تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

چهار گل از روی چهار ارسال بلند/ نقطه ضعف مشترک تیم‌های ایرانی در آسیا!

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که همه تیم‌های ایرانی به گونه‌ای مشابه دروازه‌شان باز شد.
رویداد۲۴-هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که همه تیم‌های ایرانی به گونه‌ای مشابه دروازه‌شان باز شد.

چهار نماینده فوتبال ایران در مجموع موفق شدند در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا 5 امتیاز کسب کنند. استقلال خوزستان، تنها تیم پیروز ایرانی بود که توانست از سد الفتح عربستان بگذرد. پرسپولیس و ذوب آهن مقابل حریفان خود متوقف شدند و استقلال مقابل الاهلی امارات شکست خورد. اما نکته جالب بازی های نمایندگان ایران این بود که همه آنها گل هایی دریافت کردند که روی شروع ضربات مجدد بود.یک شیوه و به یک شکل!انگار که به خوبی تیم های ایرانی را آنالیز کرده اند و دقیقا توپ ها را جایی ارسال کردند که نقطه ضعف مشترک آنها بود!

در چهار دیدار تیم های ایرانی چهار بار توپ از خط دروازه ایرانی ها گذشت که هر چهار گل از روی ارسال های بلند برای حریفان به دست آمد. به غیر از استقلال خوزستان که کلین شیت کرد، سه تیم دیگر کشورمان نتوانستند از دروازه خود محافظت کنند و درست به شکلی گل خوردند که هفته های قبل در لیگ ایران هم به همان طریق دروازه خود را باز شده دیده بودند. استقلال که بازی را مقابل الاهلی روی دو ارسال بلند واگذار کرد، درست به همین شکل مقابل پرسپولیس هم گل خورده بود. گل دوم پرسپولیس در دربی درحالی به ثمر رسید که استقلال از حضور 3 مدافع وسط بلند قد بهره می برد اما سید جلال حسینی از میان این بازیکنان برخاست و توپ را وارد دروازه کرد. در بازی دوشنبه شب هم استقلال هنگام پذیرفتن هر دو گل در محوطه جریمه دارای برتری عددی بود اما در نهایت به دلیل ضعف در جاگیری مدافعان و البته عدم خروج به موقع رحمتی توپ را درون دروازه خود یافت.

شرایط برای دو تیم دیگر ایرانی هم همین گونه بود. ذوب آهن اصفهان در حالی پنجشنبه با نتیجه 2-0 مقابل استقلال شکست خورد که هر دو گل آبی پوشان با ارسال به باکس مقابل دروازه و ضربات سر رقم خورد. ضعفی که به نظر می آمد کادرفنی تیم ذوب آهن تلاش زیادی برای رفع آن انجام نداده بود زیرا در بازی سه شنبه شب مقابل العین ارسال های زیادی به مرکز محوطه جریمه صورت می گرفت که اکثر آن ها برای تیم اماراتی تبدیل به موقعیت می شد که در نهایت یکی از همین ارسال ها از روی نقطه کرنر منجر به گشوده شدن دروازه رشید مظاهری شد.

پرسپولیس سومین تیمی بود که دروازه اش را روی یک ارسال بلند باز شده دید. اگر به گل دومی که پرسپولیس در شهرآورد خورد توجه کنید، می بینید که با وجود حضور چند مدافع و البته یک دروازه بان بلندقد که ابایی برای خروج از دروازه اش ندارد اما بازهم مهاجم استقلال به راحتی ضربه سر را می زند و دروازه پرسپولیس باز می شود. سه شنبه هم در عمان پرسپولیس تقریبا مشابه همین گل را دریافت کرد. یعنی تیم الهلال توانست با ارسال بلند به دهانه دروازه سرخ پوشان، از ناهماهنگی موجود میان خط دفاعی و دروازه بان پرسپولیس استفاده کند و درست هنگامی که بیرانوند برای خروج تردید داشت و مدافعان هم نتوانستند ضربه سر اول را بزنند، کارلوس ادواردو از راه رسید و بازی را مساوی کرد.این نقطه ضعف مشترک چیزی نیست که بشود به راحتی از  کنار آن عبور کرد.نقطه ضغفی که اگر بر طرف نشود بدون شک در بازی های آینده به پاشنه آشیل نمایندگان ایران در آسیا تبدیل خواهد شد.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان