تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

رئیس‌جمهور پیشین یمن: هنوز از موشک‌های دوربرد خود استفاده نکرده‌ایم/ ایران در یمن حضور ندارد

علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن تهدید کرد کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربستان را با حملات موشکی بی سابقه‌ای مجازات خواهد کرد.
رویداد۲۴-علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن تهدید کرد کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربستان را با حملات موشکی بی سابقه‌ای مجازات خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری السومریة، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن در جریان دیدار با رهبران و اعضای حزب کنگره ملی در صنعاء عنوان داشت: ما هنوز از موشک‌های دور برد خود علیه متجاوزان استفاده نکرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ایران در یمن حضور ندارد و این مساله به بهانه‌ای تبدیل شده تا عربستان در یمن دست به تسویه حساب و کشتار زنان و کودکان بزند. ما از همین جا به تمام جهان اعلام می کنیم که ایران در یمن حضور ندارد. موشک باران یمن و حملات هوایی علیه کشور را متوقف کنید تا ما نیز پرتاب موشک را متوقف کنیم.

بخش قابل توجهی از یگان‌های ارتش یمن به ویژه یگان‌های نخبه که بیشضترین و بهترین سلاح‌های این کشور را در اختیار دارند هنوز از عبدالله صالح پیروی می‌کنند.

رئیس جمهور پیشین یمن تاکید کرد: ما با استفاده از ذخایر استراتژیک خود با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه یمن، شما را در خانه خودتان مورد هدف قرار می‌دهیم. ما تا الان یک گلوله خریداری نکرده و یا از خارج وارد کشور نکرده‌ایم و در این شرایط با متجاوزان مبارزه خواهیم کرد.

صالح بر آمادگی‌اش برای مذاکره با کشورهای عضو ائتلاف عربستان تاکید کرده و عنوان داشت: ما آماده‌ایم تا دست خود را برای صلح و نه تسلیم شدن به سمت شما دراز کنیم.

وی گفت، آمریکا، اسرائیل و انگلیس به همراه ائتلاف متجاوز عربستان در حمله علیه مردم یمن بدون هیچ مبنای قانونی و کشتار زنان و کودکان و تخریب کردن زیر ساخت‌های کشور دست دارند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: یمن ، عربستان ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان