تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

لاریجانی: گزارش تخلف وزرا و رئیس‌جمهور در زمان حیات سیاسی آن‌ها ارائه شود/ نباید افراد فرار کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزارش تخلف مربوط به وزرا یا رئیس‌جمهور باید زمانی که آن‌ها حیات سیاسی دارند ارائه شود.
رویداد۲۴-رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزارش تخلف مربوط به وزرا یا رئیس‌جمهور باید زمانی که آن‌ها حیات سیاسی دارند ارائه شود.

علی لاریجانی ‌در جریان رسیدگی به بند «ز» از تبصره یک لایحه بودجه 96 کل کشور اظهار کرد: تخلفات انجام شده غالبا و قریب به اتفاق بعد از این که دوره آقایان تمام می‌شود دیوان محاسبات فرصت می‌کند که آن‌ها را بررسی کند و بفرستد که فلان رئیس‌جمهور یا فلان وزیر در فلان جا تخلف کرده است.

وی افزود: تخلف وزرا، ارائه گزارش تخلف وزرا و رئیس‌جمهور به مجلس باید در زمانی که آنها حیات سیاسی دارند انجام شود که اگر لازم بود استیضاح شده یا سوالی از آن‌ها پرسیده شود و زمانی که آن‌ها رفتند همانند سایر امور به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: اشکالی که وجود داشت این بود که پس از رفتن آن‌ها رسیدگی نمی‌شد که به دیوان محاسبات دستور داده شد که پس از پایان دوره آن‌ها رسیدگی ها صورت گیرد.

وی همچنین افزود:‌ باید با متخلفین برخورد شود و اینگونه نباشد که فردی کاری انجام دهد و بعد فرار کند.

غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه نیز با تاکید بر اینکه این بند نباید حذف شود گفت: باید آن را اصلاح کنیم؛ به عنوان مثال در مورد بند مربوط به نیروی انتظامی هم می‌دانیم پرونده هایی وجود دارد که به قوه قضاییه رفته است.

وی افزود:‌ در قانون تنظیم برخی از مواد احکام دائمی برنامه نیز به صراحت گفته شده که مابه التفاوت این رقم ها به صورت حسابداری در دفاتر خزانه داری ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ دیوان محاسبات همواره در گزارش تفریغ بودجه سالیانه آنچه را لازم است گزارش می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان