تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
بیانیه خانه مطبوعات آذربایجان غربی در محکومیت ضرب و شتم خبرنگار اورمیه ای؛

خبرنگاران هم از قاضی پور در امان نماندند

خبرنگاری که فیلم اهانت قاضی پور به زنان مجلس را عمومی کرده بود، مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و اعلام شده ضارب از هواداران نادر قاضی پور بوده است.
رویداد24- نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بود. این دوره هم رای آورد. به تذکر‌ها و نطق‌های مخالفش با وزرای پیشنهادی حسن روحانی معروف است. نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم این بار شگفتی دیگری آفریده و کار را به جایی رسانده تا بالاخره فراکسیون زنان مجلس نهم که به منفعل بودن در حوزه های متبوع شان شهرت دارند شکایت نامه‌ای علیه‌اش امضا کرده‌اند.

او در سخنرانی ای که در جمع هوادارانش در ستاد انتخابی‌اش داشت به زنان توهین کرد و گفت: جای زنان در مجلس نیست . و کار به جایی رساند که حتی نوشتن کامل سخنانش از عفت کلام خارج است.

در این میان خبرنگاری که فیلم این سخنرانی را عمومی کرد مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و اعلام شده ضارب از هواداران نادر قاضی پور بوده است. این واقعه نشان داد که خبرنگاران به جرم خبررسانی مضروب می‌شوند.

در همین زمینه و اتفاقات رخ داده که منجر به پاره شدن پرده گوش حامد عطائی ، خبرنگار مضروب است خانه مطبوعات آذربایجان غربی بیانیه‌ای در محکومیت ضرب و جرح خبرنگار فوق صادر کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است:

بیانیه خانه مطبوعات آذربایجان غربی در محکومیت ضرب و شتم خبرنگار اورمیه ای

بسم ا...الرحمن الرحیم
ن والقلم ومایسطرون

«بیانیه خانه مطبوعات آذربایجان غربی»

پس ازشرکت شکوهمند مردم درانتخابات اخیر ودرآستانه عیدنوروز مطلع شدیم متاسفانه یکی ازهمکاران مطبوعاتی عضو خانه مطبوعات آذربایجان غربی،توسط افرادی ظاهرابامقاصدخاص که نیت آنان برای این خانه بطورکامل مسجل نگردیده موردضرب وشتم قرارگرفته است.خانه مطبوعات آذربایجان غربی اقدام زشت ضاربان وسناریوی احتمالی پشت پرده آن راباهرنیتی محکوم نموده و آن راتهدیدوبدعت گذاری آشکاروخطرناک درجهت تحدیدفعالیت حرفه ای اصحاب رسانه ی استان به حساب  آورده ومعتقداست اینگونه اقدامات فضای فعلی جامعه راملتهب می سازد. لذا ضمن درخواست موکد ازمراجع ذی ربط نسبت به بررسی جامع موضوع ومشخص شدن زوایای پنهان آن، برحفظ حرمت قلم وجلوگیری ازبروز خدشه درروندآزادی فعالیت های رسانه ای واصحاب مطبوعات تاکید دارد.

خانه مطبوعات آذربایجان غربی

گفتنی است، حامد عطایی خبرنگار و مدیر مسوول سایت آینا نیوز ارومیه اولین کسی هست که فیلم سخنرانی نادر قاضی  پور رو منتشر کرد.

طی ۲ روز گذشته با ترفندی با وی تماس گرفته می سود و قرار ملاقات گذاشته می شود و اقدام به ضرب و شتم وی می کنند که فیلم دوربینهای مداربسته آن محل و فایل صوتی و دیگر مستندات به دادستانی داده شده است و این ضرب و شتم باعث شد پرده گوش حامد عطایی پاره شود.

این در حالی است که علی مصطفي زاده گان مدیر مسئول نشریه فرهنگ شمس، يكي از دوستان حامد عطايي در گفت و گو با تابناك تهران با تشريح حادثه رخ داده گفت:‌ روز پنجشنبه هفته گذشته با آقاي عطايي تماسي از سوي افراد ناشناس گرفته مي شود و با دعوت مدیرمسئول آینانیوز به میدان انقلاب ارومیه، بعد از جر و بحث انتخاباتی افراد حاضر به ضرب و شتم شدید این روزنامه نگار با حضور زن و فرزندان وي پرداختند.

 وي با اشاره به اينكه  دوربين هاي منطقه صحنه حادثه را ضبط كرده است افزود:‌ حادثه در مقابل دوربین یک بانک اتفاق افتاده و در حال حاضر دادستاني اروميه برای پیدا کردن مسببین حادثه و احقاق حقوق این روزنامه‌نگار ورود پيدا كرده است.

وی افزود: در این حادثه عطایی از چند ناحیه بدن از جمله گونه و گوش چپ دچار جراحت جدی شد و گفته می شود پرده گوش وی دچار پارگی شده و قدرت شنوایی خود را از دست داده است.

پرونده شکایت این روزنامه نگار در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل و قرار است معاون دادستان و قاضی ویژه پرونده جرایم انتخاباتی نسبت به این شکایت اعلام نظر نماید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
صادق
|
United States of America
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
2
پناه بر خدا
صالح
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
2
آقاي قاضي پور واقعا براي صحبت هاي شما متاسفم. شما با اين سن و سال خجالت نمي كشيد اينطوري سخن به زبان مي آوريد؟
نادیا
|
United States of America
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
من انتظار داشتم که اقای قاضی پور دوستاش رو بفرسته تعجب نکردم
رسول از رزمندگان 8سال دفاع مقدس50ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
با سلام.ضمن رد سخنان وکیل محترم مجلس .ایشان اگر منظورشان عملیات مسلم ابن عقیل بوده باشدمنطقه عملیاتی سومار بوده و300 کیلو متر با جاده بصره العماره فاصله در که این شک تردید وجود دارد خاطره جعلی باشد .ان سخنرانی این ضرب وشتم وان خاطرات مجموعا بنظر میرسد سخنران دوروغگویی وجعل خاطره+نسخه پیچی برای جامعه .نشان از خود شیفته گی سخنران دارد .بنظر میرسد وی برای درمان به روانپزشک ارجاع شوند.گیرم سخنرانی پخش عمومی نمیشد باز سخنران در بطندچار امراض روان تنی می ماندند خدا همهمان هدایت وشفا عطا فرماید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان