تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
آیت‌الله موحدی کرمانی:

مسئله فلسطین در راس مسائل جمهوری اسلامی است

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اشاره کرد و گفت: موضوع مهم این روزها مسئله فلسطین است. مسئله فلسطین، مسئله اسلامی است. برخی می‌گویند شما به فلسطین چه کار دارید؛ خب صریحا بگویید به اسلام چه کار دارید؟ این اسلام است که می‌گوید حرام است کفار بر مسلمین تسلط داشته باشد. این اسلام است که می‌گوید حرام است که بیگانگان و کفار بر اراضی اسلامی سلطه داشته باشد و این مسئله، مسئله اسلامی است و ما نمی‌توانیم از این مسئله بگذریم. بدانیم و دنیا بداند مسئله فلسطین در راس مسائل جمهوری اسلامی است.
رویداد۲۴-آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اشاره کرد و گفت: موضوع مهم این روزها مسئله فلسطین است. مسئله فلسطین، مسئله اسلامی است. برخی می‌گویند شما به فلسطین چه کار دارید؛ خب صریحا بگویید به اسلام چه کار دارید؟ این اسلام است که می‌گوید حرام است کفار بر مسلمین تسلط داشته باشد. این اسلام است که می‌گوید حرام است که بیگانگان و کفار بر اراضی اسلامی سلطه داشته باشد و این مسئله، مسئله اسلامی است و ما نمی‌توانیم از این مسئله بگذریم. بدانیم و دنیا بداند مسئله فلسطین در راس مسائل جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: منافع ملی، منطقه‌ای و سیاسی ما به مسئله فلسطین گره خورده است. رژیم اشغالگر جنایتی کرد که هیچ گاه فراموش نمی‌شود و هیچ انسانی نمی‌تواند این فاجعه را تحمل کند. این رژیم مردمی را از کشورشان خارج و آواره کردند یا کشتند و یا سوزاندند و خود جای آن‌ها نشستند؛ مگر می‌شود نظام جمهوری اسلامی این حرکت خطرناک، زشت، غصب و دزدی را ببیند و در مقابل آن بی‌تفاوت باشد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: این کار شیطانی که مبتکر آن انگلیسی‌ها هستند و مدیریت آن را به آمریکایی‌ها دادند بیش از یک قرن پیش طراحی شد و بیش از نیم قرن پیش نظام جعلی غیرمشروع ایجاد شد که اهدافی دارد و باید اهداف آن را شناخت و با آن مقابله کرد. در جبهه دشمن کفر، استکبار و نفاق دست به دست هم دادند تا چنین فاجعه‌ای بوجود آمد ما هم باید همه و همه دست به دست هم دهیم و در مقابل آن بایستیم.

موحدی‌کرمانی با اشاره به اهداف اسرائیل گفت: اهداف اسرائیل تضعیف اسلام، تضعیف حکومت‌های اسلامی و جامعه اسلامی است. آن‌ها دیدند یک چهارم جمیعت دنیا مسلما‌نند، عظمت اسلام را فهمیدند، قدرت مراجع و علمای ربانی را شناختند؛ نوشته عالم گرانقدر اسلام  میرزای شیرازی دولت انگلیس را به زانو درآورد، لذا به هرقیمتی خواستند اسلام و علما و مسلمین را منزوی کنند.

او ادامه داد: هدف دوم آنها تسلط برمنابع مهم انرژی و نفت و تسلط بر منطقه سوق‌جیشی خاورمیانه بود لذا تصمیم گرفتند در دل کشورهای اسلامی ماده سرطانی کاشته شود تا از طریق آن به اهداف خود برسند. کینه دیرینه یهود علیه مسیحیان تبدیل به کینه علیه مسلمین شد و گروهی از یهودیان را انتخاب کردند و به این منطقه فرستادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه استکبار در سه مرحله قصد تصرف خاورمیانه را داشت،‌ افزود: آن‌ها پیش‌بینی سه مرحله داشتند، در مرحله کوتاه مدت دولت غاصب اسرائیل تشکیل شد و در میان مدت سلطه بر خاورمیانه و تحقق آرزوی از نیل تا فرات و سلطه بر کشورهای این منطقه و در دراز مدت سلطه بر جهان که ما قوم برتر هستیم. بدین منظور تلفیقی از صهیونیسم یهود و صهیونیسم مسیحی صورت گرفت و قسمت عمده اروپا و آمریکا را فراگرفت. کنگره آمریکا زیر سلطه آنهاست. رییس جمهور آمریکا را این کنگره انتخاب می‌کند و مطیع این کنگره است لذا چه از دموکرات باشد و چه جمهوری‌خواه زیر سلطه اسرائیل است.

 موحدی‌کرمانی ادامه داد: آن‌ها هر کاری می‌خواهند می‌کنند رسانه‌های پرقدرت در اختیار آنهاست، اسلام هراسی، ایران هراسی، تحریف واقعیات و توهین به پیامبر اعظم، هالیود و تولید فیلم‌های سیاسی و تسلط برباشگاه‌های ورزشی سلطه دارند مراکز عمده مالی غرب را در اختیار دارند تا بتواند از طریق تزریق دلار دولت‌های طرفدار خود را به روی کار بیاورند لذا کشورهایی عربی را می‌بینیم که به اسم اسلام روی کار می‌آورند اما دست کمی از اسرائیل ندارند.

او ادامه داد: می‌بینید با سوریه چه می‌کنند؟ می‌جنگند و به تروریست‌ها کمک‌‌های مالی می‌کنند. شهرک سازی یهودی‌ها به منظور هویت دادن به مشتی بی‌هویت است. این‌ها بخشی از اسرائیل هستند اما ناگهان از نیم قرن قبل حادثه‌ای رخ داد که همه معادلات آن‌ها را برهم ریخت مقاومت اسلامی بر محور دو واژه جهاد و صبر شکل گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دو مقاومت قبل از مقاومت اسلامی بودجود آمده بود، گفت: اولین مقاومت، مقاومت ملی بود که شهید عزالدین قسام نقش موثری در آن داشت اما این مقاومت بر اثر فشارغربی‌ها و کشورهای عربی شکست خورد. مقاومت دوم مقاومت عربی بود که جمال عبدالناصر پرچم دار آن بود که در جنگ شش روزه شکست خورد اما مقاومت اسلامی که از پیروزی انقلاب اسلامی الهام گرفت و انتفاضه‌های پی درپی را به دنبال داشت و اسرائیل را مضطرب کرد و هنوز هم به دلیل همین اضطراب اسرائیل می‌خواهد پای میز مذاکره برود.ا

موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: برخلاف دو مقاومت قبلی مقاومت اسلامی پیروزی‌هایی را بدست آورد. غزه و جنوب لبنان را آزاد کرد. در جنگ‌های سی و سه روزه و 22 روزه و 8 روزه پیروزی‌هایی را بدست آورد. مقاومت گول نخورد و در دام دشمن نیفتاد. گول پیشنهاد مذاکره و گرفتن امتیاز و امثال آن را نخورد و ایستاد و گفت ما باید کل فلسطین را آزادکنیم. اسرائیل را به رسمیت نشناخت و در مقابل تمام مظالم اسرائیل و مجماع بین‌المللی و کشورهای خائن عربی و حکومت‌های به ظاهر دموکراسی که از اسرائیل حمایت می‌کنند ایستاد.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ جهاد و شهادت دو کابوس بود که به جان صهیونیست‌ها افتاد، تصریح کرد: شهید شیخ احمد یاسین به همه تاکید کرد که مقاوت و جهاد تنها گزینه ما است و  ما با خدا پیمان بسته‌ایم  این راه را تا مرز شهادت یا پیروزی ادامه دهیم. مرحبا بر این روحیه قوی. دشمن نیز از این روحیه به شدت مرعوب شده می گوید مقاومت چیزی نیست این‌ها یک مشت تروریست هستند. اخیرا درباره حزب‌الله همین را گفت اما من می‌گویم این‌ها تروریست نیستند اینها به معنای واقعی کلمه حزب‌الله هستند که خداوند می‌گوید الا ان حزب الله هم الغالبون

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: دشمن بداند در خانه عنکبوتی است که به خواست خدا روزی با همکاری نیروهای مخلص الهی، اسرائیل را از صحنه روزگار محو خواهند کرد. ذلت‌آور، شکست‌آور و نابودی‌آور است رژیمی که در فاجعه صبرا و شتیلا مردان مسلمان فلسطین را از خانه‌هایشان بیرون کشید و در میدانی جمع کردند و آن‌ها را آتش زدند. این رژیم سرنوشتی جز ذلت، خواری، نکبت و نابودی در دنیا و عذاب جهنم نخواهد داشت. این سرنوشت را نیز حامیان آنها آمریکا و اسرائیل و انگلیس خواهند داشت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان