تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

گردوغبار، آبادان را به تعطیلی کشاند/ ادامه گردوغبار در خوزستان تا امشب

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه گرد و خاک تا اواخر امشب در سطح استان خبر داد.
رویداد۲۴-مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه گرد و خاک تا اواخر امشب در سطح استان خبر داد.

كوروش بهادری اظهار کرد: گرد و خاک تا اواخر شب در کلیه نقاط استان خوزستان ادامه خواهد یافت و با توجه به ریز بودن ذرات گرد و غبار، آثار این پدیده را فردا نیز خواهیم داشت.

وی افزود: پدیده گرد و خاک دید افقی در خرمشهر و آبادان را به 200 متر رساند. هم اکنون نیز دید افقی در اهواز 500 متر و در بستان300 متر است. امروز استان خوزستان کاملا درگیر پدیده گرد و غبار شد و این پدیده دید افقی را در تمام نقاط استان به کمتر از 1000 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش کیفیت هوای فعلی استان به علت وقوع پدیده گرد غبار، بيان کرد: صبح امروز در دهدز و ارتفاعات باغملک دو یا سه سانتیمتر بارش برف را شاهد بودیم.

همچنين نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردوغبار و کاهش دید افقی در آبادان منجر به لغو پروازهای فرودگاه آبادان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از صبح و تعطیلی ادارات از 12 ظهر به بعد شد.

عامر کعبی بيان کرد: بر اساس اعلام سازمان‌ هواشناسی سطح گردوغبار در آبادان 7 تا 10 برابر سطح طبیعی است و زندگی مردم را مختل کرده و مردم امکان خروج از خانه‌های خود را ندارند.

وی در پایان گفت: مجمع نمایندگان استان در روزهای اخیر جلساتی را با وزرای جهاد کشاورزی و نیرو داشته اما هنوز اقدامی برای حل مشکلات مردم منطقه صورت نگرفته است؛ البته برای اتصال برق در اهواز تلاش‌هایی شده اما مشکل گردوغبار همچنان پابرجاست.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان