تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

روایت وزیر اطلاعات از ابزارهای تروریستی استفاده شده برای ناامنی در ایران؛ از بمب تا جلیقه انتحاری

وزیراطلاعات با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در شرایط فعلی، عنوان کرد: وحدت و براداری شیعه و سنی و پیوند مسلمانان عامل امنیت در منطقه است.
رویداد۲۴-وزیراطلاعات با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در شرایط فعلی، عنوان کرد: وحدت و براداری شیعه و سنی و پیوند مسلمانان عامل امنیت در منطقه است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی امروز سه شنبه در همایش نقش وحدت اسلامی در امنیت پایدار منطقه ای که با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم منطقه ای عاری از خشونت داشته باشیم باید دست در دست یکدیگر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رابطه میان اهل ایمان رابطه ای محبت آمیز است، گفت: دین نیامده است که میان مردم کینه و اختلاف ایجاد کند، دین برای وحدت و همدلی آمده است و این در آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: اسلام آمده است تا انسان ها باهم مهربان باشند، با هم با اخلاق حسنه رفتار کنند، اسلام دین صلح و دوستی است و خداوند می خواهد بندگان باهم دوست باشند و این مهم در آموزه های دینی و قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مسلمان باید با عمل خود برای مسلمان دیگر آرامش و امنیت بیاورد و اسلام آمده این مهم را در جامعه نهادینه کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در دین اسلام هرگونه تعدی به دیگران رد و با آن مخالفت شده است، عنوان کرد: گرفتاری و دشمن برای مسلمانان در دنیا کم نیست بنابراین نیازی به دشمنی میان مسلمانان با یکدیگر وجود ندارد چراکه ما یک غده سرطانی به نام اسرائیل غاصب در منطقه داریم و دیگر نیازی به دشمنی با خودمان نداریم.

حجت الاسلام علوی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حرکت امام راحل باعث جلب توجه دوباره جهانیان به بحث فلسطین شد و آنها نیز مبارزه خود را دوباره آغاز کردند.

وی بیان کرد: دشمن می داند اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند از پس آنها بر نمی آید و به همین دلیل می خواهد میان آنها تفرقه ایجاد کند.

علوی گفت: اسرائیل هر روز به سمت زوال و نابودی پیش می رود، مسلمانان وقتی که وحدت دارند اسرائیل احساس ترس و نابودی می کند ولی وقتی که تفرقه باشد آنها نیز قدرتمند می شوند و به همین دلیل لازم است که ما وحدت و همدلی داشته باشیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری عنوان کرد: نمی توانیم به سلیقه خود عده ای را کافر بدانیم و جان او را بگیریم کشتن یک مسلمان مانند کشتن همه انسان ها است.

وی افزود: وقتی که امنیت باشد کارها پیشرفت می کند و کارها در بخش های مختلف پیش می رود ولی نا امنی ویرانی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: وقتی که امنیت پایدار باشد همه کارها به جلو می رود، اصحاب فرهنگ و هنر با خیال راحت کار می کنند، اصحاب رسانه کار خود را می کنند و در نهایت جامعه توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه امنیت، اقتصاد را راه می اندازد و راه افتادن اقتصاد موجب توسعه در بخش های مختلف می شود افزود: هرچه در جامعه آرامش بیشتر باشد رشد معنوی نیز افزایش می یابد.

وزیر اطلاعات با اشاره به دشمنی های صورت گرفته با علمای شیعه و سنی از سوی تکفیری در کشور عراق گفت: شمار علمای اهل سنتی که از سوی داعش در عراق به شهادت رسیده اند بسیار بیشتر از علمای شیعه است.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی در ایران پیوند و الفت میان اهل سنت و اهل تشیع وجود دارد و نتیجه همدلی و برادری در کشور ما این است که ضریب و شاخص امنیت در کشور ما افزایش یافته است.

وی گفت: امروز در دنیا امنیت کاهش پیدا کرده است، از کشورهای ترکیه عراق پاکستان صداهای انفجار هر روز به گوش می رسد و این ناامنی حتی به اروپا و آمریکا نیز کشیده شده است ولی به حول و قوه الهی امروز ایران اسلامی ضریب امنیت خیلی خوبی دارد.

وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی در کشور به کار گرفته است اما موفق نشد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: دشمن از هر حربه ای از جمله جلیقه انفجاری ساخت بمب و بمب گذاری خودرو استفاده کرد ولی همه اینها خنثی شد همه این اقدامات برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نتیجه لطف خداوند است و ما همه وسیله هستیم.

وزیر اطلاعات گفت: رصد کردن اولویت کار اطلاعاتی است، رصدی که هیچ تروریستی نمی تواند از آن عبور کند.

وی بیان کرد: همکاری میان دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی سپاه و حتی مسئولان سیاسی و علما و روحانیون برای ایجاد وجود دارد.

حجت الاسلام علوی در پایان گفت:اسلام می گوید هدایت افراد فریب خورده از برخورد با آنها اولویت دارد. تاکنون افراد زیادی را شناسایی و در صحبت با آنها متوجه شدند راه اشتباهی را در پیش گرفته اند و اصلاح شدند


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان