتي ملي مي‌‌خواهند رها باشند».
برچسب ها: نماز جمعه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان