تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

سفر محرمانه فرمانده آمریکایی به سوریه

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا به صورت محرمانه به شمال سوریه سفر کرده است.
رویداد۲۴-یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا به صورت محرمانه به شمال سوریه سفر کرده است.

"جوزف ووتل" فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا در خاورمیانه جمعه 6 بهمن‌ماه، از مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه بازدید کرد.

به گزارش عصرایران، وی طی این سفر با فرماندهان نیروی کردی "دموکراتیک سوریه" دیدار و گفتگو کرد. این در حالی است که چند روز پیش نیز "جان مکین" سناتور جمهوری‌خواه و کاندیدای اسبق ریاست ایالات متحده آمریکا از شمال سوریه دیدار کرده بود.

بازدید محرمانه فرمانده عملیات ارتش آمریکا از شمال سوریه / وعده حمایت کُردها از حملات ترکیه

"طلال سلو" سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: ژنرال جوزف ووتل طی این سفر از نیروهایی که با داعش جنگ می‌کنند، بازدید کرد.

وی افزود: ووتل از مناطق تحت کنترل ما بازدید و با تعددی از فرماندهان ما دیدار کرد که این دیدارها نتایج مثبتی داشت. طی این دیدار جزئیات عملیات "خشم فرات" و مسائل نظامی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

طلال سلو تاکید کرد: این سفر حمایت آمریکا از نیروهای ما را نشان می‌دهد.

این سخنگوی نیروهای نظامی کُردی سوریه در ادامه اظهار داشت: افزایش هماهنگی و حمایت‌ها را بررسی کردیم و ژنرال آمریکایی به ما وعده تحویل اسلحه و مهمات سنگین داد.

یک فرمانده وابسته به نیروهای کردی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز درباره این فرمانده ارتش آمریکا گفت: ووتل بر پایبندی آمریکا به حمایت از شهر "منبج" واقع در استان حلب از هرگونه حمله ارتش ترکیه یا پشتیبانی شده از سوی ترکیه تاکید کرد.

ترکیه با حمایت روسیه و "ارتش آزاد سوریه" (نظامیان سکولار مخالف بشار اسد) بخشی از مناطق تحت کنترل داعش را آزاد کرد. ترکیه مخالف تسلط کُردها بر شمال سوریه و بخش هم مرز خود می باشد. ترکیه بارها اعلام کرده بود که اجازه تشکیل یک دولت کردی در سوریه را نخواهد داد.

آمریکا از کردها حمایت می کند و به آنها کمک نظامی، اطلاعاتی و پشتیبانی ارائه می دهد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان