تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

تلاش نتانیاهو برای انتقال نیروهای بین‌المللی به نوار غزه

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) باید کنترل نوار غزه را در دست بگیرند.
رویداد۲۴-بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) باید کنترل نوار غزه را در دست بگیرند.

به نوشته پایگاه خبری فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو در دیدار با 'جولی بیشاپ' وزیر خارجه استرالیا گفت که احتمال انتقال نیروهای یونیفیل به نوار غزه به منظور مقابله با مقاومت وجود دارد.

وی ادعا کرد: تل آویو باید در هرگونه سازش سیاسی آتی، کنترل امنیتی کرانه باختری را به دست بگیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با ابراز نگرانی از تصمیمات دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) خواستار ممانعت از اعمال فشار لاهه بر این رژیم از طریق محاکمه چهره های برجسته سیاسی و نظامی صهیونیست به اتهام جنایت جنگی شد.
وی از وزیر خارجه استرالیا خواست تا کشورهای دیگر را مجاب کند که نسبت به تصمیم دادگاه لاهه به منظور انجام تحقیقات و یافتن حقایق پیرامون جرایم رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان مخالفت کنند.

هم اکنون افزون بر ‪۱۳‬هزار تن از نظامیان ‪۲۹‬کشور جهان در قالب نیروهای یونیفیل در لبنان حضور دارند که در محدوده جنوب رود لیتانی و در مرز با فلسطین اشغالی و آب‌های ساحلی لبنان مستقر هستند.

ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان بیشترین نیرو را در یونیفیل دارند و فرماندهی این نیروها به دست ایتالیا است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان