تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

بهمن فرمان‌آرا شمع تولدش را در تئاتر کیانیان فوت کرد

نمایش «حرفه‌ای» شب گذشته پس از اجرای میزبان هنرمندان متولد ماه بهمن بود.
رویداد۲۴-نمایش «حرفه‌ای» شب گذشته پس از اجرای میزبان هنرمندان متولد ماه بهمن بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر شنبه 30 بهمن ماه بعد از اجرای نمایش «حرفه‌ای» به کارگردانی رضا کیانیان و بازی هدایت هاشمی، رضا کیانیان و بهاره رهنما با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر مراسم جشن تولد هنرمندان تئاتر متولد بهمن ماه در سالن تماشاخانه پالیز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور چهره‌هایی همچون بهمن فرمان آرا، احمد مسجد جامعی، فیض اله عرب سرخی، حمیدرضا نعیمی، لادن مستوفی، محمدعلی ابطحی، حسین پاکدل و ... برگزار شد رضا کیانیان پیش از دعوت از هنرمندان متولد ماه بهمن گفت: «پیشنهاد برگزاری این جشن از طرف ندا آل طیب مطرح شد و ما نیز استقبال کردیم. اما وقتی اسامی هنرمندان متولد ماه بهمن را جمع‌آوری کردیم با لیستی بالای 100 نفر مواحه شدیم که امکان دعوت کردن همه‌شان در این سالن 160 نفری مقدور نبود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از هنرمندان تئاتری متولد این ماه دعوت کنیم و برایشان جشن بگیریم.»

بهمن فرمان آرا، رویا نونهالی، کوروش نریمانی، سیف‌الله صمدیان، محمد حیدری از جمله چهره های مشهور در میان متولدین بهمن بودند که به دعوت کیانیان روی صحنه رفتند تا شمع تولدشان را فوت کنند. بعد از صحبت‌های کیانیان درباره مراسم شب گذشته از بهمن فرمان‌آرا خواسته شد تا به عنوان نماینده بهمن ماهی که نامش نیز با ماه تولدش همخوانی دارد شمع کیک تولد فوت شود.

نمایش «حرفه‌ای» به عنوان اولین تجربه کارگردانی تئاتر رضا کیانیان نوشته دوشان کواچویچ است و موضوع آن درباره فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامدهای آن است و رویکردی کمدی اجتماعی دارد.

کیانیان این نمایشنامه را با ترجمه ایرج امامی و از روی ترجمه انگلیسی که در آف برادوی اجرا شده، به صحنه می‌برد.دوشان کواچویچ، یکی از مشهورترین هنرمندان تئاتر اهل یوگسلاوی است که فیلمنامه مشهور «زیر زمین» را برای امیر کاستاریکا نوشت و این فیلم در جشنواره فیلم کن در سال ١٩٩٥ توانست نخل طلا را دریافت کند.

نمایش «حرفه‌ای» از ۱۷ بهمن تا ۲۷ اسفند در تماشاخانه پالیز به روی صحنه می‌رود.


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان