تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
كنعاني مقدم، دبیر کل حزب سبز در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

احمدی‏‎نژادی‎ها با «بقایی» دنبال مانور سياسی هستند تا رياست‌جمهوری / جليلی رای‌آور است

کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز درباره بیانیه رسمی انتخاباتی معاون احمدی نژاد، بیان کرد که آقای بقایی با اعلام کاندیداتوری خود به صورت رسمی خلاف قانون رفتار کرده و بهتربود منتظر سخن گفتن اطرافیانش دراین باره می ماند.
رویداد۲۴-دبیر کل حزب سبز درباره بیانیه رسمی انتخاباتی معاون احمدی نژاد براي حضور در انتخابات رياست جمهوري به عنوان نامزد انتخاباتي گفت: آقای بقایی با اعلام کاندیداتوری خود به صورت رسمی خلاف قانون رفتار کرده و بهتر بود منتظر سخن گفتن اطرافیانش دراین باره می ماند.

با وجود آنکه احمدی‏‎نژاد اعلام کرده بود از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد، حمید بقایی، معاون اجرایی دولت او که سابقه هفت ماهه در زندان را دارد، به طور رسمی در روز یکشنبه اعلام کاندیداتوری کرد و خود را سرباز ملت دانست.

به نظر می‎رسد آنچه برای احمدی‎نژاد و اطرافیانش حائز اهمیت است، برد در انتخابات نیست زیرا بر پایان آن بهتر از هر کس یا گروه دیگری آگاهی دارند، بنابراین قرار گرفتن در صدر اخبار است که آنان را بر این امر واداشته تا اخباری از این دست را منتشر سازند حتی اگر در نتیجه اعلام آن مرتکب رفتاری خلاف قانون شوند.  

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگراي سبز در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‎نژاد گفت: هر فردی که بنا را بر آن گذاشته تا درانتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه رقابت شود نباید پیش ازاعلام نظر شورای نگهبان این موضوع را به صورت رسمی در جامعه بیان کند. البته اطرافیان او می‎توانند در این رابطه سخن گویند و نظر دهند، اما فرد مورد نظر به لحاظ قانونی منع  حق ورود صریح در این‎باره را دارد.

وی درباره بیانیه رسمی انتخاباتی  معاون احمدی نژاد، بیان کرد: آقای بقایی تا همین قسمت هم خلاف قانون رفتار کرده و بهتر بود منتظر سخن گفتن اطرافیانش دراین باره می‎ماند.

کنعانی مقدم در ادامه یادآور شد: به نظر می‎رسد که مجدد دوستان احمدی نژاد درصدد برآمده‎اند تا نام رئیس‎جمهور سابق را بر سر زبان‎ها اندازند و این در حالی است که توصیه رهبری مبنی بر دو قطبی نشدن انتخابات بوده و اگر بنا باشد مجدد اطرافیان رئیس جمهور سابق  وارد بازی انتخابات شوند، این اتفاق یعنی دو قطبی شدن روی خواهد داد.

دبیرکل حزب سبز اضافه کرد: علاوه بر این مسائلی که در بالا مورد اشاره قرار گرفت، بقایی از یاران احمدی‎نژاد به حساب می‎آید و خود این مسئله به تنهایی مقبولیتی در جامعه برای او به همراه نخواهد داشت. بنابراین به نظر می‎رسد دوستان آقای احمدی‎نژاد بیشتر از دستیابی به مقام ریاست جمهوری به دنبال یک مانور سیاسی هستند زیرا گرچه در جایگاه شورای نگهبان نیستیم و مصلحت‎های در نظر گرفته شده توسط آنان را نمی‎دانم، اما بعید به نظر می‎رسد که صلاحیتش مورد تائید قرار گیرد.

کنعانی مقدم در رابطه با کاندیداتوری سعیدجلیلی برای اصولگرایان گفت: اصولگرایان سه هدف را برای انتخابات سال آینده دنبال می‎کنند. اولین برنامه آنان دستیابی به وحدت و اجماع است. بنابراین برای رسیدن به این مقصود  تمام کسانی را که احزاب این طیف سیاسی می‎شناسند و مناسب برای نامزدی ریاست جمهوری می‎بینند، معرفی می‎کنند در قسمت آخر هم  پس از بررسی‎ها بر  سر یک نفر که در بین این تعداد اصلح‎تر است، اجماع صورت می‎گیرد. آقای جلیلی هم از افرادی به حساب می‎آید که بنا است در جبهه مردمی حضور او در انتخابات به رای گذارده شود.

وی در رابطه با وضعیت اقبال عمومی به سعید جلیلی توضیح داد: آقای جلیلی پایگاه اجتماعی خوبی دارد  و می‎تواند رای‎آور باشد. البته باید منتظر ماند تا ببینیم تصمیم جبهه مردمی انقلاب اسلامی در نهایت چه خواهد بود در حال حاضر افراد مطرح برای کاندیداتوری براساس  ویژگی‎های‎شان در حال مطالعه هستند.

دبیرکل حزب سبز در این‎باره که جلیلی در دوره گذشته 4 میلیون رای بیشتر نداشته است، بیان کرد: این آرا آقای جلیلی مربوط به زمانی است که اجماعی در بین اصولگرایان صورت نگرفته بود ولی اگر این اجماع به شکل عملی درآید، تمام رای‎ها به صندوق یک نفر خواهد آمد. علاوه بر این گفتمانی که از سوی اصولگرایان مطرح می‎شود، این است که باید فردی مورد نظر قرار گیرد تا توانایی جذب آرا خاکستری را داشته باشد و ما هم بیشتر به دنبال همین مسئله هستیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
1
اگه شورای نگهبان نقشه آقای احمدی نژاد رو با ردصلاحیت افراد مورد نظر ایشون نقش بر آب نکنه، با ایجاد دودستگی و تقسیم آراء انتقام سختی از حاکمیت اصولگرا خواهد گرفت.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان