تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

میدانید که نمایشگاه‌های لوازم عکاسی بزرگی در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند و واقعا یکی از یکی بهتر هستند. اما سوالی که خیلی از کاربران اغلب از خودشان میپرسند این است که آیا واقعا این نمایشگاه‌ها، حتی با کیفیت ترینشان، ارزش رفتن دارند؟
رویداد۲۴- میدانید که نمایشگاه‌های لوازم عکاسی بزرگی در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند و واقعا یکی از یکی بهتر هستند. اما سوالی که خیلی از کاربران اغلب از خودشان میپرسند این است که آیا واقعا این نمایشگاه‌ها، حتی با کیفیت ترینشان، ارزش رفتن دارند؟ 

به گزارش رویداد24 به نقل از نورنگار، به عنوان مثال چند روزی است که نمایشگاه CP+ در حال برگزاری است و بسیاری از وب‌سایت های اینترنتی مانند DPreview در حال پوشش خبری آن هستند. البته وب‌سایت نورنگار هم خبر اخبار مهمی که در این نمایشگاه منتشر می‌شود را منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به لنز‌های جدید سیگما اشاره کرد.

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

نویسنده وب‌سایت Diyphotography در این نمایشگاه شرکت کرده است و در نوشته ای که در ادامه می‌خوانید قصد دارد تجربه خودش درباره حضور در این نمایشگاه‌ها را بیان کند. او در این مطلب درباره یک ویدئوی معرفی نمایشگاه WPPI  صحبت می‌کند که جو آلدمن در آن توضیح می‌دهد. لینک این ویدئو در متن نوشته آمده است.

من قصد رفتن به نمایشگاه WPPI  را دارم. البته علت رفتنم تهیه ی خبر برای این وبسایت نیست و صرفا دلم می‌خواهد در آن شرکت کنم. از نظر من ارزشش را دارد. و این را هم قبول دارم که خیلی‌ از افرادی که در این جور نمایشگاه شرکت نمی‌کنند، چیز‌های زیادی از دست ‌می‌دهند.

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

با توجه به نمایشگاه WPPI یا  Wedding & Portrait Photography Conference + Expo که در همچون نمایشگاه CES در لاس وگاس برگزار شد، جو ادلمن این سوال را در ویدیوی جدیدش مطرح کرده که آیا واقعا رفتن به این نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها ارزشش را دارد؟

با وجود اینکه پسرفت‌هایی گهگاه در نمایشگاه‌ها دیده می‌شود، طبق گفته ی جو، فواید و نکات مثبت زیادی نیز در برگزاری این نمایشگاه‌ها، نهفته است. گهگاه شرکت در آنها، فرصتی برای یادگیری نکات جدید است. و گهگاه بازدید از محصولاتش، مثل سروکله  زدن با یک تکه طلا می‌باشد که برای خریدنش دل دل میکنی. یا حتی شاید به نمایشگاه میروید تا با بقیه عکاسان و همکارانت، ارتباطی برقرارکنید.

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

جو فواید زیادی از شرکت و حضور در این جور نمایشگاه‌ها بیان کرد، که یکی دو نمونه از آنها نیز در این مقاله ذکر شده است.

یکی از فوایدی که اشاره کردم این است که، همیشه یک اصل در حرفه ی عکاسی وجود دارد، آن هم این است که هر سال در نمایشگاه‌های عکاسی، دست کم یک محصول جدید و با قابلیت‌های جدید معرفی می‌شود. سال گذشته چشمگیر ترین محصولاتی که معرفی شد Nikon D5, Nikon D500, Canon 1DX Mark II, Canon 5D Mark IV و Fuji GFX 50S بودند. واقعا محصولات گران قیمتی بودند، و حضار واقعا می‌خواستند آنها را شخصا در دست گرفته و قابلیت هایشان را از نزدیک ببیند و حس کنند. و از یکدیگر می‌پرسیدند که  باید سوال‌هایشان را از کی (سازندگان) بپرسند. چون می‌خواستند قبل از اینکه کلی پول برای خرید این محصولات پرداخت کنند، بفهمند آیا واقعا اینها نیازهایشان را پاسخگوست و واقعا کارشان را راه میندازد یا خیر.

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

یکی از چیزهایی که اغلب در نمایشگاه میبینم، این است که متصدی‌های زیادی برای معرفی دقیق یک محصول، در غرفه‌ها حضور دارند. غالبا "غرفه ی اطلاعات مخصوص فروش” نیز برای اینکار، در نمایشگاه‌ها بنا شده اند. محصولات خیلی محبوب تخفیفات ویژه ای نیز دارند. هیچ وقت چند سال پیش را فراموش نمی‌کنم. وقتی دیدم در نمایشگاه Focus on Imaging (که اکنون با Photography Show آنرا می‌شناسیم ) Nikon SB-900 حدود 60 درصد ارزان تر از بازار فروخته می‌شود، حسابی ناراحت و شوکه شدم. به خصوص که تازه 4 تا از همین محصول ، آن هم با قیمت بالا خریده بودم .

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

البته جو هشدار داده که با جیب پر به نمایشگاه نرفته و کارت اعتباری خود را در خانه بگذاریم، چون محصولاتی که ارائه شده آنقدر فوق العاده اند که هر لحظه وسوسه می‌شوی هر چه می‌بینید را بخرید. او درست می‌گوید. سال پیش در نمایشگاه فتوکینا 2016  ، واقعا پول خرج کردن دلچسب و راحت شده بود. اما خب من خودم را کنترل کردم. خوشبختانه، بیشتر چیزهایی که لازم دارم را قبلا تهیه کردم و فعلا نیازی به خرج کردن پول بیشتر برای کالا‌های جدید ندارم.

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

فایده ی دیگری که مرا ترغیب به شرکت در نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه WPPI  می‌کند، جنبه‌های آموزشی آن‌ها است. در این نمایشگاه‌ها، عکاسان محترم و بزرگی نیز حضور دارند که از علم و ‌تجربه‌‌شان صحبت می‌کنند و نکات زیادی را به خریداران و شرکت کنندگان، آموزش می‌دهند. آنها طریقه ی استفاده از تجهیزات را یاد می‌دهند یا حتی نحوه ی کارکرد و کاربرد تکنیک‌های موجود در محصولات را توضیح می‌دهند و همچنین گهگاه از جنبه‌های دیگری مثل تجارت و صنعت عکاسی یا پردازش‌های ثانویه نیز صحبت می‌کنند. اینها اطلاعات و نکات آموزشی‌ای هستند که اگر این بزرگان توضیحش ندهند، ممکن نیست از طریق دیگری با این سرعت به دست بیایند. یا اگر بخواهند واقعا کلاس آموزشی برای این آموزه‌ها برپا کنند، خیلی گران تمام می‌شود.

آیا رفتن به نمایشگاه WPPI یا نمایشگاه‌های عکاسی دیگر با ارزش است؟

چند سال پیش نورنگار تصمیم گرفت تا تورهای تخصصی برای رفتن به نمایشگاهای عکاسی برگزار کند که پس از یکی دو تجربه برگذاری، به دلیل مشکلات پیش‌بینی نشده برای برگذاری، این کار را ادامه نداد. اما از انجا که نماینده این شرکت در اغلب نمایشگاه‌های عکاسی بین‌المللی شرکت کرده و حضور دارد، همچنان این فرصت را دارید که با حضور در شرکت از تجربیات مدیر مجموعه استفاده کرده یا در نمایشگاه‌های حرفه‌ای با ایشان همراه شوید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان