تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
ماجرای ادعای آزار جنسی در شبکه پرس‌تی‌وی؛

در صداوسیما چه می‌گذرد؟/ تعلیق دو مدیر ارشد پرس‌تی‌وی

شینا شیروانی مجری بخش خبری و ورزشی شبکه پرس‌تی‌وی، با انتشار ویدئویی مدعی شد که از سوی یکی از مدیران ارشد شبکه پرس‌تی‌وی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.
رویداد۲۴- هنوز مرکب خبرهای جنجالی بازرس ویژه رئیس صداوسیما خشک نشده بود که بار دیگر خبری در مورد آزار جنسی در پرس‌تی‌وی، موجب شد تا این رسانه خودش سوژه رسانه‌ها شود؛ خبری که هر چند در ابتدا از سوی متهم آزار جنسی تکذیب شده بود،‌ اما پس از تعلیق مسئولیتش در شبکه پرس‌تی‌وی، صحت ادعای مجری سابق این شبکه بیشتر مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش رویداد۲۴، ماجرا از آنجا آغاز شد که شینا شیروانی مجری بخش خبری و ورزشی شبکه پرس‌تی‌وی که حالا دیگر از کشور خارج شده است، با انتشار ویدئویی برخی اتفاقات ناگوار در این شبکه را فاش کرد، او در این ویدئو مدعی شده است که از سوی ح. ع. یکی از مدیران ارشد شبکه پرس‌تی‌وی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

شینا شیروانی البته علاوه بر صحبت‌هایش در آن ویدئو، فایلی صوتی از مکالمه تلفنی‌اش با شخصی که به گفته خودش همان ح. ع. است منتشر می‌کند که در آن مکالمه از شینا شیروانی تقاضای رابطه جنسی را با الفاظ رکیک مطرح می‌کند.

البته پس از انتشار این فایل صوتی و بازتاب گسترده آن، پیامی منتسب به ح. ع. مدیر ارشد پرس‌تی‌وی در تلگرام منتشر شد. این مدیر ارشد گفته این کلیپ جعلی است و توسط فردی به نام لی جاستین هال تولید شده و روی صفحه خانم شیرانی منتشر شده است.

با این حال تکذیب‌های این مدیر ارشد پرس‌تی‌وی در حالی بود که یکی از دیگر از مدیران پرس‌تی‌وی در توییتر خود از تعلیق ح. م. و به همراه یکی دیگر از مدیران این شبکه خبر داد. شینا شیروانی هم در صفحه فیسبوکش عکسی از تابلوی اطلاع‌رسانی شبکه پرس‌تی‌وی منتشر کرد که همکارانش برای او ارسال کرده بودند. در این تابلو، حکم مدیریت جدید و اعلام خوشحالی همکاران پخش پرس‌تی‌وی از این تغییر مدیریتی نشان داده شده است.

در صداوسیما چه می‌گذرد؟

این مجری پرس‌تی‌وی همچنین در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک نوشت: «چند روز پیش، از چند منبع موثق، خبری دریافت کردم که دلگرم‌کننده بود. شبکه پرس‌تی‌وی، [...] و […] را اخراج کرد. با این حال، مایلم متذکر شوم که بر ملا کردن این فایل صوتی، حمله‌ای شخصی به این دو فرد بخصوص نبود. همان‌طور که قبلاً نیز گفتم، با شرایط موجود، من اولین و متأسفانه آخرین زنی نیستم که در محیط کارش توسط مافوق خودش مورد آزار جنسی قرار گرفته و می‌گیرد.»

گفتنی است ح. ع. پیش از این با رأی دادگاه عدالت اروپا در فهرست مسئولان رسانه‌ای تحریم شده قرار گرفته بود که اجازه ورود به هیچ‌یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارد. بر اساس این رأی، دارایی‌ها و حساب‌های بانکی او از سوی کشورهای این اتحادیه توقیف خواهد ماند.

داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما نیز در تماس تلفنی، اظهار داشت که قرار است این مسئله پیگیری شود و روابط عمومی پرس‌تی‌وی به زودی در این مورد اطلاعیه منتشر می‌کند. 

همچنین از رویداد۲۴ خواسته شد تا صدور اطلاعیه از سوی روابط عمومی پرس‌تی‌وی، از انتشار این گزارش خودداری کند.

به دنبال پیگیری‌های رویداد۲۴ مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد، نمی‌توان کوتاهی‌ها و یا قصورات فردی را به کل یک مجموعه تعمیم داد، ضمن اینکه صدا و سیما و شبکه پرس‌تی‌وی به طور جدی پیگیر این مسئله است و تا روشن شدن صحت و سقم این ادعا، این دو مدیر ارشد پرس‌تی‌وی از مسئولیت خود تعلیق شده‌اند. 

همچنین روابط عمومی پرس‌تی‌وی، در اطلاعیه‌ای نسبت به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد: علی رغم اینکه اصولا فایل صوتی از لحاظ قانونی و قضایی وجاهت نداشته و شکایتی نیز تاکنون ارائه نشده است اما به دلیل اهمیت موضوع ، مسوولان ذیربط در حال رسیدگی به آن و تشخیص صحت و سقم این ادعا بوده و تا مشخص شدن نتایج کامل تحقیقات ، این دو تن تعلیق شده اند.

جنجال رسانه‌ای در مورد ادعای آزار جنسی در شبکه پرس‌تی‌وی (شبکه برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی) در حالی دوباره این سازمان صدا و سیما را بر سر زبان‌ها انداخته است که سرافراز رئیس این سازمان هنوز از چالش اخیر پیرامون شهرزاد میر قلی‌خان بیرون نیامده است و با حمایت رئیس صداوسیما از او و کشف حجابش ماجرا کمی برای سرافراز گران تمام شد.

با این حال مسئله مجری شبکه پرس‌تی‌وی و طرح ادعای آزار جنسی توسط مدیر ارشد این شبکه، زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است، آن هم زمانی که صداوسیما بارها اخباری مبنی بر وجود روابط نامشروع در شبکه‌های خارج کشور را دستاویز سرخط‌های خبری خود قرار داده بود. حالا بازتاب رسانه‌ای مسائل اخیر پیرامون شبکه پرس‌تی‌وی که به عنوان نماینده رسمی رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی مطرح است، می‌تواند به حیثیت و آبروی نظام نیز ضربه بزند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آزار جنسی ، سرافراز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
5
ولی آن شعر حافظ که در عکس تابلو اعلانات آمده، شعر مناسبی برای صدا و سیما و پرس تی وی است ...
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
5
باید ادمهای کثیف اینطوری رواعدام کنند.اینقدر پستی؟
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
1
این اتفاقات همه از سو مدیریتی اقای سرافراز است .ایشان به گفته نزدیکانش بسیار خود رای و شدیدا در ریزترین مسائل دخالت دارند به گونه ای که باعث خراب کردن کارها می شوند.
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
6
آقای سرفراز،شما که همیشه درتلویزیون ملی (خانوادگی تان)از آزار و اذیت جنسی درتلویزیون های خارج بارها فیلم پخش کردید.چرااین باردر تلویزیون ایران چنین عملی رخ داده سانسور کردین لطفا مردباشید واستعفا بدهید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
0
این اتفاق باید از مراجع قضایی پیگیری بشه اینکه آبروی کسی رو ببرن کار درستی نیست وهمه بدونن هیچ فایده ای نداره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان