تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین رستوران های شیراز

شیراز شهریست که آنقدر جای دیدنی و زیبا دارد که شاید وقت صرف‌کردن برای پیداکردن یک رستوران خوب و باکیفیت را برایمان دشوار کند.

بهترین رستوران‌های شیراز

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: شیراز به اندازه‌ای جای دیدنی و زیبا دارد که اگر روز‌ها هم در آن بمانید شاید نتوانید همه جا‌های دیدنی‌اش را ببینید و از ماندن در آن‌ها کیف کنید.

در هر سفر یکی از چیز‌هایی که اهمیت زیادی دارد آشنایی با فرهنگ آن شهر و مردم و خورد و خوراک و غذا‌های سنتی آن‌هاست.

پیداکردن یک رستوران خوب و باکیفیت که بتواند سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند شاید کار چندان آسانی نباشد چراکه خوراک یک موضوع سلیقه‌ایست و شاید دیدگاه همه نسبت به یک غذا و یا حتا رستوران یکسان نباشد.

به گزارش رویداد۲۴ در این نوشته تلاش کرده‌ایم چند رستوران مشهور و باکیفیت شیراز را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این شهر وقت گران‌بهایتان را صرف جست‌وجوی رستوران نکنید و با خیال آسوده و براساس نیاز و علایق و البته بودجه‌تان یکی از آن‌ها را گزینش کنید.

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی

یکی از بهترین جا‌هایی که در شیراز می‌توانید برای ماندن و البته غذاخوردن انتخاب کنید خانه سنتی پرهامیست.

این خانه که در بافت قدیمی شهر شیراز قرار دارد امروز به اقامتگاه تبدیل شده و میزبان مسافران داخلی و خارجی بسیاریست.

رستوران این اقامتگاه هم به صورت جداگانه و برای کسانی‌که در این مجموعه اقامت ندارند دایر و میزبان آن‌ها و آماده‌ی خدمات رسانیست. اگر شما جزو کسانی هستید که به جا‌های تاریخی و قدیمی علاقه دارید این‌جا همان جاییست که از بودن در آن سیر نمی‌شوید.شما می‌توانید غذایتان را در یک محیط زیبا و صمیمی و در خانه‌ای با پیشینه و قدمتی ۲۰۰ ساله میل کنید.

بهترین رستوران‌های شیراز 

رستوران هفت‌خوان

اگر به‌دنبال رستورانی هستید که انواع غذا‌ها را در آن پیدا کنید و البته شیک و کیفیت بالایی داشته باشد رستوران هفت‌خوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همان‌گونه‌که از نام این رستوران پیداست نامش از هفت‌خوان رستم گرفته شده است.

نکته جالب درباره این رستوران این است که ساختمان آن در یک ساختمان از طبقه منفی یک تا طبقه پنجم است و هر کدام از این رستوران‌ها، محیطی بی‌نظیر با معماری و دکوراسیون گوناگون و فوق‌العاده دارند. نام‌های طبقات آن نیز از شاهنامه فردوسی الهام گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: 

بهترین جاذبه های گردشگری شیراز

کدام محله ها برای رزرو هتل در شیراز بهتر هستند

معرفی بهترین هتل‌های شهر شیراز


نخستین طبقه به نام فرود، طبقه دوم سیندخت، طبقه سوم بلیان، طبقه چهارم زریر، طبقه پنجم نوفل و طبقات شش و هفت به ترتیب به گیسیا و گرسیوز نامگ‌ذاری شده‌اند.

شما در این رستوران انواع غذا‌های ایرانی، بین‌المللی و دریایی را می‌توانید سفارش دهید.

بهترین رستوران‌های شیراز

کافه رستوران عمارت شاپوری

شاید برایتان جالب باشد، اما بیش‌تر کسانی‌که به کافه رستوران عمارت شاپوری می‌روند چندان دنال خوردن نیستند درواقع آن‌ها می‌خواهند فضای بی‌مانند و زیبای این کافه رستوران را ببینند و ساعتی را در آن بگذرانند.

عمارت شاپوری در اصل یکی از جا‌های دیدنی شیراز است. این عمارت متعلق به یکی از تجار بزرگ شیراز بوده که تا دهه هفتاد، همچنان این خاندان در آن سکونت داشتند؛ اما پس از مرمت، رستوران و کافه‌ای در آن راه‌اندازی شد.

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران برنتین

رستوران برنتین از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های شیراز است. این رستوران هم‌چنین دکوراسیون بسیار زیبایی دارد که شما ضمن صرف غذا می‌توانید از بودن در آن لذت ببرید.

اگر رستوران برنتین را انتخاب می‌کنید می‌توانید آماده خوردن یک غذای بسیار خوش‌مزه و باکیفیت و سالم باشد.

رستوران صوفی

رستوران صوفی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز است که تنوع غذایی بالایی دارد و بیش‌تر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

همان‌گونه‌که گفتیم رستوران و غذا سلیقه‌ایست بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق در مورد جایی نظر داد. برخی در مورد این رستوران دیدگاه مثبت و برخی دیگر منفی داشتند، اما بیش‌تر افراد نسبت به کیفیت غذا دیدگاه خوبی داشتند.

باغ رستوران خوشا

یکی از مشهورترین رستوران‌های شیراز باغ رستوران خوشاست. این رستوران به دلیل محوطه‌سازی و دکوراسیون عالی و همچنین کیفیت بالای غذا همیشه مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

بهترین رستوران‌های شیراز 
رستوران بل پاسی

اگر می‌خواهید در شیراز باشید و شیرازی پلو و شکرپلو و لوبیاپلو و دوپیازه و دیگر غذا‌های محلی و شیرازی را آزمایش کرده‌اید و دنبال تنوع هستید سری به سراغ یک رستوران ایتالیایی عالی به نام رستوران بل پاسی در شیراز بزنید.

۹۰درصد آیتم‌های منوی رستوران بل پاسی، ایتالیایی است که همه آن‌ها با دستور پخت ایتالیایی آماده می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید مزه اصیل غذا‌های اروپایی را بچشید.

رستوران شاندیز

از دیگر رستوران‌های خوب و به نام شیراز رستوران شاندیز است که از نامش پیداست انواع کباب و البته ماهیچه را می‌توانید در آن نوش‌جان کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی ، شیراز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
علی
|
United States of America
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
1
0
سلام از همش بهتر
باکویه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
0
شاندیز نیاز به تعریف نداره ..
نظرات شما
پیشخوان