تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
حسینعلی امیری:

ایجاد اشتغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت‌های مهم دولت است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ایجاد اشغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم است و در این زمینه لایحه‌ای برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در این مناطق تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
رویداد۲۴-معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ایجاد اشغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم است و در این زمینه لایحه‌ای برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در این مناطق تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

حسینعلی امیری در فرودگاه ارومیه به خبرنگاران گفت: لایحه فوریتی "اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی" یکی از مهمترین لوایح برای دولت است.

او افزود: اشتغال حق مردم و بویژه جوانان عزیز و شریف کشور است و ما امیدواریم با عنایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این لایحه هرچه زودتر در دستور کار مجلس قرار بگیرد و به تصویب برسد.

او اظهار داشت: برداشت 1.5 (یک و نیم) میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی آن هم برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی می‌تواند تحول قابل توجهی را در ارتباط با اشتغال در این مناطق ایجاد کند، "دولت تقاضا کرده است این لایحه که هم‌اکنون در کمیسیون بودجه مجلس است، در اولویت بررسی قرار بگیرد و امیدواریم ان‌شاءالله هرچه زودتر به صحن علنی مجلس بیاید و قبل از پایان سال به تصویب برسد."

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برنامه‌های اجرایی نحوه هزینه کرد این 1.5 میلیارد دلار از طرف دولت کاملا آماده شده است و به محض این‌که در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و به تایید شورای نگهبان برسد، کارهای عملیاتی نحوه هزینه کرد و ایجاد اشتغال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در مناطق روستایی و عشایری آغاز می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان