تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

"ترامپ فرانسه" در صدر نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد. در این انتخابات "بنوا آمون" نامزد حزب سوسیالیست فرانسه، "فرانسوا فیون" نامزد حزب جمهوری‌خواهان، "مارین لو پن" نامزد جبهه ملی فرانسه (راست افراطی)، "ژان – لوک ملانشن" نامزد حزب چپ، "یانیک ژادو" نامزد حزب سبزها و "امانوئل مکرون" بانکدار و نامزد مستقل، کاندیدا شده اند.
رویداد۲۴-انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد. در این انتخابات "بنوا آمون" نامزد حزب سوسیالیست فرانسه، "فرانسوا فیون" نامزد حزب جمهوری‌خواهان، "مارین لو پن" نامزد جبهه ملی فرانسه (راست افراطی)، "ژان – لوک ملانشن" نامزد حزب چپ، "یانیک ژادو" نامزد حزب سبزها و "امانوئل مکرون" بانکدار و نامزد مستقل، کاندیدا شده اند.

به گزارش عصرایران، بر اساس آخرین نظرسنجی ها مارین لوپن پیشتاز رقابت انتخاباتی فرانسه است. او نماینده پارلمان، رهبر حزب جبهه ملی (جریان راست افراطی) فرانسه را نمایندگی می کند و موضع گیری هایش از بسیاری جهات به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شباهت دارد.

فرانسوا فیون، نامزد حزب جمهوری‌خواهان


پیش از این نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی فرانسوا فیون داشت اما پس از آنکه فرانسوا و همسرش به دلیل فساد اقتصادی به دادگاه فراخوانده شدند، نظرسنجی ها عقب نشینی وی در این رقابت نزدیک را نشان می دهد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت نزدیک میان دو جریان چپ گرا و راست‌گرایان افراطی در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه است.

بر اساس آخرین نظرسنجی‎‌ها تعداد آرای کاندیدای راست‌های افراطی در حال افزایش و آراء جریان رقیب در حال کاهش است.

"استفان لوفول" وزیر کشاورزی و جنگلداری فرانسه که یکی از افراد وابسته به جریان چپ این کشور است گفت که وی احتمالا از "امانوئل مکرون" کاندیدای میانه‌رو انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حمایت خواهد کرد.

امانوئل مکرون


این ریزش در طرفداران و نیروهای جریان چپ در حالی است که بر طبق آخرین نظرسنجی‌ها "مارین لوپن" رهبر جبهه ملی فرانسه و کاندیدای جریان راست افراطی فرانسه پیشتاز رقابت انتخاباتی است. این نتایج موجب نگرانی در بازار ارز و اوراق بهادار فرانسه شده است.

مارین لوپن، نامزد جبهه ملی فرانسه


بر اساس دو نظرسنجی اخیر مهمترین رقبای لوپن، به ترتیب "فرانسوا فیون" و "امانوئل مکرون" هستند.

پیش از این بر اساس نظرسنجی‌ها فیون پیشتاز رقابت انتخاباتی بود اما پس از متهم شدن همسرش به فساد اقتصادی از میزان رای وی در نظرسنجی‌ها کاسته شد.
همسر فیون به عنوان مشاور همسرش در دوره‌ای که وی نماینده پارلمان بود، بدون انجام کار از دولت فرانسه حقوق دریافت می‌کرد که این مسئله اخیرا و تنها چند هفته پیش از انتخابات فاش شد.

رسانه‌ها از دوگانگی میان احزاب چپ‌گرای فرانسه و احتمال استعفای "لوفول" وزیر کشاورزی و جنگلداری فرانسه که خود یک سوسیالیست است، سخن گفته‌اند.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به اینکه آیا وی از مارین لوپن، کاندیدای راست‌گرا و فیون، کاندیدای جریان چپ کدام را ترجیح می‌دهد، گفت که بدون شک لوفول (کاندیدای میانه‌رو) را ترجیح می‌دهد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است در 23 آوریل 2017 (3 اردیبهشت 1396) برگزار شود.

رئیس جمهور کنونی فرانسه از حزب سوسیالیست است. این حزب برای انتخابات آینده "بنوا آمون" را به عنوان کاندیدای حزب اعلام کرده است.

بنوا آمون، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه


ژان - لوک ملانشن، نامزد حزب چپ افراطی


یانیک ژادو، نامزد حزب سبزها
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان