تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

درخواست عجیب برخی نمایندگان مجلس: فیلم‎ها را قبل از اکران بدهید ما ببینیم و اعمال نظر کنیم!

در روزهای گذشته خبری مبنی بر حضور رییس سازمان سینمایی در مجلس و حضور در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس منتشر شده بود. جلسه ای که به نظر می رسید با هدف بررسی جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و ابعاد آن برگزار شده است اما نکات جالبی از آن نشست به گوش می رسد.
رویداد۲۴-در روزهای گذشته خبری مبنی بر حضور رییس سازمان سینمایی در مجلس و حضور در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس منتشر شده بود. جلسه ای که به نظر می رسید با هدف بررسی جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و ابعاد آن برگزار شده است اما نکات جالبی از آن نشست به گوش می رسد.

شنیده ها حاکی از آن است که در پی حضور حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در کمیسیون فرهنگی مجلس که بعضی از رسانه ها از آن به عنوان احضار به مجلس یاد کرده اند، برخی از نمایندگان درخواست داشته اند که رییس سازمان سینمایی اجازه دهد آنها بعضی از فیلم‎ها را قبل از اکران ببینند تا نظرشان لحاظ شود.

ایوبی در این نشست با اشاره به این نکته که این امرقانونی نیست، به نمایندگان گفته است صاحبان آثار سینمایی فیلم‎هایشان را به امانت برای نمایش صرفا جهت شورای نمایش ارائه می کنند و این آثار امانت بوده و شرعا امکان نمایش درهیچ جای دیگری ندارند و اگر تهیه کننده ای خود مایل باشد با مسئولیت خودش می تواند فیلم را برای نمایندگان نمایش دهد.

همچنین دراین نشست درباره جشنواره فیلم فجر نیز بحث و بررسی شده است.

حواشی حضور مسعود فراستی در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس نیز این روزها تیتر برخی رسانه ها شده است. حواشی که باعث شد حمید فرخ نژاد بازیگر سینما متنی تند و کنایه آمیز خطاب به فراستی منتشر کند.

همچنین روز گذشته خبری منتشر شد که با توجه به حرف های مسعود فراستی فیلم های «گشت ارشاد2» ساخته سعید سهیلی و البته فیلم «کاناپه» اثر کیانوش عیاری با انتقاد تند این منتقد در جلسه کمیته هنر کمیسیون فرهنگی رو به رو شده است تا جایی که احتمال بازبینی این دو فیلم به همراه فیلم ماه «گرفتگی» و البته شایعه عدم نمایش عمومی آن به گوش می رسد.

باید دید واکنش سینماگران و صاحبان آثار سینمایی به وضعیت پیش آمده چه خواهد بود.
نظرات شما
پیشخوان