تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

دوربین بدون آینه کانن EOS M6 معرفی شد

اوایل ماه جاری شایعاتی در این خصوص شنیدیم که کانن مشغول کار بر روی یک دوربین بدون آینه جدید موسوم به کانن EOS M6 است تا جایگزین دوربین قبلی سری EOS M یعنی EOS M5 شود. ظاهرا این شایعات صحت داشتند، زیرا دیروز همزمان با معرفی دوربین‌های EOS 800D، EOS 77D و لنز جدید EF-S 18-55 سری STM، شرکت کانن دوربین M6 را نیز معرفی کرد.
رویداد۲۴- اوایل ماه جاری شایعاتی در این خصوص شنیدیم که کانن مشغول کار بر روی یک دوربین بدون آینه جدید موسوم به کانن EOS M6 است تا جایگزین دوربین قبلی سری EOS M یعنی EOS M5 شود. ظاهرا این شایعات صحت داشتند، زیرا دیروز همزمان با معرفی دوربین‌های EOS 800D، EOS 77D و لنز جدید EF-S 18-55 سری STM، شرکت کانن دوربین M6 را نیز معرفی کرد.

به گزارش رویداد24 به نقل از نورنگار، با توجه به تصویری که از EOS M6 دیده‌ایم می‌توان گفت که کانن EOS M6 یک تغییر ظاهری مهم با مدل قبلی خودش یعنی M5 دارد. دوربین‌های سری EOS M کانن که در نسل اول بدون منظره‌یاب چشمی طراحی شده بودند، در EOS M5 به منظره‌یاب مجهز شدند و ظاهر آنها شبیه به یک دوربین DSLR کوچک به نظر می‌رسید. اما در واقع EOS M6 شباهت بیشتری به نخستین دوربین بدون آینه کانن دارد و هم اکنون می‌بینیم که منظره‌یاب چشمی از این مدل حذف شده است. البته در این مدل هم همچنان از لنزهای مشابه مدل‌های قبلی استفاده می شود و احتمالا مدل قبلی یعنی M5 به این زودی‌ها جای خود را به کانن EOS M6 نخواهد داد. ما قبلا در وب‌سایت نورنگار "هر آنچه باید درباره دوربین EOS M5 بدانید” را منتشر کردیم.

دوربین بدون آینه کانن EOS M6 معرفی شد

در خصوص مشخصات دوربین کانن EOS M6 نیز باید گفت که با یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS APS-C با تشخیص فاز طرف هستیم. دوربین M6 از قابلیت ثبت پی‌درپی تصاویر با سرعت 7 فریم در ثانیه برخوردار است که می تواند با AF Lock به 9 فریم در ثانیه افزایش یابد. این دوربین همچنین مانند EOS 77D و EOS 800D، از پردازنده پرقدرت DIGIC 7 کانن بهره می برد و بازه حساسیت ISO آن از 100 تا 25600 است. متاسفانه همچنان در کانن EOS M6 نیز قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 4K را نمی‌بینیم و این دوربین تنها قابلیت ضبط ویدیوهای Full HD را نیز داراست. البته از ویژگی های مهم ویدئویی آن باید از تثبیت کننده تصویر دیجیتال نام برد که می‌تواند تصاویری بسیار کم لرزش‌تر را در هنگام فیلم‌برداری ایجاد کند. خوشبختانه تمامی امکانات ارتباط بی‌سیم مانند WiFi، NFC و بلوتوث نیز در این دوربین دیده می‌شود.

دوربین بدون آینه کانن EOS M6 معرفی شد

کانن EOS M6 یک نمایشگر 3 اینچی لمسی نیز دارد که زاویه آن قابل تغییر و به صورت تاشو طراحی شده است. لنز‌های سری EF-M با این دوربین سازگارند، اما لنز‌های معمول کانن EF و EF-S کانن نیز می‌توانند با یک آداپتور استفاده شوند. دوربین EOS M6  کانن از ماه آینده با قیمت 780 دلار (فقط بدنه) و یا 900 دلار به همراه لنز EF-M 15-45mm/F3.5-6.3 IS STM و 1280 دلار با لنز EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM راهی بازار می شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان