تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

تاجگردون دردفاع از آخوندی: اشهدبالله به استیضاح رأی ندهید /کدام یک از معاونان وزیر سیاسی هستند؟

نماینده مخالف استیضاح آخوندی گفت:‌ اشهد بالله که با توجه به آنچه بیان کردم،‌امروز در باب این استیضاح خواهش می‌کنم که به استیضاح رأی ندهید و بگذارید وزیر این چرخه‌ای که راه افتاده را به سرمنزل مقصود برساند.
رویداد۲۴-نماینده مخالف استیضاح آخوندی گفت:‌ اشهد بالله که با توجه به آنچه بیان کردم،‌امروز در باب این استیضاح خواهش می‌کنم که به استیضاح رأی ندهید و بگذارید وزیر این چرخه‌ای که راه افتاده را به سرمنزل مقصود برساند.

به گزارش خبرآنلاين، غلامرضا  تاجگردون نماينده مردم گچساران در جلسه علني امروز-يكشنبه، اول اسفند- در مخالفت با استيضاح وزير راه گفت: به حضور خانواده هاي داغداري كه در سانحه قطار عزيزان خود را از دست دادند تسليت ميگويم و از نمايندگان ميخواهم يك صلوات نثار روح اين عزيزان كنند.

وي افزود: اسيتضاح يك وظيفه قانوني است. قطعا بدانيد كه امثال حقير كه مخالف استيضاح هستيم همچون شما دلسوز آن عزيزان از دست رفته هستيم. اينكه يك وزير بارها در ملاء عام، در تلويزيون و در صحن مجلس رسما از ملت ايران پوزش طلبيده و براي اولين بار يك معاون وزير فوري استعفا داد اين را قدر بدانيم و با قدر دانستنش آن را در جامعه تكثير كنيم. فراموش نكنيم كساني كه مقصر بودند و هيچ گاه از مجلس عذر نخواستند.

اين نماينده مخالف استيضاح آخوندي، ادامه داد: ما خودمان چقدر ميتوانيم در بهتر كردن امور نقش داشته باشيم،‌در بحث عملكردي همواره بايد نقاط مثبت و ضعف را كنار هم بگذاريم و بعد قضاوت كنيم شايد نشود نمره مثبت به وزارتخانه داد اما بايد ديد كه چه كسي مقصر است. من وقتي نگاه مي كنم در بودجه 96 نتوانستيم يك ميليارد دلار را به بحث ريلي اختصاص دهيم بايد خودم هم مقصر بدانم. دوستان من «اشهد بالله»به خاطر وظيفه نمايندگي خود خدمت وزير رسيدم به وزير گفتم كه اقاي وزير آيا صحت دارد فرزند شما با فرزند معاونت شريك در اين معامله است،‌ گفت شما به عنوان نماينده بررسي كنيد،‌ گفتم آيا صحت دارد كه فلان معاونت در يك قرار داد اينگونه عمل كرد،‌ گفت اسنادش خلاف اين ادعا موجود است.

تاجگردون با تأكيد بر اين نكته كه «مطمئن باشيد كه تاجگردون و امثال من به خاطر يك وزير دنيا و آخرتش را نمي‎فروشد.»، افزود: مسائل سياسي مسئله اي بود كه مطرح شد، امروزه ما مي فهميم كه كدام وزير رفتار سياسي دارد و اطرافش آدم هاي سياسي هستند. شما معاونين وزير را در ذهنتان مرور كنيد كدام يك سياسي هستند و وابستگي به جناح سياسي دارند. معاون امور مجلسش  از دوره هاي گوناگون در حال كار است، كدام سياسي هستند، به كدام جريان حزبي وصل هستند؟ نه اينكه سياسي بودن ايراد دارد اما اگر رفتار سياسي ديديد مي توانيد برخورد كنيد.

او گفت:«بحث سوانح البته كه تلخ است حتي اگر يك نفر جان خود را در سانحه از دست بدهد براي ما مهم است،‌ سالانه 20 تا 25 هزار  از عزيزان ما جان خود را در جاده از دست مي دهند،‌مقصر كيست؟ وزير راه مقصر است؟ يك حادثه كه رخ مي دهد پليس مي آيد و سهم تقصير را تقسيم كرده و براساس آن جريمه مشخص مي كند. در هر حادثه اي ما بايد اينگونه عمل كنيم. مجموعا كارشناسان از همه مسيرها كه رفته اند در تقسيم بندي تقصير اگر سهم وزير استيضاح است همه ما وزير را استيضاح كنيم اما اگر كارشناسان به اين نتيجه رسيدند كه سهم وزير استيضاح نيست بايد به عنوان منصف هاي جامعه و نمايندگان مردم آن را بپذيريم.

تاجگردون در پاسخ به سئوال‌هاي در اين رابطه با درستي يا نادرستي زمان استيضاح، تأكيد كرد: بحث هايي مطرح مي شود كه آيا وقت استيضاح است يا نيست؟ من از آن افراد نيستم كه بگويم وقت نداريم و استيضاح نكنيم اگر وزيري را پيدا كرديد كه حتي يك ثانيه به وزارتش مانده و در اين حين ما به اين نتيجه برسيم كه بايد استيضاح شود ما به عنوان نماينده مردم نبايد بگذاريم يك ثانيه بيشتر در كرسي وزارت بماند.

وي با اشاره به قرارداد 160 هزار ميليارد توماني وزير راه گفت: وزير اين قرار داد را بسته است و من يك دهم اين پول را به او اختصاص نمي دهيم، در مقابل ما مي گوييم تو استيضاح هستي و بايد بروي. با ادله هايي كه گفتم نبايد به دنبال استيضاح برويم. اشهد بالله كه با توجه به آنچه بيان كردم،‌امروز در باب اين استيضاح خواهش ميكنم كه به استيضاح رأي ندهيد و بگذاريد وزير اين چرخه اي كه راه افتاده را به سرمنزل مقصود برساند. انشاءاله با راي اعتماد مجدد،همكاري بين وزير و مجلس را بيشتر كنيد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان