تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
گزارش رویداد۲۴ از سیاست‌های بانکداری دولت احمدی‌نژاد که تهدیدی برای سرمایه‌های مردم شد

روایتی تکان دهنده از موسسه ثامن‎الحجج

لغو مجوز و تعطیلی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج از جمله پرونده‌های مهم اقتصادی در سال جاری بود. پرونده‌ای که تاکنون تبعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز در پی داشته تا چندین و چند نهاد و مجموعه خود را درگیر رسیدگی به آن کنند.
رویداد۲۴- لغو مجوز و تعطیلی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج از جمله پرونده‌های مهم اقتصادی در سال جاری بود. پرونده‌ای که تاکنون تبعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز در پی داشته تا چندین و چند نهاد و مجموعه خود را درگیر رسیدگی به آن کنند. 

از وزارت اطلاعات گرفته تا قوه قضاییه و حتی شورای عالی امنیت مسئولیت نظارت و بررسی این پرونده را برعهده گرفته‌اند و آنچنان که گفته می‌شود به نظر می‌رسد یک سری رانت‌های سیاسی پشت پرده، این فرصت را برای هیات مدیره ثامن الحجج فراهم کرده بود تا سرانجام این موسسه مالی و اعتباری به چنین نقطه‌ای برسد و مردم به عنوان مخاطبان اصلی این اتفاق، اندوخته و سرمایه خود را در معرض خطر ببینند. 

طی ماه‌های گذشته جمعی از سپرده گذاران و همچنین کارکنان و کارمندان این موسسه مالی و اعتباری دست به تجمعات اعتراضی در مقابل بانک مرکزی و همچنین مجلس شورای اسلامی زده و از این طریق خواستار احقاق حوق خود پس از تعطیلی ثامن الحجج شده‌اند. 

یک مقام مسئول در بانک مرکزی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در روایتی درباره موسسه مالی- اعتباری ثامن الحجج می‌گوید: «متاسفانه معترضین و تجمع کنندگان موسسه ثامن الحجج اغلب با این نگاه اعتراضات خود را بیان می‌کنند که بانک مرکزی در تضییع شدن حق آنان دخیل بوده است. غافل از آنکه اگر بانک مرکزی در برابر تخلقات موسسه اقدام نمی‌کرد قطعا با توجه به مسیری که موسسه به ویژه در ماه‌های پایانی طی می‌کرد، مشخص نبود که آیا همین سپرده‌ها در این بانک برای بازپرداخت به سپرده گذاران محفوظ می‌ماند یا خیر.» 

بی‌توجهی مسئولان ثامن الحجج به اخطارهای بانک مرکزی
موضوع اختلاف بین موسسه ثامن الحجج و بانک مرکزی تقریبا از سال ۱۳۹۲شروع شد. آنجا که بانک مرکزی در دوران ریاست ولی الله سیف، تصمیم بر آن گرفت تا یک ساماندهی گسترده در حوزه موسسات مالی و اعتباری صورت بگیرد که در‌‌ همان مراحل ابتدایی مشخص شد تعدادی از موسسات از جمله ثامن الحجج برخی از شرایط تعیین شده بانک مرکزی را در مجموعه فرآیند‌ها و اقدامات رعایت نکرده است. 

از‌‌ همان زمان نامه نگاری‌ها و رفت و آمد‌ها بین نمایندگان بانک مرکزی و مسئولان موسسه آغاز شد تا اختلافات بین دو مجموعه به نحوی برطرف شود. 

مقام مسوول بانک مرکزی در ادامه گفت‌و‌گوی خود با رویداد۲۴ می‌گوید: «بانک مرکزی در نامه نگاری‌هایی که‌‌ همان ابتدا موسسه داشت اعلام کرده بود که در نحوه عملکرد موسسه می‌باییست چندین نکته و معیار رعایت شود تا بانک مرکزی با تمدید مجوز و ادامه فعالیت مجموعه موافقت کند؛ درخواستی که البته از سوی مسئولان موسسه مورد توجه قرار نگرفت تا نامه نگاری‌ها ختم به ارسال نمایندگان بانک مرکزی به موسسه ثامن الحجج شد.» 

او می‌گوید: «البته معرفی نمایندگان بانک مرکزی به موسسه ثامن الحجج نیز خیلی کارساز نبود. چون بازرسانی که به شعب موسسه ثامن الحجج مراجعه می‌کردند، عموما با عدم همکاری طرف مقابل مواجه می‌شدند و نمی‌توانستند هیچ اطلاعی از فرآیند فعالیت این مجموعه به دست آورند. در حالیکه بر اساس آیین نامه بانک مرکزی هر بازرسی از این مجموعه در هر زمانی می‌تواند از موسسات مالی و اعتباری و همچنین بانک‌ها بازدید به عمل آورد.» 

لابی‌های سیاسی موسسه ثامن الحجج علیه بانک مرکزی
اختلافات بین بانک مرکزی و ثامن الحجج برای بررسی پرونده‌ها تا آنجا ادامه داشت که گفته می‌شود طرفین ناچار به تهدید یکدیگر به جهت رفع اختلافات شدند. از یک طرف مسئولین بانک مرکزی عدم ارائه مدارک و مستندات در خصوص فعالیت‌های اقتصادی موسسه را بر اساس قوانین بانکی منجر به لغو مجوز موسسه اعلام می‌داشتند و از سوی دیگر مسئولان موسسه با اشاره به ارتباط با مقامات عالی نظام مدعی بودند که بانک مرکزی نمی‌تواند مانعی بر سر راه این موسسه باشد. 

مقام مسئول در بانک مرکزی در خصوص این موضوع به رویداد۲۴ می‌گوید: «مسئولان موسسه ثامن الحجج در جلساتی که با مسئولان بانک مرکزی داشتند در ادبیات دور ازشان مدیران و مقامات رسمی ادعا داشتند که با مقامات عالی رتبه نظام در ارتباط بوده و با اتکا به همین ارتباط کسی نمی‌تواند از ایشان تقاضای مستندات یا تهدید به لغو مجوز کند. آن‌ها حتی خود را به بیت رهبری متصل می‌دانستند تا جواب کسی را ندهند ادعایی که هیچگاه اثبات نشد و اساسا صحت نداشت.» 

فاصله دو دولت در بانکداری
البته اینکه چه اتفاقی رخ می‌دهد تا موسسات غیر مجاز در چنین سطح گسترده‌ای فعالیت کند یا مثل موسسه ثامن الحجج قریب به ۴۶۰ شعبه بانکی در سراسر کشور تشکیل دهد، فارغ از نگاه‌های سیاسی مربوط به تفکر یا گفتمان اقتصادی غالب در یک کشور است. اینکه از سال ۸۴ موسسات مالی اعتباری، صندوق‌ها و تعاونی به صورت قارچی رشد کرده و در شهر و روستا بدون کنترل دقیق فعالیت خود را از سر می‌گیرند یک نقضان بزرگ در بدنه آن دولت محسوب می‌شود. 

به عبارتی می‌توان موسسه ثامن الحجج را فرزند ناقص الخلقه سیستم بانکداری دولت نهم و دهم دانست که بدون شناخت و زیر ساخت های لازم طبق الگوهای بانکداری در کشورهای دنیا، طی هشت سال حکومت داری قریب به هشت هزار مجموعه را در وزارت تعاون به ثبت رساند، بدون آنکه بانک مرکزی به سبب محدودیت‌ها در نیروی انسانی متخصص بتواند کنترل مستقیم و دقیق بر این مجموعه‌ها داشته باشد. 

در حالی که دولت یازدهم با نگاهی متقاوت از گذشته دستور کنترل و مهار موسسات مالی و اعتباری را دنبال کرده و خواستار آن شده تا تمامی مجموعه‌های بانکی در ارائه فعالیت‌های خود شفاف سازی داشته و تمامی شاخص ها و معیارهای بانک مرکزی را برای ادامه فعالیت‌های خود رعایت کنند. 

مردم نگران سپرده‌های خود نباشند
اکنون فارغ از آنکه موسسه ثامن الحجج دست به چه اقداماتی زده، می‌بایست به این سوال پاسخ داد که مطالبات سپرده گذاران در این موسسه چه سرانجامی خواهد داشت. آنچنان که تاکنون مطرح شده است بانک پارسیان در شرایط فعلی و پس از ادغام این موسسه با این مجموعه مسئولیت پرداخت این سپرده‌ها را برعهده گرفته که ظرف روزهای آتی بازپرداخت این سپرده‌های آغاز خواهد شد. 

مقام مسئول در بانک مرکزی در همین رابطه به رویداد۲۴ می‌گوید: «بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به مطالبات مردم داشته و دارد و اساسا به همین دلیل بود که فرآیند نامه نگاری با مسئولان موسسه ثامن الحجج برای ارائه مدارک و مستندات زمان بر شده است. چون بانک مرکزی هموراه در تلاش بود که تعطیلی موسسه منجر به از بین رفتن مطالبات مردم نشود و اکنون نیز با تکیه بر همین اصل بانک پارسیان را مسئول بازپرداخت بدهی‌ها کرده است. پس جای نگرانی برای مردم نبوده و بانک مرکزی تمهیدات لازم را برای مساله در نظر گرفته است.»

رویداد۲۴ در روزهای آینده ماجرای موسسه ثامن الجج را به طور ویژه پیگیری خواهد کرد و در این بین آماده شنیدن نظرات مسوولان این موسسه به منظور تنویر افکار عمومی است.
 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
7
برو بابا جون خودتی مردم رو دیگه ...ر فرض نکن .!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
8
نگران نباشیم ؟
زندگی ما بهم ریخت اونوقت میگی نگران نباشیم باشعور .!!!
تقی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
7
راست میگه مردم نگران نباشند مثل بانک صادرات که مطالبات مردم رو درقبال موسسه میزان پرداخت کرد بانک پارسیان هم تا 5 سال /اینده به شرط رفع موانع و دریافت کلیه مطالبات ومایملک شاید اصل پول رو پرداخت کند انشااله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
2
3
من با نظر این شخص تو بانک مرکزی موافقم
به نظر مردم از سر نا آگاهی و گاها طمع در این نوع موسسات سرمایه گذاری می کنند. زیرا بارها مسئولان بانک مرکزی در خصوص دادن سودهای کلان و غیر عرف در این نوع موسسات هشدار داده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
1
3
زر نزن
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
5
"لغو مجوز و تعطیلی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج از جمله پرونده‌های مهم اقتصادی...."

پس اعتراف كرديد كه مجوز داشته! پس اين همه ادعا در مورد غير مجاز بودن موسسه كه بهانه اي براي حمله به اون شد كلا دروغ بود و مردم هم اينو ميدونستن! بانك مركزي و دولت، براي فساد خودشون از منابع مالي مردم و زندگي مردم هم نگذشتند و حاضرند براي منافع خودشون همه رو فدا كنند....لطفا به گوش بانك مركزي برسونيد چون به شدت در مقابل مردم ناشنوا و نابينا هستند!
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
7
من چيز تكان دهنده اي در اين گزارش نديدم، جز يك مشت دروغ كه اونهم براي دولتي هاي ما امري عادي است! اگر اظهارات ايشون واقعي است چرا جسارت ذكر نام ندارد؟

تكان دهنده ترين قسمت ماجرا اين است كه موسسه با سواستفاده از فضاي ايجاد شده، درصدد نقض تهدات خود است كه اين كار كاملا غرقانوني است! آيا بانك مركزي كه اين همه ادعاي حمايت و پاسداري از پولهاي مردم را دارد در اين مورد به موسسه تذكر داده كه نبايد خلاف قراردادهاي خود عمل كند؟؟؟ بانك مركزي فقط آتش روشن كرد و به نظر ميرسد با مديران موسسه هم ساخت و پاخت كرده تا آنها هر غلطي دلشان ميخواهد بكنند.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
5
اگر واقعا دلتان برای سپرده گذاران پامن الحجج می سوخت موسسه را در بانک ادغام میکردید تا کلیه تعهدات موسسه نسبت به سپرده گذاران بدون سوء استفاده انجام شود
مگر این موسسه ندار است کلی ملک واملاک دارد با این وضعیت کلیه سپرده ها را زیر یکسال از اول تا این تاریخ بر مبنای 10درصد وبالای یکسال را برمبنای 18درصد محاسبه میکنند واز اصل سپرده کسر می نمایند این بزرگ ترین کلاه برداری قرن است .
شما میدانید همه بانکها تا چند ماه پیش حدود 25درصد سود میدادند شاید هم بیشتر و این موسسه هم حدود 28 درصد بوده حالا با این طریق محاسبه کردن یک پول کلان به جیب میزنند که همه ی ان دسترنج مردم بیچاره است.
مسئولین بانک پارسیان و بانک مرکزی نگذارید این ظلم ادامه پیداکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
بیش از این ضرر نزنین 4 سال پیش دراین موسسه سپرده گذاری 5سله انجام دادیم به فرمایش اقای روحانی اون وقت تورم بالاتر از 30 درصد بود اکنون مبنا 18 درصد باشد چقدر برگشت سود سپرده ها را فسخ نکنید ما که رضایت نداریم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
4
سلام اصلا بااعاله پرونده ی ثامن الحجج به دادسرای تهران خیلی از مردم که میخواهند از عملکرد موسسه در شهرستان خود شکایت کنند از حق خود محروم شده اند و به دلایل بعد مسافت وهزینه وزمان نمی توانند به تهران مراجعه کنند واین خود نوعی مصونیت و قانون گریزی برای موسسه ومسولان ان ایجاد کرده است چرااااااااااااااا
یکی از تخلفات وعدم رعایت تعهدات نسبت به سپرده گذاران تفاوت مبلغ محاسبه شده از طرف موسسه ولیست موجود در بانک پارسیان مربوط به مشتریان میباشد این تفاوت پول به جیب چه کسی میرود ددددددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
به جیب مدیران موسسه!
محمد احسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
3
اظهارات این مقام مسئول در بانک مرکزی ارزش خواندن ندارد، این مدعیان دروغین مدافع مردم 14 سال نوشته روی تابلوی سردر460 شعبه این موسسه را با عنوان " زیر نظر بانک مرکزی " ندیدند؟
چرا درطول 14 سال گذشته حتی یکبار به این موسسه تذکر و غیرقانونی بودن موسسه رابه مردم اطلاع رسانی نکردند؟
چرا از قدرت قانونی خود در برخورد با این موسسه بعمل نیاوردند؟
مردم فکر میکنند این اقدامات بانک مرکزی بی ربط با انتخابات سال94 و انتظار کمکهای غیر قانونی به ستادهای حامیان دولت از منابع این گونه موسسات نمی باشد.
این نظر مشتریان عادی موسسه در این اواخر که برای اخذ مطالبات خودم به موسسه و بانک پارسیان شاهد بودم.
محمد احسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
1
2
اظهارات این مقام مسئول در بانک مرکزی ارزش خواندن ندارد، این مدعیان دروغین مدافع مردم 14 سال نوشته روی تابلوی سردر460 شعبه این موسسه را با عنوان " زیر نظر بانک مرکزی " ندیدند؟
چرا درطول 14 سال گذشته حتی یکبار به این موسسه تذکر و غیرقانونی بودن موسسه رابه مردم اطلاع رسانی نکردند؟
چرا از قدرت قانونی خود در برخورد با این موسسه بعمل نیاوردند؟
مردم فکر میکنند این اقدامات بانک مرکزی بی ربط با انتخابات سال94 و انتظار کمکهای غیر قانونی به ستادهای حامیان دولت از منابع این گونه موسسات نمی باشد.
این نظر مشتریان عادی موسسه در این اواخر که برای اخذ مطالبات خودم به موسسه و بانک پارسیان شاهد بودم.
مال باخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
5
اگه مجوزنداشت چرا توی فرودگاه های سراسر کشور توی تلویزیونهای تبلیغانی همه جا توی تبلیغات ورزشی و مسابقات سیما موسسه ثامن الحجج علیه السلام تبلیغ می کرد آیا این همه سال هیچ مسئول بانک مرکزی نمی دید یه دفعه حالا دیدید که خیلی از خانواده ها را از هم پاشید
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
5
پول مرا پس بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
6
این پول مردم که دارید ازاین طریق میخورید
من 4سال پیش پولم را درموسسه صالحین گذاشته بودم 26درصد 5ساله به شرط یکسال که ابتدای سال 92آوردم گذاشتم ثامن الحجج 28درصد5ساله، بعددرسال93بانک مرکزی گفت موسسه های غیر مجاز بعد اومد تابلوی تحت نظارت بانک مرکزی را کند بعده دوسال، خب من اگه میخواستم اون موقع پولم رابگیرم چون زودتره 5سال بودتعدیل میخورد ومن برای همین نه راه پس داشتم ونه پیش چرا روز اول نگفتند، آخه وقتی سپرده 5ساله میگذاری که بعده ددو سال نمیان پولتوبدونه ضرر بهت بدن که میگفتید تواین موسسات پول نگذارید زودترازایناباید جلوشو میگرفتید نه الان، الان هم باید بدون تعدیل پوله مردم راپس بدین نه باخسارت، خسارتی که خودتون باعث وبانیش بودین چرا ماباید ضررش رابدیم
این خسارت که دارین میگیرین حرامه وحق الناسه ومن که رضایت ندارم من طبق قراردادم پولم رامیخوام تازه میگن به شرط یکسال ودوسالم دیگه قبول نیست
ای نامردها که براخودتون قانون میگذارید که پوله مردم رابالا بکشید
خداجای حق نشسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
این اتفاقات برای این رخ داد که مردم در موسسه سرمایه گذاری کنند و در زمان بی پولی دولت، بانک مرکزی حمله کند! اینا برنامه ریزی شده بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
5
اکثرسپرده گذاران این مشکل را دارند با این عمل فقط به مردم ضربه مخیوره مگردولت حامی مردم نیست
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
6
فقط در ایران که با عوض شدن دولتها چنین بلایی سر سرمایه مردم میارن. اینا همه بازی های کثیف سیاسی است که فقط مردم باید تاوان پس بدن. چرا مغازه بغالی یا هر مغازه کوچکی که شعبه ای هم نداره و تابلوییی هم نداره جواز نداشته باشه سریع پلمپ میشه و اینجور موسسات که حتی در تلوزیون هم تبلیغ میکردن جلوی فعالیتشون گرفته نشد که حالا نزدیک به 500 شعبه نشه؟ چرا کسی از مردم دفاع نمیکنه؟ شماها رو مردم انتخاب کردن که از حق مردم دفاع کنید نه اینکه با سرمایه مردم بازی کنید. چرا پول مردم رو پس نمیدید و میخواید مدتی بگذره که از سود پول سپرده گذاران اصل پول رو برگردونید. کجای دنیا چنین بازیهایی با مردم میکنن که شما دارین با مردمی که همیشه در انتخابات و در راهپیمایی حمایتتون کردن انجام میدین. چطور برای خودروهای بی کیفیت که انبار شده بودن 25 میلیون وام برای 100 هزار خودرو دادید ولی حالا که نوبت به پول مردم شد مردم رو زجرکش میکنید تا پولشون رو پس بدید. مگه قرار نبود کشورمون حامی مستضعفین باشه پس چطور شده که حتی پول خود مردم رو هم پس نمیدید. چرا کسی نیس دلش به حال مردم و هموطنش بسوزه؟ جون مردم رو به لب نرسونید. چرا وقتی نزدیک انتخابات میشه میگید کلی شهید دادیم ولی برای پول خود مردم رو پس دادن سکوت کردید. اگه مسلمان نیستیم لااقل آبروی مسلمان و امامان رو نبریم. حتی در کشورهای کمونیست هم اینطور حق مردم خورده نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
2
من نمیدونم چه اسراری دارند که اسم امامها رو روی صندوق قرض الحسنه میزارن ؟؟؟؟؟

مثلا اگه اسم بزارن غنچه گناه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
3
ای دولت تدبیر و امید!!!! آیا این بود تدبیر شما که خانواده هایی را نزدیک عید به استرس و بدبختی کشوندید!! بعدش ادعای مردم داری و حق الناس میکنید!! ای اف بر شما دغل بازان!!
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
3
بابا این بانک مرکزی چی ازقبلی ها کمتر دارد فقط یه خاوری خوب بیچاره خاوری جدید پول از کجا بیاره از همین مال مردم تو موسسات دیگه شما هم در دولت تدبیر و امید حوصله داشته باشید تدبیر یعنی پر کردن جیب خودشون و امید هم یعنی مردم امیدوار باشید بلاخره یه روزی به پولتون میرسید شاید هم اون دنیا بتونید جلوشون را بگیرید امیدتون را از دست ندید میبینید که هر روز اطلاعیه میدند.
نسرين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
5
هرکس که بالا نشستى واز درد دل ما خبر ندارى خداازت نگذه شب عيدى بدبختمون کردى بابا شب عيده پول خودمون ميخوايم بريم دزدى
محسن فخار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
3
سلام ببخشید اینقدر با زندگی مردم از سر اختلافات گروهی و باند بازی اینکه اینها در زمان دولت گذشته بودندبس است تمام موضوع اینه که موسسه وابسته به دولت قبلی بوده و شما هم با انها مشگل دارید مگر نه موسسه ایی دیگرهم اسم این داریم چرا با ان برخورد نکردن چرا برای مردم ارزشی قاءل نمیشوند
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
3
من سپرده گذار شهرستانی هستم مردم ما بدبخت شدیم چرا دولت هیچ کاری انجام نمی ده راستی راستی هر کاری بخواهند سر مردم بدبخت در میارنند بعد میگن برین به نماینده رای بدهید اخه چرا رییس بانک مرکزی شبه عیده مشکل مارا حل کن دیکه طاقتم داره تمام میشه واز سپرده گذارها تهران تشکر می کنم که همت دارنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
3
متاسفانه در آستانه انتخابات آقای مهرداد بذرپاش نماینده تند رو (اصولگرا) با سوء استفاده از احساسات سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج و مصاحبه با دوستانش در سایت بانک مردم، وعده هایی عوام فریبانه درخصوص پیگیری وضعیت پول سپره گذاران (در صورت انتخاب شدن) میدهد تا رای آنها را بدست آورد.
ایشان اگر کاری میخواست انجام دهد طی پنج ماه گذشته انجام میداد!
پس حاضرم به الاغ رای بدهم اما به کسی که مرا خر فرض کرده نه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
3
خدایا تو شاهد باش شب عیدی چی به سر مردم اوردن
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
4
بولمونو بديد بريم دزدي جرا هيجكي به فكر ما نيست جواب بده همه با هم بريم شكايت كنيم
نادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
0
2
به نظر من بانک مرکزی با این موسسه ها برای جذب نقدینگی بازار و بلوکه کردن آن بازی می کند. متاسفانه در این بازی بانک مرکزی برای کنترل بر بازار پولی ابتدا میدان را خالی می کند تا مردم با سرمایه ناچیز و متوسط در این صندوقها سرده گذاری کنند و بعد بانک مرکزی خوشحال از این موضوع با بلوکه کردن سپرده ها ، بازار نقدینگی را کنترل می کند. این هم یک راه حل ایرانی در اقتصاد است. دست مریزاد به اقتصادانان کشور که با خورد کردن مردم کم سرمایه خود را اقتصاددان می نامند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
1
من یک مهاجر هستم سپرده من نه ملیون است رفتم موسسه می گه اصلا برای مهاجرین بخش نامه نیامده بیا این را درست کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
چه ربطی به مهاجر یا غیرمهاجر بودن داره؟ مبلغ مهمه. موسسه شما رو پیچونده، اونا هم دلشون نمیخواد سرمایه هاشون از دست بره. میخوان مردم رو نگه دارن، مشتری هاشونو. به شما حقیقت رو نگفتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
اونهايي كه سپرده هاى كمتر از ده ميليون داشتن، گرفتن. بقيه هم كه سپرده هاى چند صد ميليونى و ميلياردى داشتن اكثرا يه مشت مال مردم خوار و دزد بودن( البته استثناء هم داره) كه اين همه پول بيكار و بى زبون داشتن كه ول دادن تو بانك تا هر ماه سودهاى آنچنانى و مفت بگيرن و پول رو پول بگذارن. خدا جاى حق نشسته. يكى از همين دزدا برادر شوهر خود منه كه مال ما رو خورده بود و گذاشته بود تو ثامن. خيلى دلم خنك شد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
0
دزدین همتون.بانک پارسیان هیچی رو بعهده نمیگیره تموم سپرده ها هم از بین میره خدا لعنتتون کنه به اسم امام رضا موسسه میزنین حق مردمو میخورین امام رضا کمرتونو بزنه.
behzad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
کارکنان بدبخت اون موسسه ک اکثرا متاهل هستند رو هم پشم دیگه هاا؟؟؟فقط اومدی از دولت یازدهم بخاطر قهرمان بازیاش یه تعریقی هم کردی و مردم رو گوساله فرض کردی و تمام؟؟؟برررووووو بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
شما ک نوشتی موسسه سال 80 افتتاح شده. سوال من اینه این چ ربطی ب دولت نهم و دهم داره؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
پول مردم را بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
تامن هم اصافه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
کوگوشی که بشنودوچشمی که ببیند فریادبزنید دادرسی نیست
نظرات شما
پیشخوان